تصاویر مفهومی آی‌فون‌ ۱۵ اولترا اپل در فضای وب منتشر شد

اخیرا رندرهای مفهومی آی‌فون‌ 15 اولترا اپل در فضای اینترنت منتشر شده است. این تصاویر توسط فردی با شناسه 4RMD طراحی شده‌اند. وی کلیه شایعات مطرح شده در خصوص پرچم‌دار آینده اپل را مدنظر قرار داده و بر اساس آنها اقدام به طراحی رندرهای زیر نموده است.

به‌نظر می‌رسد که اپل در سال آینده به‌جای عرضه آی‌فون‌ 15 پرو مکس از آی‌فون‌ 15 اولترا رونمایی خواهد کرد. این هندست برترین پرچم‌دار اپل در سال 2023 به‌شمار خواهد رفت. نهایتا انتظار می‌رود که آی‌فون‌ 15 اولترا به‌همراه یک لنز تله‌فوتو پریسکوپی با بیرون‌زدگی بیش‌تر از بدنه گوشی روانه بازار شود. موضوع جالب توجه اینکه اپل برای این هندست از المان‌های طراحی اپل واچ اولترا استفاده خواهد کرد؛ اقدامی که اساسا میزان مقاومت آی‌فون‌ را ارتقاء خواهد داد. مدل‌های پیشین آی‌فون‌ نیز از مقاومت بالایی برخوردار بودند؛ اما به‌نظر می‌رسد که در آینده استقامت این گجت‌ها بیش از پیش افزایش خواهد یافت.

این دستاورد مدیون استفاده از بدنه تیتانیومی با طراحی کاملا جدید، سیستم دوربین با پیشرفت‌های چشمگیر و البته وعده شارژدهی چند روزه باتری خواهد بود. از آنجا که شارژدهی باتری در اپل واچ اولترا جهشی 2 برابری داشته و از 18 به 36 ساعت رسیده است؛ لذا آی‌فون‌ 15 اولترا نیز احتمالا در نهایت از یک باتری قدرتمند با ظرفیت 5000 میلی‌آمپرساعت یا بالاتر بهره خواهد برد. بر اساس برخی گمانه‌زنی‌ها این هندست همانند سامسونگ گلکسی S23 اولترا مجهز به یک باتری 5500 میلی‌آمپرساعتی خواهد بود.

شارژدهی 2 روزه باتری فوق‌العاده به‌نظر می‌رسد. قاب تیتانیومی مورد اشاره توسط 4RMD از طراحی یکپارچه و زیبایی برخوردار بوده و برای محافظت بهتر دارای یک پنل کریستالی از جنس یاقوت کبود است. همچنین این هندست همانند سری آی‌فون‌ 14 پرو مجهز به نمایشگری با طراحی داینامیک آیلند بوده و ماژول دوربین پشتی آن نیز از 4 سنسور دوربین میزبانی خواهد کرد.

نمایشگر 6.7 اینچی آی‌فون‌ 15 اولترا از روشنایی بسیار بالای 2400 نیتی برخوردار خواهد بود. این هندست از قابلیت‌ نمایشگر همیشه روشن پشتیبانی نموده و مجهز به صفحه‌نمایش پروموشن با نرخ نوسازی حداکثر 180 هرتزی خواهد بود. این‌بار دوربین 48 مگاپیکسلی تعبیه شده روی پنل پشتی گوشی از قابلیت فیلم‌برداری 8K پشتیبانی نموده و دوربین تله‌فوتو پریسکوپی نیز از قابلیت زوم اپتیکال 10 برابری و زوم دیجیتال حداکثر 50 برابری برخوردار خواهد بود. باتری 5000 میلی‌آمپرساعتی این هندست نیز احتمالا نویدبخش شارژدهی 48 ساعتی آن خواهد بود.

استفاده از تراشه A16 در سال 2023 احتمالا به منزله تصمیمی اشتباه از جانب اپل قلمداد خواهد شد؛ چرا که غول کوپرتینویی در سال آینده از تراشه قدرتمندتر Apple A17 رونمایی خواهد کرد. از جنبه قیمت‌گذاری نیز مدل پایه آی‌فون‌ 15 اولترا احتمالا با برچسب قیمتی 1499 دلاری در دسترس مشتریان قرار خواهد گرفت.

نوشته تصاویر مفهومی آی‌فون‌ 15 اولترا اپل در فضای وب منتشر شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.