بورس و الگوریتم‌های قدرتمندی که با استفاده از آنها احتمال موفقیت در معاملات ما افزایش می‌یابد

در بازار سرمایه تحلیل‌ها و موارد مهمی وجو دارد که بصورت شخصی یا با استفاده از فیلترنویسی قابل محاسبه و برآورد نیستند. الگوریتم‌های تحلیلی می‌توانند با انجام محاسبات پیچیده به شما تحلیل‌های عمیقی ارائه دهند که در تحلیل و انتخاب سهام بهتر عملکرده و دید بهتری نسبت به هر سهم داشته باشید. در این مقاله با برخی از این الگوریتم‌ها آشنا شده و می‌توانید بصورت رایگان از آنها استفاده کنید.

برای موفقیت در بورس نیاز است که با دقت بازار را بررسی و با داشتن روش و استراتژی مناسب سهم‌هایی را انتخاب کنیم که از نظر ما نسبت به بقیه‌ی گزینه‌ها امکان رشد بالاتری دارند. معمولاً افرادی که از تحلیل فاندامنتال استفاده می‌کنند معاملات بلند مدت‌تری داشته و زمان بیشتری را صرف تحلیل و انتخاب سهم می‌کنند و افرادی که از تابلوخوانی و تحلیل تکنیکال استفاده می‌کنند معاملات کوتاه مدت یا میان‌مدت را برمی‌گزینند.

در هر صورت تحلیلگر چه از تحلیل فاندامنتال، تکنیکال یا تابلوخوانی استفاده کند، هر چقدر اطلاعاتی که به آن دسترسی دارد با کیفیت‌تر باشد انتخاب سهام با دقت بیشتری صورت گرفته، تحلیل عمیق‌تر و احتمال موفقیت در معامله بالاتر است. یکی راه‌های دسترسی به اطلاعات با کیفیت استفاده از الگوریتم‌های امتیازدهی است که هم برای صرفه‌جویی در زمان بسیار مناسبند و هم بینش عمیقی به تحلیلگر می‌دهند.

 

الگوریتم تحلیل رفتار معاملاتی حقوقی و حقیقی، دید عمیق به سهم در یک نگاه

امتیازدهی به سهم‌ها از جمله روش‌هایی است که در بازارهای مالی جهان با استفاده از الگوریتم و هوش‌مصنوعی وجود داشته و از طریق آن شرکت‌ها را از لحاظ ویژگی‌های مختلف تحلیل می‌کنند. الگوریتم‌های تحلیل رفتار حقوقی و حقیقی الگوریتم‌های ابتکاری امتیازدهی هستند که با تحلیل حجم زیادی از اطلاعات به حقیقی و حقوقی هر سهم در بازه‌های مختلف امتیازدهی می‌کنند. این الگوریتم‌ها برای اولین بار توسط تیم تحلیل داده‌ی تلبورس توسعه داده شده و شما می‌توانید با ثبت‌نام در سایت تلبورس به این الگوریتم دسترسی داشته باشید.

درحالیکه اگر بصورت فردی بخواهیم عملکرد حقوقی‌های هر سهم را تحلیل کنیم باید ضمن داشتن شناخت نسبت به حقوقی‌هایی که سهامداران شرکت هستند باید دائماً معاملات آنها را دنبال کنیم، با استفاده از این الگوریتم شما به راحتی و با یک نگاه می‌توانید متوجه شوید که حقوقی‌ها و حقیقی‌ها در بازه‌های مختلف زمانی چگونه معامله کرده اند. آیا حقوقی سهم در جهت رشد سهم عملکرده است یا قیمت سهم سرکوب شده و عرضه حقوقی زیاد بوده؟

 

کاربرد الگوریتم‌‌های تحلیل معاملات در انتخاب و تحلیل سهام

در صورتی که شما نوسان‌گیری کرده یا نوع معاملاتتان کوتاه مدت است می‌توانید با یک نگاه و به سرعت متوجه نوع رفتار حقوقی‌ها و حقیقی‌های سهم در روز و هفته اخیر شوید. مثلاً فرض کنید که شما سهم خساپا (سایپا) را زیر نظر دارید. برای اینکه مطمئن شوید که حقوقی سهم جلوی رشد قیمت را نمی‌گیرد و یا در حال حمایت از سهم است چه می‌کنید؟ الگوریتم تحلیل رفتار حقوقی ابزار قدرتمندی است که به شما کمک می‌کند تا در زمانی کم خروجی تحلیلِ حجم زیادی از اطلاعات را داشته و بهتر تصمیم‌گیری کنید.

شکل بالا که مربوط به تحلیل سهام خساپا است به ما نشان می‌دهد که در روز معاملاتی اخیر رفتار معاملاتی حقیقی بدبینانه و عملکرد حقوقی متعادل است لذا ورود به این سهم برای نوسان‌گیری روزانه می‌تواند پر ریسک باشد. شما می‌توانید برای معالات بلند مدت‌تر نیز رفتار حقیقی و حقوقی را در بازه‎های دیگر و برای سهم‌های دلخواهتان بررسی کنید. بنابراین چه از تحلیل تکنیکال، فاندامنتال یا تابلوخوانی استفاده کنید، این الگوریتم‌ها می‌توانند در رشد بازدهی شما کمک شایانی کنند.

در کنار این موارد در تلبورس به نمودارهای تحلیلی متنوعی دسترسی دارید که نمونه آن نقاط خرید و فروش حقوقی است که در طول بازه‌های تاریخی مختلف چگونگی خرید و فروش حقوقی‌ها را به شما نمایش می‌دهد. این نمودارها طوری طراحی شده است که به شما درک عمیق‌تری نسبت به رفتار حقوقی داده و در تحلیل‌ها به شما کمک می‌کند.

مثلاً برای آنکه بدانید حقوقی سهم ذوب (ذوب آهن اصفهان) در یک ماه گذشته چگونه خرید و فروش کرده است می‌توایند از این نمودار استفاده کنید.

با استفاده از این نمودار شما در کنار نقاط فروش حقوقی، حجم فروش را هم می‌بینید و به راحتی می‌توانید نوع فروش حقوقی را متوجه شوید. مانند فروش، در خرید هم به این اطلاعات دسترسی دارید و می‌توانید با انتخاب سهم مورد نظر، به مجموعه‌ای از تحلیل‌ها، الگوریتم‌ها و نمودارهای کاربردی آن سهم دسترسی داشته باشید.

در نهایت برای موفقیت در بازار سرمایه استفاده از تکنولوژی‌ها و ابزارهای جدید به ما کمک می‌کند که در زمان بسیار کم به تحلیل‌های باکیفیتی دسترسی داشته باشیم.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته بورس و الگوریتم‌های قدرتمندی که با استفاده از آنها احتمال موفقیت در معاملات ما افزایش می‌یابد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.