تحلیلگران Deutsche Bank: سرمایه‌گذاران به آی‌فون X بسیار خوشبین هستند

تحلیل‌گر دویچه‌ بانک (Deutsche Bank) می‌گوید که سرمایه‌گذاران در مورد گوشی اپل‌ آی‌فون X بسیار خوش‌بین هستند. شری‌ اسکریبنر، تحلیل‌گر دویچه‌ بانک در روز دوشنبه در مصاحبه‌ای با CNBC گفت:

براساس قیمت فعلی سهام اپل، سرمایه‌گذاران در مورد چشم‌انداز آینده این شرکت بسیار خوش‌بین هستند. می‌توان انتظار رشدی بالاتر از حد تصورات اپل را داشت.

از نظر این تحلیل‌گر، سرمایه‌گذاران انتظار دارند کمپانی اپل موفقیت‌های خود در سال مالی 2015 که با عرضه گوشی‌های آیفون 6 و 6 پلاس به‌دست آمده بود را تکرار نماید. پس از رونمایی اپل از اولین گوشی هوشمند خود با صفحه‌نمایش 4.7 اینچی، این شرکت 31 میلیارد دلار فراتر از انتظارات درآمد کسب کرد.

از دیدگاه اسکریبنر، مشکل این بوده که برای کسب درآمد 30 میلیارد دلاری مازاد بر انتظارات در سال 2018، اپل ناگزیر به فروش 290 میلیون دستگاه گوشی آی‌فون در طی سال مالی جدیدی است. مسئله مهم این بوده که بهترین سالی که اپل تا به حال پشت‌ سر گذاشته، سال مالی 2015 است؛ زمانی‌که چرخه ارتقای آی‌فون 6 موجب ثبت رکورد جدیدی شد. برای سال 2018، وال‌استریت فروش تعداد 245 میلیون دستگاه گوشی آی‌فون را درنظر گرفته است. این امر می‌تواند به عنوان یک رکورد جدید قلمداد شود، اما در عین حال می‌تواند از سطح انتظارات سرمایه‌گذاران کمتر باشد.

آی‌فون X

اگرچه ممکن است گوشی‌های اپل آی‌فون 8 و 8 پلاس، یک به‌روزرسانی کافی برای ثبت رکورد فروش نباشند، اما گوشی آی‌فون X می‌تواند اپل را در مسیر رسیدن به این هدف یاری نماید. این مدل اولین آی‌فون مجهز به نمایشگر اولد 5.8 اینچی بدون حاشیه است. به لطف ویژگی‌های جدید واقعیت‌ افزوده، حالت پرتره‌ برای عکس‌های سلفی و دوربین TrueDepth یکپارچه با فیس‌آیدی، اپل در حال عرضه قابلیت‌های جدید هیجان‌انگیزی به کاربرانش است.

برای بهره‌مندی از کلیه این امکانات جدید، خریدار ملزم به پرداخت هزینه‌ای قابل توجه است. ظاهرا مراحل تولید دوربین TrueDepth با مشکل مواجه شده، در نتیجه شاید در تاریخ 3 نوامبر یعنی زمان عرضه این محصول، شاهد ارائه تعداد کمی آی‌فون X از سوی اپل باشیم.

برای سال مالی 2019، اسکریبنر آن را با سال مالی 2016 مقایسه می‌کند. زمانی‌که سری آی‌فون 6S، عصری جدید را برای اپل به ارمغان آورد. وی برای سال مالی 2019 انتظار دارد که این شرکت با افت فروش مواجه شود.

نوشته تحلیلگران Deutsche Bank: سرمایه‌گذاران به آی‌فون X بسیار خوشبین هستند اولین بار در پدیدار شد.