بوت لودر نوکیا ۸ به‌صورت رسمی قابل بازگشایی نیست!

یکی از زیبایی‌های اسمارت‌فون‌های اندرویدی امکان شخصی‌سازی گسترده آن‌ها است. در واقع کاربران اندرویدی به خوبی می‌توانند با نصب رام‌ها و یا ابزارهای دیگر، تنظیمات دستگاه خود را به‌صورت کاملا سفارشی درآورند، اما برای انجام اصلاحات اساسی در اکوسیستم اندروید نیاز به بازگشایی بوت لودر است.

اکثر کمپانی‌های تولید کننده تلفن همراه اندرویدی، ابزاری را برای آنلاک کردن بوت لودر در نظر می‌گیرند که کاربر می‌تواند به راحتی بوت لودر دستگاه خود را باز کند. با این حال ظاهرا کمپانی HMD Global میانه خوبی با این قابلیت ندارد و اعلام شده که این شرکت هیچ راه رسمی را جهت بازگشایی بوت لودر در اختیار کاربران قرار نمی‌دهد.

Juho Sarvikas یکی از مدیران HMD Global به‌تازگی در توییتر اعلام کرده است که امکان بازگشایی بوت لودر نوکیا 8 را به دلیل مسایل امنیتی در اختیار کاربران قرار نخواهد داد. با این حال او گفته است که کرنل اصلی نوکیا 8 در اختیار توسعه‌دهندگان قرار خواهد گرفت. اگرچه دلیل این موضوع، مسایل امنیتی عنوان شده اما دیگر کمپانی‌ها این امکان را برای کاربران خود فراهم می‌کنند، بنابراین هنوز مشخص نیست که چرا HMD از بازگشایی بوت لودر جلوگیری می‌کند؟!

اگرچه ممکن است این شرکت در آینده نظر خود را در این مورد تغییر دهد، اما اگر از کاربرانی هستید که به دنبال دستکاری و شخصی‌سازی تلفن هوشمند می‌روید، بهتر است فعلا از محصولات برند نوکیا استفاده نکنید!

نوشته بوت لودر نوکیا ۸ به‌صورت رسمی قابل بازگشایی نیست! اولین بار در پدیدار شد.