بهترین گوشی‌های بازار برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی

با بهترین گوشی های مناسب برای رانندگان اسنپ ، تپسی و پیک موتوری آشنا شوید.

با رشد محبوبیت تاکسی‌های اینترنتی، تعداد رانندگان این پلتفرم‌های حمل و نقل شهری نیز  در حال افزایش است، به ویژه در این اوضاع اقتصادی، بسیاری به شکل تمام وقت یا نیمه وقت، در اسنپ، تپسی و پلتفرم‌های مشابه کار می‌کنند.

برای کار در تاکسی‌های اینترنتی به شکل‌های مختلف مانند راننده خودرو، راننده موتور یا پیک به دو وسیله اصلی نیاز دارید، ابتدا یک وسیله نقلیه سالم و سپس  یک تلفن همراه خوب و با کیفیت که هنگام کار اذیت‌تان نکند.

در خصوص خرید وسایل نقلیه تخصصی نداریم اما می‌توانیم گوشی های مناسب برای رانندگان اسنپ ، تپسی و پیک موتوری را معرفی کنیم. گوشی که برای کار در تاکسی‌های اینترنتی مناسب هستند، چند ویژگی کلیدی دارند.

اگر از رانندگان اسنپ ، تپسی و پیک موتوری هستید، حتما صفحه نمایش بزرگ گوشی برای شما اهمیت دارد، هنگام کار با گوشی و مسیریابی، نمایشگر بزرگ یک مزیت ویژه محسوب می‌شود، کارکردن با گوشی با نمایشگر بزرگ راحت‌تر است و بهتر می‌توان جزئیات را در صفحه نمایش‌های بزرگ خواند.

مورد دیگر شارژدهی بالای باتری گوشی است، به ویژه افرادی که با انواع موتور در تاکسی‌های اینترنتی کار می‌کنند و دسترسی به شارژر فندکی و برق ندارند، نیاز دارند یک گوشی با باتری بزرگ و شارژدهی بالا خریداری کنند.

گوشی مناسب برای رانندگان اسنپ ، تپسی و پیک موتوری باید قدرت سخت افزاری مناسبی داشته باشد و نیازی نیست حتما یک گوشی گران قیمت و با سخت‌افزار بسیار قدرتمند خریداری شود، برای اجرای برنامه‌های اسنپ و تپسی و البته مسیریاب، یک گوشی با سخت‌افزار معمولی و میان‌رده نیز مناسب است.

قیمت تلفن همراه، از دیگر مشخصاتی است که برای خرید یک گوشی مناسب برای رانندگان اسنپ ، تپسی و پیک موتوری به آن باید توجه کرد، بسیاری از رانندگان یک گوشی جداگانه برای استفاده در کار تاکسی اینترنتی خریداری می‌کنند و طبیعتا خرید یک گوشی گران قیمت برای آن‌ها جذابیتی ندارد، بلکه به دنبال یک گوشی با قیمت مناسب اما کیفیت بالا و داشتن مشخصات مورد نیاز برای استفاده در تاکسی‌های اینترنتی هستند.

نکته: به دلیل عدم پشتیبانی برنامه اسنپ رانندگان در گوشی‌های جدید هوآوی، در این مقاله نامی از گوشی‌های این برند نبرده‌ایم.

با توجه به تمامی این موارد، در ادامه 8 گوشی مناسب برای رانندگان اسنپ ، تپسی و پیک موتوری را به شما معرفی خواهیم کرد، بنابراین با آی‌تی‌رسان همراه باشید:

شیائومی ردمی 9

مدل ردمی 9 یکی از بهترین مدل‌های پایین‌رده شیائومی محسوب می‌شود که در نیمه سال 2020 عرضه شده و با توجه به امکانات خوبی که در این مدل وجود دارد، می‌توان آن را به عنوان یک گوشی مناسب برای رانندگان اسنپ ، تپسی و پیک موتوری معرفی کرد.

شیائومی در این مدل از یک صفحه نمایش IPS LCD در اندازه 6.5 اینچ استفاده کرده، این نمایشگر با تراکم پیکسلی 395، قطعا جزو بهترین نمایشگرهای بازار نیست اما کیفیت آن برای یک گوشی ارزان قیمت مناسب است.

