تخصیص عواید فروش تمامی محصولات PRODUCT RED اپل برای درمان بیماری کووید ۱۹

کمپانی اپل با نهایت توان خود تلاش می‌کند تا در راستای مبارزه با شیوع فراگیر ویروس کرونا کمک‌های موثری را ارائه نماید. غول کوپرتینویی در آخرین اقدام برای نمایش نگرانی خود رسما اعلام کرد که کلیه محصولات سری PRODUCT RED اپل به صندوق کمک‌های جهانی جهت درمان بیماری کووید 19 اهدا خواهند شد. این تصمیم با همکاری برند RED اجرایی می‌شود. اکنون اپل 100 درصد درآمد ناشی از محصولات PRODUCT RED را به نهادهای دیگر اهدا می‌کند. این کمک‌های مالی از هم‌اکنون تا روز 30 ژوئن سال 2021 فعال خواهند بود.

به‌طور معمول کلیه عواید حاصل از محصولات PRODUCT RED اپل صرف مبارزه با ویروس HIV و بیماری ایدز می‌شود. با این‌حال اکنون اپل موقتا این بودجه را به کمک برای درمان بیماری کووید 19 اختصاص خواهد داد. البته این اقدام موقتی بوده و برنامه کمک به درمان HIV و ایدز کماکان به قوت سابق باقی است. این اطلاعات نخستین بار در وبسایت رسمی ژاپنی شرکت منتشر شدند. با این‌حال وبسایت آمریکایی اپل و برخی دیگر از سایت‌های رسمی کمپانی نیز پس از به‌روزرسانی این خبر را تحت پوشش قرار دادند.

پیش‌تر در ماه آوریل شرکت اپل و برند RED ناچارا بخشی از درآمد خود را به درمان بیماری کووید 19 اختصاص دادند. با این‌حال از امروز تا 30 ژوئن 2021 کلیه درآمدهای ناشی از فروش این محصولات به درمان کووید 19 تخصیص خواهد یافت. اپل با انتشار بیانیه‌ای خاطرنشان کرده که ارائه روش درمانی برای پاندمی کرونا به ادامه برنامه‌های حیات‌بخش HIV و ایدز در منطقه آفریقا کمک خواهد کرد.

“همکاری ما با برند RED طی مدت 14 سال به تامین کمک‌های تقریبا 250 میلیون دلاری جهت کمک به برنامه‌های درمانی بیماری ایدز و ویروس HIV منجر شده است. از هم‌اکنون تا روز 30 ژوئن 2021 اپل با همکاری برند RED کلیه درآمدهای حاصل از فروش محصولات RED را به صندوق جهانی مبارزه با بیماری کووید 19 اهدا خواهد کرد. چنین اقدامی به منزله نوعی حمایت حیاتی از سیستم‌های بهداشتی است که بیش از سایرین در معرض خطر شیوع بیماری هستند. این اقدام به نوبه خود به ادامه برنامه‌های نجات‌بخش HIV و ایدز در صحرای جنوبی آفریقا کمک می‌کند.”

اپل چندین دستگاه و ابزارجانبی مختلف از سری PRODUCT RED را به بازار عرضه نموده است. این سری شامل اسمارت‌فون اخیرا معرفی شده آی‌فون 12   و سایر مدل‌های جدید آی‌فون است. ساعت‌های هوشمند اپل واچ، دستبندها، کیس‌های آی‌پد و هدفون‌های بیتس سایر محصولات این خانواده را تشکیل می‌دهند.

نوشته تخصیص عواید فروش تمامی محصولات PRODUCT RED اپل برای درمان بیماری کووید 19 اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.