تست تمامی چیپست‌ها توسط AnTuTu: چیپ A9 اپل در صدر!

 

روز گذشته وب‌سایت Weibo نموداری را منتشر کرد که در آن تمامی چیپست‌های بازار توسط نرم افزار بنچمارک انتوتو مورد تست قرار گرفته‌اند و نتایج آن به دقت اعلام شده است. تمامی این پردازنده‌ها توسط نسخه 6 نرم افزار AnTuTu آزمایش شده و در آن چیپست قدرتمند A9 SoC که به سفارش اپل و توسط کمپانی‌های سامسونگ و TSMC تولید می‌شوند در صدر قرار دارد. این چیپ هم اکنون بر روی آی‌فون 6s و آی‌فون 6s پلاس قرار گرفته است و امتیاز آن برابر 123.567 است.

Benchmark-tests-of-various-chipsets-has-the-Apple-A9-on-top

اما خب، شاید بگویید فقط اولین چیپست این لیست محصول اپل بوده و قطعا رتبه‌های دیگر در اختیار سایر کمپانی‌هاست؛ اما جالب است بدانید که پردازنده Apple 8X به اقتدار و با امتیاز بالای 98.901 در رتبه دوم قرار دارد. اگر این چیپست را خوب نمی‌شناسید باید بگویم که از این پردازنده هم اکنون در Apple iPad Air 2 استفاده می‌شود.

اما رتبه سوم در اختیار چیپست اختصاصی کمپانی هوآوی است. در واقع Kirin 950 که هم اکنون بر روی Mate 8 استفاده می‌شود با امتیاز 92.746 در رتبه سوم است.

اما اگزینوس 7420 که به عنوان قلب تپنده گلکسی اس6، گلکسی اس6 اج، گلکسی اس6 اج پلاس و نهایتا گلکسی نوت 5 فعالیت می‌کند با امتیاز 86.652 در رتبه چهارم قرار دارد؛ اما اولین پردازنده کمپانی کوالکام در این لیست، اسنپدراگون 810 است. این محصول با امتیاز 81.049 در رتبه پنجم قرار دارد.

جالب است بدانید که اولین پردازنده کمپانی مدیاتک در لیست ما، رتبه دوازدهم را کسب کرده است. مدیاتک MT6795 که با نام یک پردازنده 8 هسته‌ای واقعی تبلیغ می‌شود امتیازی برابر 54.499 را از انتوتو دریافت نموده است.

نام برخی از چیپست‌های مطرح بازار یعنی مدیاتک Helio X20، اسنپدراگون 820 و اپل A9X در این لیست حضور ندارد. هر سه چیپست برتر این لیست هم اکنون بر روی چند دستگاه قرار دارد و تنها A9X است که فقط بر روی یک دستگاه عرضه می‌شود.

نوشته تست تمامی چیپست‌ها توسط AnTuTu: چیپ A9 اپل در صدر! اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.