گوشی مناسب رانندگان اسنپ

با وجود تراشه مدیاتک هلیو G80 و پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 می‌توانید به راحتی کارهای روزانه خود را با ردمی 9 انجام دهید اما نباید انتظار زیادی از این مدل داشت، در هر صورت ردمی 9 یک مدل پایین‌رده است و قدرت پردازشی متوسطی دارد.

ردمی 9 از یک باتری بزرگ 5020 میلی‌آمپری بهره می‌برد که حداقل دو روز شارژ نگه ‌می‌دارد، این مدل همچنین دارای چهار دوربین واید، اولتراواید، ماکرو و عمیق است، به این ترتیب برای عکاسی می‌توان بر روی دوربین این مدل حساب باز کرد و تصاویر متنوعی با آن گرفت.

مشخصات گوشی ردمی 9:
  • نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD
  • پردازنده هلیو G80
  • رم در دو نسخه 3 و 4 گیگابایت
  • دوربین اصلی چهارگانه 13+8+5+2 مگاپیکسل
  • باتری با ظرفیت 5020 میلی‌آمپرساعت / شارژر 18 واتی

سامسونگ گلکسی A03s

در این رده گوشی‌های بسیار با کیفیتی حضور دارند اما مدلی که نمایشگر بزرگی داشته باشد و کیفیت آن مناسب استفاده در تاکسی های اینترنتی مانند اسنپ باشد، به وفور پیدا نمی‌شود. در این رده یکی از مدل‌های مناسب برای اسنپ و تپسی، گلکسی A03s خواهد بود که به نمایشگر 6.5 اینچی و باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی مجهز شده است.

بهترین گوشی

گلکسی A03s از مدل‌های کار راه‌انداز و ارزان قیمتی است که نیازهای اولیه شما مانند کار با اینترنت و جی‌پی‌اس را به خوبی رفع می‌کند. این مدل 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد که باعث شده رابط کاربری آن هم سرعت مناسبی داشته باشد و هم فضای مناسبی برای ذخیره کردن اطلاعات شخصی وجود داشته باشد.

مشخصات گوشی سامسونگ گلکسی A03s:

  • نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD
  • پردازنده مدیاتک Helio P35
  • رم 4 گیگابایت
  • دوربین اصلی سه‌گانه 13+2+2 مگاپیکسل
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت / شارژر 15 واتی

موتورلا Moto E7i Power

همانطور که از اسم پیدا است، این گوشی فقط حول عملکرد باتری ساخته شده و در هرجایی غیر از آن، فداکاری شده تا در نهایت یک گوشی بسیار ارزان با باتری خوب ساخته شود و به لیست ما اضافه شود. از این گوشی می‌توانید به عنوان ارزانترین گوشی مناسب رانندگان یاد کنید.

باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی و  صفحه نمایش 6.51 اینچی و رزولوشن HD با مصرف برق کم، تمام نیازهای رانندگان، هنگام استفاده از اپلیکیشن‌ها را فراهم می‌سازد.

Motorola Moto E7i Power

در این گوشی از پردازنده هشت هسته UNISOC SC9863A استفاده شده که عملکردی تقریبا برابر با Helio G35 دارد. در کنار این پردازنده تنها 2 گیگابایت رم قرار گرفته که زیاد مناسب انجام چند کار به صورت همزمان نیست. 32 گیگابایت حافظه داخلی با قابلیت گسترش 1 ترابایتی از طریق میکرو اس‌دی در گوشی تعبیه شده است.

مشخصات گوشی موتورلا Moto E7i Power:

  • نمایشگر 16.5 اینچی IPS LCD
  • پردازنده UNISOC SC9863A
  • رم 2 گیگابایت
  • دوربین اصلی دوگانه 13+2 گاپیکسل
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت / شارژر 10 واتی

 

جی‌پلاس Z10

جی‌پلاس Z10 از جمله محصولات برند ایرانی جی‌پلاس محسوب می‌شود که با همکاری یک شرکت چینی ساخته شده است. این گوشی خوش ساخت از یک نمایشگر 6.5 اینچی با رزولوشن +HD بهره می‌برد که کیفیت قابل قبولی دارد.

میدانیم که هنوز محصولات جی‌پلاس امتحان خود را در بازار پس نداده‌اند ولی به علت قیمت مناسب و کیفیت خوب این مدل، آن را برای استفاده توسط رانندگان تاکسی اینترنتی مانند اسنپ و تپسی پیشنهاد می‌کنیم.

