تصاویر هواوی P40 پرو لو رفت؛ چهار دوربین در پشت و یک نمایشگر چهارلبه خمیده

تنها یک روز بعد از انتشار اولین رندر مطبوعاتی گوشی هواوی P40، حالا وب‌سایت 91Mobiles تصاویر جدیدی به دست آورده که طراحی P40 پرو و رنگ‌بندی هر دو گوشی را نشان می‌دهند.

هواوی P40 پرو دارای چهار دوربین خواهد بود

همانطور که در تصاویر دیده می‌شود، هواوی P40 پرو در پشت خود یک ماژول دوربین مستطیلی‌شکل خواهد داشت که میزبان چهار دوربین خواهد بود. این دوربین‌ها شامل یک سنسور اصلی بهبودیافته ۵۲ مگاپیکسلی (برای رقابت با سنسور ۱۰۸ مگاپیکسلی گلکسی S20 اولترا)، یک دوربین اولتراواید ارتقایافته، یک لنز پریسکوپ به‌روزشده با قابلیت زوم اپتیکال 5x و زوم هیبریدی 100x و یک سنسور مدت زمان پرواز (ToF) می‌شوند.

هواوی برای بهتر کردن ست‌آپ دوربین گوشی و بهبود تجربه عکاسی با آن، همکاری نزدیکی با شرکت Leica داشته است؛ هرچند که لیست قابلیت‌های دوربین هنوز مشخص نیست. با این‌حال می‌توان انتظار یک حالت شب (Night Mode) به‌روزشده برای عکاسی در محیط‌های کم‌نور را داشت.

همچنین باید به فلاش LED دوگانه و دو دوربین سلفی هواوی P40 پرو هم اشاره کرد. دوربین‌های سلفی در داخل یک هول پانچ کشیده در گوشه بالا سمت چپ نمایشگر ۶.۷ اینچی آن قرار خواهند گرفت.

هواوی P40 پرو احتمالا از یک نمایشگر چهارلبه خمیده استفاده خواهد کرد

در رابطه با نمایشگر P40 پرو باید بگوییم که شایعات موجود حکایت از تغییرات مهمی بر روی این گوشی دارند. هواوی بعد از به کارگیری یک پنل دولبه ‌خمیده بر روی پرچمدار سال گذشته، امسال احتمالا از یک صفحه‌نمایش چهارلبه خمیده بر روی P40 پرو استفاده خواهد کرد.

این بدین معنی است که علاوه‌بر لبه‌های کناری، لبه‌های بالا و پایین نمایشگر هم خمیده خواهند بود. گفته می‌شود که این تغییر صرفا جهت زیبایی گوشی است، ولی به‌هرحال برای تضمین دوام دستگاه نیاز به یک فریم به‌روزشده خواهد بود. به نظر می‌رسد که فریم هندست در گوشه‌های نمایشگر هم خمیده است تا به حفظ یکپارچگی گوشی در هنگام ضربه کمک کند.

از دیگر مشخصات اصلی P40 پرو باید به چیپست کایرین 990 در کنار پشتیبانی از فناوری 5G اشاره کرد. ترکیب‌بندی استاندارد حافظه داخلی آن احتمالا ۸/۱۲۸ گیگابایت خواهد بود؛ هرچند که شرکت ممکن است برای رقابت بهتر با رقبا آن را به ۱۲/۲۵۶ گیگابایت افزایش دهد.

مشتریان همچنین می‌توانند انتظار اندروید 10 و رابط کاربری EMUI 10 را بر روی دستگاه داشته باشند. البته باید بگوییم که به‌خاطر تحریم‌های آمریکا، ارایه سرویس‌های گوگل بر روی آن را نمی‌توان تضمین کرد.

تاریخ معرفی، عرضه و رنگ‌بندی هواوی P40 و P40 پرو

گوشی‌های هواوی P40 و P40 پرو در اواخر ماه مارس طی رویدادی در پاریس معرفی خواهند شد. این احتمال وجود دارد که در کنار این‌ها، از یک مدل مقرون‌به‌صرفه هواوی P40 لایت و همچنین پوشیدنی‌ها و اکسسوری‌های جدیدی هم رونمایی شود.

پیش‌سفارش‌ها بلافاصله بعد از معرفی خواهد بود و عرضه دستگاه‌ها هم احتمالا چند هفته بعدتر شروع خواهند شد. اگر تحریم‌های آمریکا همچنان تا ماه‌های مارس و آوریل ادامه داشته باشند، هواوی به احتمال زیاد عرضه گوشی‌ها را به تعویق خواهد انداخت تا بتواند آن‌ها را با اپلیکیشن‌های گوگل روانه بازار کند.

نوشته تصاویر هواوی P40 پرو لو رفت؛ چهار دوربین در پشت و یک نمایشگر چهارلبه خمیده اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.