به زودی موتور بازی‌سازی یونیتی از نسخه ARM ویندوز پشتیبانی خواهد کرد

پشتبانی یونیتی از ARM

یونیتی برنامه‌های خود را برای بهینه‌سازی Unity Player برای ARM تایید کرد، اما تاریخ عرضه‌ای را به اشتراک نگذاشته است.

این ابزار به توسعه دهندگان این امکان را می‌دهد که هنگام ساخت بازی‌ها، ویندوز را روی دستگاه‌ها با پردازنده‌های ARM هدف قرار دهند.

یونیتی یک بازه زمانی برای انتشار نسخه Unity Player که برای ویندوز در ARM بهینه شده است به اشتراک نگذاشت و معلوم نیست این بهینه‌سازی کی در دسترس توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت.

تعهد مایکروسافت به ویندوز در ARM همچنان در حال رشد است. این غول فناوری اخیراً سری Surface Pro 9 خود را ادغام کرده تا نسخه‌های مبتنی بر ARM و مبتنی بر اینتل را به صورت همزمان ارائه دهد. همچنین نسخه‌هایی از ویژوال استودیو 2022 و دات نت 7 منتشر شده که به صورت بومی بر روی ARM اجرا می‌شوند.

در اوایل سال جاری، مایکروسافت ARM64EC را عرضه کرد که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد برنامه‌های خود را برای ARM به صورت تدریجی بهینه کنند. در حال حاضر، یونیتی برنامه‌هایی را برای پرش به ویندوز در bandwagon ARM به اشتراک گذاشته است.

امروز، یونیتی تعهد خود را برای آوردن United Player به ویندوز در ARM تایید کرد. پس از در دسترس قرار گرفتن، این ابزار به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد تا ویندوز را در دستگاه‌های ARM برای عناوین فعلی و آینده هدف قرار دهند. انجام این کار با Unity Player بهینه‌سازی شده بومی، امکان اجرای بومی بازی‌ها را فراهم می‌سازد که در نهایت باعث بهبود عملکرد آن‌ها می‌شود.

Unity یک پلتفرم توسعه بسیار محبوب است که طیف وسیعی از عناوین بازی در روند ساختشان از آن استفاده می‌کنند. پشتیبانی بومی می‌تواند توسعه دهندگان را متقاعد کند که در آینده، ویندوز را روی دستگاه‌های ARM هدف قرار دهند.
در حالی که یونیتی تعهد خود را برای آوردن نسخه بومی Unity Player به ویندوز در ARM تایید کرده است، تاریخ انتشار برنامه ریزی شده‌ای را به اشتراک نگذاشته است.
یونیتی تنها آخرین سازمانی است که ویندوز را در ARM پذیرفته است. Spotify و Adobe هر دو برنامه‌های خود را برای ویندوز در ARM بهینه کرده‌اند.

در دیگر اخبار ARM، مایکروسافت ویندوز جدید خود را امروز روی کیت توسعه دهنده ARM راه‌اندازی کرد. این رایانه شخصی که پیش از این با نام Project Volterra شناخته می‌شد، با پردازنده Snapdragon 8cx Gen3 کار می‌کند و دارای 32 گیگابایت رم و 512 گیگابایت حافظه SSD است. در حالی که این کیت برای عموم نیز عرضه شده است، کیت برنامه‌نویس Windows 2023 برای توسعه‌دهندگان طراحی شده است تا برنامه‌های خود را برای ARM بهینه کنند.

نوشته به زودی موتور بازی‌سازی یونیتی از نسخه ARM ویندوز پشتیبانی خواهد کرد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.