تصاویر رابط کاربری One UI Watch 4.5 و Wear OS 3.5 در اینترنت منتشر شد

گوشی‌های سامسونگ تنها دستگاه‌هایی نیستند که به‌روزرسانی‌های سخت‌افزاری بزرگی را در آینده نزدیک دریافت خواهند کرد. اکنون طرفداران سامسونگ منتظر انتشار رابط کاربری جدید One UI 5.0 هستند. نسخه بتای این نرم‌افزار در ماه آینده ارائه خواهد شد. سامسونگ پیش‌تر نسخه بتای One UI Watch 4.5 مبتنی بر سیستم‌عامل Wear OS 3.5 را منتشر نموده است.

One UI Watch 4.5 نسل جدیدی از رابط کاربری اختصاصی سامسونگ برای اسمارت‌واچ‌های این شرکت محسوب می‌شود. سری گلکسی واچ 5 احتمالا چند ماه بعد با همین فیرم‌ور معرفی خواهد شد. اکنون برخی تصاویر جدید مربوط به این رابط کاربری در فضای وب منتشر شده و تعدادی از تغییرات بصری اعمال شده در آن به معرض نمایش گذاشته شده است.

بررسی اجمالی آپدیت One UI Watch 4.5 مبتنی بر سیستم‌عامل Wear OS 3.5

تصاویر لو رفته نشان‌دهنده تعدادی از واچ فیس‌های جدید قابل ارائه در به‌روزرسانی آتی هستند. بر این اساس تغییرات ظاهری نسبت به واچ فیس‌های کنونی کاملا مشهود است. همان‌طور که در تصاویر زیر ملاحظه می‌کنید؛ اکنون برخی واچ فیس‌ها دربردارنده جزئیات بیش‌تری پیرامون فعالیت‌های تناسب اندام، آب‌وهوا و ضربان قلب بوده و حتی یک قطب نما نیز به تصویر کشیده شده است. بعلاوه به‌نظر می‌رسد که تجربه تایپ کاربران روی ساعت خصوصا عملکرد دستنویس و دیکته نیز بهبود خواهد یافت. همچنین هنگام برقراری تماس از طریق ساعت، امکان انتخاب میان سیم‌کارت 1 و سیم‌کارت 2 از طریق مچ دست فراهم خواهد بود.

اصلاحات رنگی اعمال شده موجب بهبود وضعیت دید خواهد شد؛ در حالی‌که اصلاحات شنیداری نیز به بهبود قابلیت دسترس‌پذیری کمک خواهد کرد. همچنین کاربران به منظور سفارشی‌سازی تنظیمات ناوبری خود می‌توانند مدت زمان تاخیر لمس و نگه داشتن و همچنین مدت زمان زدن ضربه روی نمایشگر ساعت را تعیین نمایند. با توجه به حذف حاشیه چرخان فیزیکی از سری گلکسی واچ 5 این مشخصه بسیار مفید واقع خواهد شد.

هنوز دقیقا روشن نیست که سامسونگ رابط کاربری جدید One UI Watch 4.5 مبتنی بر Wear OS 3.5 را چه زمانی برای اسمارت‌واچ‌های فعلی خود عرضه خواهد کرد. با این‌حال با اطمینان می‌توان پیش‌بینی کرد که این سناریو تا پیش از عرضه سری گلکسی واچ 5 به بازار طی ماه آگوست امسال عملی نخواهد شد.

نوشته تصاویر رابط کاربری One UI Watch 4.5 و Wear OS 3.5 در اینترنت منتشر شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.