تشخیص ۷ حالت چهره و ۴۴۳۲ منظره و شی توسط اپلیکیشن جدید Photos

اپلیکیشن جدید Photos در سیستم عامل iOS 10 و macOS Sierra قادر است ۷ حالت چهره و ۴۴۳۲ منظره و شی را تشخیص دهد. مطابق گزارش منتشر شده توسط یک برنامه‌نویس با نام Kay Yin در وب‌سایت مدیوم، این اپ می‌تواند خاطرات کاربر را در ۳۳ دسته‌بندی، جای دهد.

اپل، حالات چهره را پس تشکیل یک اثر چهره (faceprint) تشخیص می‌دهد. این حالات برای جست‌وجو، رده‌بندی و نمایه‌سازی خاطرات و عکس‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند. این ۷ حالت چهره که توسط اپلیکیشن جدید اپل، تشخیص داده می‌شوند، عبارت‌اند از:

  • حریص، متنفر، بی‌احساس، فریاد زن، خندان، شگفت‌زده، مشکوک

اپل برای ساخت دفترچه خاطرات نیز ۳۳ دسته‌بندی ایجاد کرده است که موارد زیر را شامل می‌شود:

  • خاطرات مربوط به چیزهای مورد علاقه، بهترین خاطرات گذشته، جشن‌ها یا مراسمات، خاطرات متنی (خاطراتی که بر اساس اطلاعات متنی از قبیل زمان، مکان، افراد و غیره به یادآورده می‌شوند)، جمعیت، یک روز خاص، تعطیلات، مکان مورد علاقه، نزدیک یا دور بودن، خاطرات متنی جدید، خاطرات جدید، جشن تولد، خاطرات دیگران، رویدادهای اخیر (بر اساس تقویم، جمعیت، تعطیلات، افراد، شخصی، اجتماعی، سفر، آخر هفته)، زمینه مورد علاقه، خاطرات جمعی، خاطرات گاه‌وبیگاه، خاطرات خاص، برگزیده‌ها، سفرها، یک هفته ویژه، آخر هفته، چکیده سال، هفته گذشته، آخر هفته گذشته.

Yin موفق شده است لیست جامعی از ۴۴۳۲ منظره و شی را پیدا کند که اپل می‌تواند آن‌ها را شناسایی کند.

شایان ذکر است که اپلیکیشن Photos می‌تواند بر اساس نشانه‌های موجود در تصویر، آن را مکان‌یابی کند. به طور مثال، شناسایی ساحل “ماهو (Maho)” در سنت مارتین. این قابلیت در شرایطی در اختیار کاربران قرار می‌گیرد که اپلیکیشن Photos برای شناسایی نشانه‌های خاص تصویری، برنامه ریزی نشده است.

در پشت صحنه اما اپ Photos در ابتدا یک دسته‌بندی کلی از منظره‌ها ایجاد کرده، سپس به طور مثال، بر اساس منظره “ساحل”،  درون واژه‌نامه خود جست‌وجو و همه نشانه‌ها و واژه‌هایی که دارای کلمه “ساحل” در تعاریف خود هستند را پیدا می‌کند. بنابراین علی‌رغم اینکه این اپ به طور خاص، چیزی در مورد “ماهو” نمی‌داند، قادر است کاملا هوشمندانه نتیجه درستی را برگرداند.

در آینده باید منتظر خبرهای بیشتری در مورد این اپلیکیشن و قابلیت‌های منحصربه‌فرد آن باشیم.

نوشته تشخیص ۷ حالت چهره و ۴۴۳۲ منظره و شی توسط اپلیکیشن جدید Photos اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.