تراشه جدید GPS با دقت مکان‌یابی بهتر در گوشی‌های سال ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار می‌گیرد

شرکت Broadcom که توسعه‌دهنده تراشه‌های GPS بوده، در حال ساخت یک تراشه جدید GPS با فرکانس دوگانه است. این کمپانی قول داده که بهبود زیادی به منظور افزایش دقت GPS در تراشه‌های آینده لحاظ خواهد شد.

تراشه‌های کنونی که برای مکان‌یابی استفاده می‌شوند ضریب خطایی تا حدود 5 متر دارند که با توسعه تراشه‌‌های بهبود یافته جدید که از فرکانس دوگانه بهره خواهند برد، این میزان خطا نهایتا به 30 سانتی‌متر خواهد رسید. با توجه به اطلاعات بدست آمده، تراشه‌ جدیدی با نام BCM47755 چند روز گذشته در اجلاس ION GNSS+ پورتلند مورد بررسی قرار گرفت.

هنوز مشخص نیست این تراشه چه زمانی به تولید انبوه خواهد رسید اما احتمال این‌که تراشه جدید GPS توسط سامسونگ و ال‌جی در گلکسی S9 و‌ ال‌جی G7 مورد استفاده قرار گیرد، بسیار زیاد است.

تراشه‌ GPS جدید Broadcom با ترکیبی از سیگنال‌های L1 و L5 موقعیت شهری را بسیار دقیق‌تر از آن‌چه اکنون در تلفن‌های همراه یافت می‌شود، مشخص می‌کند. یکی از دو فرکانس‌ در تراشه‌های جدید موقعیت مکانی شخص را نسبت به طول تماس سیگنال ماهواره‌ای GPS برای رسیدن به گیرنده اندازه‌گیری می‌کند. وظیفه‌ دیگر فرکانس سنجش بی‌وقفه‌ شخص حتی در مناطق شهری بزرگ است.

علاوه‌بر این‌که تراشه‌ GPS جدید بسیار دقیق‌تر است، شرکت سازنده نیز تراشه‌ BCM47755 را بیش از دو برابر در مصرف انرژی بهینه کرده تا از لحاظ کاهش مصرف انرژی نیز اقدامات مثبتی صورت گرفته باشد. انتظار می‌رود تراشه‌ موردنظر برای گوشی‌های هوشمند سال 2018 آماده و مورد استفاده قرار گیرد.

نوشته تراشه جدید GPS با دقت مکان‌یابی بهتر در گوشی‌های سال ۲۰۱۸ مورد استفاده قرار می‌گیرد اولین بار در پدیدار شد.