جی‌پلاس برای این مدل از پردازنده هشت هسته‌ای UNISOC T610 همراه با 6 گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه اصلی استفاده کرده که همراه با اندروید 11، قابلیت اجرای برنامه‌ها و بازی‌های نیمه سنگین را به مدل Z10 می‌دهد. نکته دیگر در مورد گوشی جدید جی‌پلاس، باتری 5000 هزار میلی‌آمپری آن است که شارژدهی بسیار مناسبی دارد.

مشخصات گوشی جی‌پلاس Z10:

  • نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD
  • پردازنده UNISOC T610
  • رم 6 گیگابایت
  • دوربین اصلی چهارگانه 48+5+2+2 مگاپیکسل
  • باتری با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت / شارژر 10 واتی

این مطلب را نیز مطالعه کنید: نقد و بررسی گوشی جی پلاس Z10: رو به تکامل!

نوکیا G10

هرچند نوکیا از دوران اوج خود فاصله گرفته اما این شرکت همچنان می‌داند که چگونه باید گوشی‌های باکیفیت تولید کند. نوکیا G10 یک گوشی بزرگ و البته کمی سنگین است. این مدل طراحی جذابی دارد و کیفیت نمایشگر 6.5 اینچی آن قابل قبول است. از نظر پردازشی با توجه به تراشه مدیاتک هلیو G25 توانایی اجرای بازی‌های روز مانند کالاف‌دیوتی با کیفیت گرافیکی پایین را دارد.

گوشی تا 5 میلیون

دوربین اصلی 13 مگاپیکسلی این مدل، به مقداری توانایی ندارد که بتوانید با آن عکس‌های فوق‌العاده‌ای بگیرید اما به هر حال با توجه قیمت G10 نباید انتظار بیش از حدی از آن داشته باشیم، به طور کلی دوربین اصلی و سلفی نوکیا G10 برای رفع نیاز اولیه کافی هستند. نقطه قوت این مدل باتری 5050 میلی‌آمپرساعتی آن است که حتی تا دو روز شارژ نگه می‌دارد.

مشخصات نوکیا G10:

  • نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD
  • پردازنده مدیاتک هلیو G25
  • رم در دو نسخه 3 و 4 گیگابایت
  • دوربین اصلی سه‌گانه 13، 2 و 2 مگاپیکسلی
  • باتری با ظرفیت 5050 میلی‌آمپرساعت / شارژر 10 واتی

شیائومی پوکو M3

پوکو M3 یک گوشی سبک، نسبتا خوش دست، با طراحی متفاوت و امکانات بسیار زیاد است، این مدل صفحه نمایش قابل قبولی دارد، قدرت پردازشی آن برای اجرای برنامه‌های مورد نیاز برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی مانند اسنپ و تپسی مناسب است. پوکو M3 با 4 گیگابایت رم عرضه شده که باعث شده تا رابط کاربری نسبتا روان باشد و به راحتی بتوانید بین برنامه‌های مختلف جا‌به‌جا شوید.

نقطه قوت پوکو M3 باتری 6 هزار میلی‌آمپرساعتی آن است که در یک استفاده معمولی تا دو روز شارژ نگه‌ می‌دارد. البته اگر گوشی همواره به اینترنت وصل باشد این زمان به یک روز یا یک روز و نیم کاهش پیدا می‌کند اما به طور کلی طول عمر و شارژدهی پوکو M3 از ویژگی‌های مهم آن به حساب می‌آید.

مشخصات پوکو M3:

  • نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD
  • پردازنده اسنپدراگون 662
  • رم  4 گیگابایت
  • دوربین اصلی سه‌گانه 48، 2 و 2 مگاپیکسلی
  • باتری با ظرفیت 6000 میلی‌آمپرساعت / شارژر 18 واتی

 شیائومی ردمی نوت 9T

شیائومی در سال‌های اخیر میان‌رده‌های بسیار با کیفیتی را عرضه کرده و برنامه‌ای جدی برای شکست دادن سامسونگ در این بازار دارد. یکی از مهم‌ترین و شاید کم‌رقیب‌ترین میان‌رده‌های شیائومی در بازار، مدل ردمی نوت 9T است که به تراشه دیمنسیتی 800U 5G شرکت مدیاتک مجهز شده و ارزان‌ترین گوشی 5G بازار است.

