تصاویر رسمی از کالبدشکافی اسمارت‌فون شیائومی می ۱۰ اولترا

در سال 2020 کمپانی شیائومی دهمین سالگرد آغاز فعالیت خود را جشن می‌گیرد. تولیدکننده چینی به منظور بزرگداشت این دستاورد بزرگ از چندین محصول جدید رونمایی کرد. در همین راستا اخیرا شاهد معرفی اسمارت‌فون می 10 اولترا بودیم؛ محصولی که به آسانی عنوان جذاب‌ترین دستگاه سال 2020 شیائومی را به خود اختصاص داد. این اسمارت‌فون پرچم‌دار با چندین ویژگی جالب از جمله قابلیت پشتیبانی از شارژ سریع 120 واتی سیمی و یک لنز پریسکوپی روانه بازار شد. شیائومی مایل است تا تمامی توجهات را به محصول جدید خود معطوف نماید. اکنون کمپانی ویدیوی کالبدشکافی رسمی این هندست را منتشر نموده و نمایی از اجزای داخلی می 10 اولترا را در معرض دید کاربران قرار داده است.

متاسفانه می 10 اولترا به‌صورت رسمی در خارج از چین عرضه نخواهد شد؛ لذا صرفنظر از برخی طرفداران پروپاقرص، یافتن ویدیوهای مربوط به کالبدشکافی این هندست در پلتفرم‌های جهانی نظیر یوتیوب برای کاربران دشوار خواهد بود. بنابراین ویدیوی رسمی منتشر شده توسط کمپانی بهترین روش برای مشاهده اجزای داخلی تشکیل‌دهنده این اسمارت‌فون جذاب به‌شمار می‌رود.

می 10 اولترا از فناوری شارژ فوق سریع 120 واتی پشتیبانی خواهد کرد

با این‌حال انتظار مشاهده یک ویدیوی طولانی همراه با جزئیات دقیق را نداشته باشید! مدت زمان این ویدیوی کوتاه برابر با 2 دقیقه است؛ با این‌حال ویدیوی مذکور برای تماشای کلیه جزئیات داخلی هندست کفایت خواهد کرد. تراشه NFC احتمالا نخستین قطعه‌ای است که توجه مخاطبان را به خود جلب می‌کند. این تراشه با برداشتن پنل پشتی گوشی ظاهر خواهد شد. بعلاوه سیم‌پیچ تعبیه شده ویژه مشخصه شارژ بی‌سیم 50 واتی نیز قابل رویت است. پشتیبانی دستگاه از قابلیت شارژ سیمی 120 واتی حقیقتا هیجان‌انگیز است؛ اما بی‌تردید مشاهده گجتی با قابلیت شارژ بی‌سیم 50 واتی نیز به همان اندازه جذاب و شگفت‌آور خواهد بود. این ویدیو با محوریت نمایش ایده شارژ فوق‌سریع تولید شده است. شیائومی خاطرنشان می‌کند که سیستم شارژ بی‌سیم این هندست ظرف مدت تنها 4 دقیقه می‌تواند میزان شارژ باتری را از 0 به 100 درصد افزایش دهد. هنگامی‌که پیرامون فناوری شارژ 120 واتی صحبت می‌کنیم؛ سرعت این فرآیند بیش از پیش حیرت‌انگیز به‌نظر می‌رسد. بدین‌ترتیب شارژ یک باتری 4500 میلی‌آمپرساعتی ظرف مدت تنها 23 دقیقه از 0 به 100 درصد خواهد رسید.

همچنین پیکره‌بندی دوربین پشتی هندست نیز در ویدیوی مذکور به نمایش گذاشته شده است. این ماژول از دوربین اصلی 48 مگاپیکسلی مجهز به حسگر IMX586 ساخت شرکت سونی میزبانی می‌کند. همچنین ویدیوی فوق نشان‌دهنده یک ماژول پریسکوپی است که با استفاده از منشور مسیر نور را منحرف نموده و آن‌را به سمت حسگر اصلی هدایت خواهد کرد.

همچنین در ویدیوی مذکور به 3 ایده خنک‌کننده مورد استفاده در اسمارت‌فون شیائومی می 10 اولترا اشاره شده است. این سامانه شامل محفظه‌های گرافنی-مسی برای تراشه، رم، حافظه و مودم است. بعلاوه یک صفحه گرافنی اضافی همراه با محفظه بخار خنک‌کننده مسی در قسمت تحتانی پنل جلویی قرار دارد. نهایتا بایستی به وجود یک لایه فیلم بسیار رسانا نیز اشاره کرد. این لایه در حد فاصل اسکنر اثرانگشت اپتیکی و پنل اولد جای می‌گیرد. همچنین این لایه به توزیع موثر گرما در سرتاسر پنل کمک می‌کند.

نهایتا ویدیو نشان‌دهنده یک موتور لرزشی افقی است که در فضای زیر باتری و همچنین سیستم اسپیکر استریوی دوگانه قرار دارد.

نوشته تصاویر رسمی از کالبدشکافی اسمارت‌فون شیائومی می 10 اولترا اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.