تایید شد؛ اپل شرکت InVisage Technologies را خریداری کرد

گوشی‌های آی‌فون کمپانی اپل همواره به داشتن دوربین‌های پیشرفته شهرت دارند و با عرضه مدل‌های جدید، شاهد ارتقای قابلیت‌های دوربین این گوشی‌ها هستیم. در همین رابطه، اخیرا شایعه شده بود که اپل یکی از شرکت‌های فعال در تولید سنسورهای دوربین به نام InVisage Technologies را خریداری کرده که البته خبر چندان عجیبی هم نبود و با واکنشی هم از سوی این شرکت همراه نشد.

اما برای آن دسته از کاربرانی که به دنبال کشف صحت و سقم این شایعات هستند، باید بگوییم که به‌تازگی وب‌سایت TechCrunch با انتشار گزارشی، خرید این شرکت توسط کمپانی اپل را “تایید” کرده است.

اپل نیز تا حدودی این شایعه را با انتشار بیانیه‌ای که در اختیار این وب‌سایت قرار داده، تایید کرد. در این بیانیه آمده است که اپل هر چند وقت یک‌بار، شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی را خریداری می‌کند و به‌طور کل، تمایلی به اظهارنظر درخصوص برنامه‌ها و اهداف خود در این زمینه ندارد.

اگرچه با این توضیحات نمی‌توان گفت که اپل به‌طور کامل، این خرید را تایید کرده اما از آن‌جایی‌که این شرکت همواره سکوت در برابر شایعات را نسبت به انتشار بیانیه ترجیح می‌دهد، بیانیه اخیر را می‌توان مهر تاییدی بر شایعات مرتبط با این خرید دانست. بااین‌حال، هنوز مشخص نیست که این شرکت چه طرح و برنامه‌ای برای InVisage Technologies در سر دارد، اما تکنولوژی اصلی این شرکت در زمینه توسعه دوربین، QuantumFilm نام دارد که با ترکیب نرم افزار و علم مواد، امکان ثبت عکس‌هایی بهتر را در محیط‌هایی با نور کم فراهم می‌کند.

با این خرید، احتمالا آی‌فون‌های جدید کمپانی اپل به دوربین‌هایی مجهز خواهند بود که قادرند عکس‌های باکیفیتی را در محیط‌های کم‌نور ثبت کنند، چیزی که درحال حاضر، محصولات متعلق به رقبای این شرکت در آن بسیار موفق‌تر عمل می‌کنند.

نوشته تایید شد؛ اپل شرکت InVisage Technologies را خریداری کرد اولین بار در پدیدار شد.