گوشی مناسب رانندگان اسنپ

این مدل از نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD بهره می‌برد؛ در پشت ردمی نوت 9T سه دوربین 48 مگاپیکسلی واید، 2 مگاپیکسلی ماکرو و 2 مگاپیکسلی تشخیص عمق وجود دارد، بنابراین از دوربین التراواید خبری نیست. این مدل تنها با رم 4 گیگابایت تولید شده اما دو نسخه حافظه 64 و 128 آن تفاوت اندکی با یکدیگر دارند، مدل 64 گیگابایتی از نوع حافظه UFS 2.1 و مدل 128 گیگابایتی از نوع حافظه UFS 2.2 بهره می‌برد که در سرعت رابط کاربری و اجرای برنامه‌های مختلف در گوشی تاثیر دارد.

این مدل همچنین از یک باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی بهره‌ می‌برد که با یک استفاده معمولی تا دو روز شارژ نگه‌ می‌دارد.

مشخصات گوشی ردمی نوت 9T 5G:
  • نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD
  • تراشه دیمنسیتی 800U 5G
  • رم 4 گیگابایت
  • دوربین اصلی سه‌گانه 48+2+2 مگاپیکسل
  • باتری 5000 میلی‌آمپرساعت / شارژر 18 واتی

این مطلب را نیز مطالعه کنید: این گوشی‌های سامسونگ را از بازار بخرید

سامسونگ گلکسی A22

می‌توان گفت گلکسی A22 یکی از بهترین گوشی های سامسونگ در بازه قیمتی 4 تا 5 میلیون تومان است. این مدل از ارزان‌ترین گوشی‌هایی است که از نمایشگر باکیفیت سوپرامولد 90 هرتز بهره می‌برد. سامسونگ در این مدل از تراشه مدیاتک هلیو G80 استفاده کرده که در کنار رم 4 یا 6 گیگابایت از پس تمامی کارهای نیمه سنگین روزانه بر می‌آید.

گوشی سامسونگ گلکسی A22

از دیگر امکانات خوب گلکسی A22 می‌توان به دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسل، دوربین سلفی 13 مگاپیکسلی، باتری 5 هزار میلی‌آمپرساعتی و شارژر 15 واتی این مدل اشاره کرد. در این رده گوشی گلکسی A21s نیز مشخصات مشابه با گلکسی A22 دارد اما گلکسی A21s از نمایشگر معمولی IPS LCD بهره می‌برد و در عوض پردازنده قدرتمندتری دارد، بنابراین اگر قدرت سخت افزاری برای شما اهمیت بیشتری دارد، می‌توانید بیخیال نمایشگر با کیفیت گلکسی A22 شده و گوشی گلکسی A21s را خریداری کنید.

مشخصات گوشی گلکسی A22:

  • نمایشگر 6.4 اینچی سوپرامولد 90 هرتز
  • تراشه مدیاتک هلیو G80
  • رم 4 یا 6 گیگابایت
  • دوربین اصلی چهار‌گانه 48+8+2+2 مگاپیکسل
  • باتری 5000 میلی‌آمپرساعت با شارژر 15 واتی

سامسونگ گلکسی A21s

گوشی گلکسی A21s، یکی از محصولات سری متنوع A سامسونگ است که کارایی باتری بسیار خوبی دارد. باتری به‌کار رفته در این گوشی دارای ظرفیت 5 هزار میلی‌آمپرساعت است و آداپتور شارژ سریع موجود در جعبه گوشی هم 15 واتی است که طی‌مدت 30 دقیقه شارژ گوشی را 26 درصد می‌کند و با 2 ساعت اتصال به شارژ، باتری به‌طور کامل پر می‌شود.

با بهترین گوشی‌های بازار از نظر شارژدهی باتری آشنا شوید

باوجود نمایشگر +HD و پردازنده کم‌مصرف Exynos 850 شاهد عملکرد خوبی از گوشی در زمینه شارژدهی هستیم. همچنین این مدل می‌تواند تمام برنامه‌های نیمه سنگین را اجرا کند که برای استفاده رانندگان اسنپ و تپسی مناسب است. دوربین اصلی چهارگانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی، نمایشگر 6.5 اینچی با حاشیه‌کم و حافظه بیشینه 128 گیگابایت و رم 6 از دیگر مشخصات این میان‌رده اقتصادی سری A سامسونگ هستند.

