به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ تعداد اعضای گروه‌ها را دو برابر می‌کند

اگر کسی سال جاری میلادی را سال واتس‌اپ بنامد، نباید به او خرده گرفت. امسال این پیام‌رسان با به‌روز رسانی‌های متعدد خود، نه تنها کاربران خود که حتی دیگر پیام‌رسان‌های رقیب را نیز غافل‌گیر کرده است. در جدیدترین به‌روزرسانی واتس‌اپ شاهد تغییراتی هم در ویدئو چت گروهی و هم گروه‌های معمولی هستیم.

با انجام این به‌روزرسانی تعداد اعضای حاضر در یک بحث ویدئویی در واتس‌اپ می‌تواند به 32 نفر برسد. به عبارت دیگر، حالا این پیام‌رسان از این نظر با FaceTime اپل برابری می‌کند و چت ویدئویی در هر دو اپلیکیشن می‌تواند حداکثر با 32 عضو انجام شود.

در آخرین تغییرات پیام‌رسان متا شاهد تغییراتی نیز در چت‌های گروهی هستیم؛ جایی که تعداد اعضا دقیقاً دو برابر شده و از 512 عضو به 1024 نفر رسیده است.

در کنار این تغییرات، واتس‌اپ از ویژگی جدید دیگری گفته است که آن را Communities می‌نامد. البته شرکت توضیح واضحی در مورد قابلیت‌های این ویژگی جدید ارائه نکرده است و برای امتحان کردن آن باید چند ماهی تا عرضه عمومی آن صبر کنیم.

با این حال، در توضیحات مربوط به Communities آمده است: «این قابلیت چندین گروه را زیر یک چتر می‌آورد و مدیریت آنها را تسهیل می‌کند. به محض ایجاد Communities، اعضا می‌توانند در بین گروه‌های موجود سوئیچ کنند تا به اطلاعات مورد نیازشان در اسرع وقت دسترسی پیدا کنند. ادمین‌ها نیز می‌توانند مطالب مهم را برای افراد در گروه‌ها ارسال کنند.»

در واقع ایده پشت این ویژگی این است که فرد بتواند با ایجاد یک Communities، گروه‌های مجزایی برای چت و تبادل اطلاعات ایجاد کند. به طور مثال، محل کاری را تصور کنید که برای هر کدام از بخش‌ها گروه خاصی در نظر گرفته شده که اعضای همان بخش به آن جوین می‌شوند و در عین حال ادمین به کار تمامی بخش‌ها تحت یک Communities نظارت می‌کند.

اگر همین فرض را بگیریم، باید گفت که مشابه چنین قابلیتی را در Slack دیده‌ایم. این که حالا قابلیت یاد شده را تیم واتس‌اپ طراحی کرده و یا این که صرفاً با تغییراتی از همین Slack گرفته شده، موردی است که باید برای یافتن پاسخ آن تا زمان عرضه عمومی به‌روزرسانی مربوطه صبر کنیم.

واتس‌اپ عنوان کرده است که در ماه‌های پیش رو قابلیت‌های بیشتری را معرفی خواهد کرد. پس اگر تا به امروز هم اعتقاد داشتید که واتس‌اپ پیام‌رسان ضعیفی است، وقت آن فرا رسیده که در تصورات خود از این اپلیکیشن تجدید نظر کنید.

نوشته به‌روزرسانی جدید واتس‌اپ تعداد اعضای گروه‌ها را دو برابر می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.