تبلیغ تلویزیونی اپل برای قابلیت حالت شب آیفون ۱۱ را ببینید

همانطور که می‌دانید اپل برای راضی نگه داشتن طرفداران خود و همچنین برای عقب نماندن از رقبایش، تغییراتی را در آیفون‌های 2019 خود ایجاد کرد. از جمله این تغییرات می‌توان به اضافه کردن دوربین اولتراواید و معرفی قابلیت حالت شب (Night Mode) بر روی مدل‌های آیفون 11 و آیفون 11 پرو اشاره کرد. این قابلیت هم مثل Night Sight گوگل بر روی گوشی‌های پیکسل، به کاربران اجازه می‌دهد تا در محیط‌های تاریک و کم‌نور، بدون نیاز به فلاش، عکس‌های قابل‌دیدن بگیرند.

اپل یک تبلیغ تلویزیونی جدید برای قابلیت حالت شب خود منتشر کرد

اپل امروز یک تبلیغ 30 ثانیه‌ای جدید برای حالت شب آیفون 11 خود منتشر کرد. این تبلیغ در حالیکه آهنگ “We Only Come Out at Night” از گروه موسیقی اسمشینگ پامپکینز را در پس‌زمینه پخش می‌کند، نمونه‌هایی از به‌کارگیری حالت شب را نمایش می‌دهد. در سمت چپ صفحه، شاهد عکس‌های گرفته‌شده‌ در تاریکی هستیم که بعد از اعمال حالت شب، به‌صورت تصاویر سمت راست درآمده‌اند. برخلاف گوشی‌های پیکسل که توصیه‌هایی را در رابطه با زمان استفاده از حالت شب به کاربران می‌دهند، سری آیفون 11، این قابلیت را به‌طور خودکار و به‌محض تشخیص نور بسیار کم توسط دوربین، فعال می‌کنند.

 

اپل همچنین قابلیت Deep Fusion را که شبیه به فناوری +HDR پیکسل است توسعه داد. در این قابلیت، 9 اکسپوژر مختلف از یک عکس ایجاد می‌شوند که شامل چهار اکسپوژر کوتاه، چهار اکسپوژر استاندارد و یک اکسپوژر بلند هستند. روش کار به این صورت است که ابتدا چهار اکسپوژر استاندارد با تک اکسپوژر بلند ترکیب می‌شوند تا یک «اکسپوژر بلند ترکیبی» ایجاد گردد؛ سپس این اکسپوژر، با شارپ‌ترین عکس از بین چهار اکسپوژر کوتاه ترکیب می‌شود. با انجام این کار، موتور عصبی به‌کاررفته بر روی چیپست A13 بایونیک، در عرض تنها یک ثانیه، بهترین پیکسل را برای استفاده انتخاب می‌کند و نتیجه کار، یک تصویر شارپ‌تر با نویز کمتر می‌شود. قابلیت Deep Fusion، با اکثر شات‌های تله‌فوتو و همچنین هنگام استفاده از دوربین اصلی گوشی در محیط‌های با نور کم تا متوسط، به کار گرفته می‌شود.

اگر خاطرتان باشد، سامسونگ زمانی کاربران آیفون را «بغل‌کنندگان دیوار» می‌نامید. این شرکت کره‌ای در سال 2014 تبلیغی را برای گلکسی S5 ساخت که در آن، کاربران آیفون را در حالیکه برای شارژ آیفون‌شان روی زمین یک فرودگاه نشسته‌‌اند، نشان می‌داد. گلکسی S5 نه تنها یک باتری قابل‌جایگزین داشت، بلکه دارای یک قابلیت Ultra Power هم بود که به‌منظور ذخیره شارژ باتری، همه برنامه‌های غیرضروری گوشی را خاموش می‌کرد و نور صفحه آن را کاهش می‌داد. حالا با معرفی باتری‌های جدید اپل بر روی مدل‌های آیفون 11، همه آن تبلیغات به دست فراموشی سپرده شده‌اند. نکته جالب اینکه، طبق تست‌های انجام‌شده، گوشی آیفون 11 پرو مکس حتی ۵۶ درصد عمر باتری بیشتری نسبت به گلکسی نوت 10 پلاس دارد.

شما احتمالا تبلیغات سال 2017 سامسونگ برای گلکسی نوت 8 را هم به خاطر می‌آورید. در آن تبلیغ، یکی از کاربران دوآتیشه آیفون درآخر تصمیم می‌گیرد که از یک گوشی گلکسی نوت 8 استفاده کند. داستان از این قرار بود که دختر و پسری با هم آشنا می‌شوند و دختر، برخلاف پسر که از طرافداران آیفون است، همیشه یک گوشی سامسونگ داشته است. در یکی از صحنه‌ها، گوشی هر دوی آن‌ها به داخل آب می‌افتد. هندست گلکسی دختر به‌خاطر داشتن استاندارد IP68 سالم می‌ماند، اما آیفون پسر به‌خاطر پشتیبانی نکردن از این استاندارد، از کار می‌افتد.

اما حالا اپل، محافظت در برابر آب را بر روی مدل‌های آیفون 11 بهبود داده است. آیفون 11 و آیفو‌ن‌های 11 پرو به‌ترتیب می‌تواند تا عمق ۲ متری و ۴ متری آب به مدت ۳۰ دقیقه دوام بیاورند. این در حالی است که گلکسی نوت 10 پلاس فقط تا عمق ۱.۵ متری به مدت نیم ساعت دوام می‌آورد.

آیفون‌های 2019 همچنین در برابر پاشش چای، قهوه، آب‌میوه و سودا هم مقاوم هستند. البته توجه داشته باشید که اپل هم مثل سایر سازندگان گوشی، آسیب‌های ناشی از نفوذ آب را در گارانتی آیفون 11 پوشش نداده است.

شما احتمالا از هفته آینده شاهد تبلیغ جدید اپل درباره قابلیت حالت شب گوشی‌های آیفون 11 بر روی تلویزیون‌هایتان خواهید بود.

نوشته تبلیغ تلویزیونی اپل برای قابلیت حالت شب آیفون 11 را ببینید اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.