مشخصات گوشی گلکسی A21s:

  • نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD
  • تراشه اگزینوس 850
  • رم در دو نسخه 4 یا 6 گیگابایت
  • دوربین اصلی چهار‌گانه 48+8+2+2 مگاپیکسل
  • باتری 5000 میلی‌آمپرساعت با شارژر 15 واتی

سامسونگ گلکسی A32

گلکسی A32 یک نسخه پیشرفته و جدید از گلکسی A22 به شمار می‌آید. این مدل دارای نمایشگر 6.4 اینچی سوپرامولد با نرخ تازه‌سازی 90 هرتز است که تراکم پیکسلی بیشتری نسبت به A22 دارد و بر روی صفحه آن روکش محافظ گوریلا گلس 5 قرار گرفته که در برابر خط و خش و ضربات مقاوم است. سامسونگ مدل A32 را در سه نسخه رم 4، 6 و 8 گیگابایت تولید کرده اما نسخه رم 6 و 8 گیگابایت آن بیشتر در بازار ایران موجود است.

گلکسی a32

گلکسی A32 دوربین‌های بهتری هم نسبت به گلکسی A22 دارد. سامسونگ در این مدل از دوربین چهارگانه با سنسور اصلی 64 مگاپیکسل استفاده کرده و برای دوربین سلفی نیز یک دوربین 20 مگاپیکسلی را در نظر گرفته است. در بخش پردازنده شاهد به کار گیری همان تراشه مدیاتک هلیو G80 هستیم که در گلکسی A22 نیز وجود داشت اما در این مدل حسگر اثر انگشت به زیر نمایشگر منتقل شده است.

مشخصات گوشی گلکسی A32:

  • نمایشگر 6.4 اینچی سوپرامولد 90 هرتز
  • تراشه اگزینوس 850
  • رم در دو نسخه 6 یا 8 گیگابایت
  • دوربین اصلی چهار‌گانه 48+8+5+5 مگاپیکسل
  • باتری 5000 میلی‌آمپرساعت با شارژر 15 واتی

گوشی شیائومی پوکو F3

اگر می‌خواهید یک گوشی نسبتا گران و مناسب برای رانندگان اسنپ ، تپسی و پیک موتوری تهیه کنید ما پوکو F3 را به شما پیشنهاد می‌دهیم.

پوکو در این مدل از یک نمایشگر امولد 6.6 اینچی با نرخ‌تازه‌سازی 120 هرتز و پشتیبانی از +HDR10 استفاده کرده، در بالای این نمایشگر یک حفره کوچک برای دوربین سلفی 20 مگاپیکسلی دیده می‌شود، در پشت گوشی نیز دوربین سه‌گانه با سنسور اصلی 48 مگاپیکسلی و دو دوربین 8 و 5 مگاپیکسلی اولتراواید و ماکرو نیز قرار دارد.

گوشی مناسب رانندگان اسنپ

تمرکز اصلی پوکو در مدل F3 قدرت پردازشی آن بود و برای کاهش قیمت نهایی گوشی، خبری از دوربین چهارگانه با کیفیت و نمایشگر سوپرامولد نیست، به جای این مشخصات تراشه پرچمدار اسنپدراگون 870 5G و رم در دو نسخه 6 و 8 گیگابایت این مدل آنقدر قدرت دارد که امتیازات بنچمارک بالاتری نسبت به گلکسی S21 به دست بیاورد و برای اجرای سنگین‌ترین بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها دچار مشکل نشود.

در کنار این موارد، پوکو F3 از یک باتری 4520 میلی‌آمپرساعتی استفاده می‌کند که ظرفیتش از دیگر مدل‌های این فهرست پایین‌تر است اما مدت زمان مناسبی شارژ نگه می‌دارد و مناسب استفاده برای اسنپ و تپسی است هرچند که شاید قیمت آن بالا باشد اما می‌توانید تا پیدا شدن مسافر حسابی سرگرم بازی کردن شوید!

مشخصات گوشی پوکو F3:
  • نمایشگر 6.6 اینچی امولد
  • پردازنده اسنپدراگون 870 5G
  • رم در دو نسخه 6 و 8 گیگابایتی
  • دوربین اصلی سه‌گانه 48+8+5 مگاپیکسل
  • باتری با ظرفیت 4520 میلی‌آمپرساعت
  • شارژر 33 واتی

نوشته بهترین گوشی‌های بازار برای رانندگان تاکسی‌های اینترنتی اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.