تب تند پوکمون‌گو فروکش کرد

بازی پوکمون گو که در دو تا سه هفته اول عرضه با اقبال بسیار شدید کاربران و به خصوص جوانان در کشورهای مختلف جهان مواجه شده بود، این روزها به سرعت در حال از دست دادن مخاطبان خود است.
 
بررسی های موسسه اکسیوم کاپیتال منیجمنت نشان می دهد که تعداد کاربران روزانه این بازی در اواسط ماه جولای حدود 45 میلیون نفر بوده ولی در هفته ای که گذشت این رقم به 30 میلیون نفر در روز کاهش یافته که به معنای کاهش 15 میلیون نفری است.
 
این خبر خوشحال کننده ای برای شرکت نیانتیک سازنده این بازی نیست. زیرا برای بسیاری از شرکت های تجاری و بازرگانی میزان کاربران ماهانه یک سرویس یا برنامه مهم است. با این حساب باید در انتظار کاهش قابل توجه تعداد کاربران ماهانه این بازی باشیم.
 
کارشناسان معتقدند در ماه ها و هفته های آینده این روند باز هم ادامه می یابد و بازی پوکمون گو کماکان سیر نزولی طی خواهد کرد. یکی دیگر از نگرانی ها در مورد این بازی تهدیدات امنیتی آن است. زیرا کاربران پوکمون گو به طور دائمی دوربین گوشی خود را برای شکار پوکمون ها روشن نگه می دارند و این امر باعث جمع آوری اطلاعات از برخی امکان خاص حساس نظامی و امنیتی می شود.
 
از سوی دیگر بسیاری از کاربران علاقمند به این بازی در تلاش برای شکار پوکمون ها امنیت جانی خود را به خطر می اندازند یا برای اهالی برخی محله ها مزاحمت و ناراحتی به وجود می آورند. این بازی هنوز برترین بازی فروشگاه گوگل پلی و چهارمین برنامه رایگان محبوب در این فروشگاه است. این رتبه ها در فروشگاه اپل استور به ترتیب دو و 11 است.
 
پوکمون گو در اکثر کشورهای دنیا پس از عرضه اولیه به شدت محبوب شده و کاربران زیادی را به خود جلب کرده، اما بعد از چند روز از شدت این هیجان کاسته شده است.