تصاویر پتنت اسمارت‌فون هواوی با نمایشگر ثانویه در کنار ماژول دوربین منتشر شد

در حال حاضر هواوی دوران دشواری را پشت سر می‌گذارد؛ اما کمپانی کماکان به عرضه محصولات جدید حداقل در بازار خانگی خود ادامه داده و قدرتمندتر از هر زمان دیگری در بازار چین فعالیت می‌کند. همچنین غول چینی به ثبت پتنت الگوهای طراحی جدید ادامه می‌دهد. در همین راستا اخیرا پتنت طراحی یک اسمارت‌فون با نمایشگر ثانویه در کنار ماژول دوربین پشتی آن به ثبت رسیده است.

وبسایت LetsGoDigital از پتنت جدید هواوی پرده‌برداری کرد. غول مخابراتی چینی در اوایل سال جاری اقدام به ثبت این پتنت نمود؛ اما دفتر ثبت مالکیت معنوی چین موسوم به CNIPA پس از تائید پتنت نهایتا آن‌را در روز 14 آگوست منتشر کرد. طرح مفهومی این الگوی طراحی به یکپارچه‌سازی یک نمایشگر کوچک با ماژول دوربین اشاره دارد. تصاویر مربوط به اسناد پتنت صرفا نشان‌دهنده نمایش زمان روی این پنل هستند؛ اما متن پتنت به سایر موارد کاربری نیز اشاره می‌کند.

این پتنت دومین موردی است که با چنین سبکی از طراحی توسط هواوی ارائه می‌شود. مدل پیشین از ظاهری مشابه یک دستگاه سری میت با کاربری مطلوب‌تر برای نمایشگر دایروی اطراف دوربین برخوردار بود؛ در حالی‌که مدل جدید بیش‌تر به یک هندست سری P شباهت داشته و پیرامون کاربرد نمایشگر ثانویه آن نیز اطلاعات محدودی منتشر شده است.

از جنبه طراحی این هندست همانند سری هواوی P40 از نمایشگر خمیده در هر 4 جهت بهره خواهد برد. با این‌حال نمایشگر مذکور فاقد هرگونه ناچ یا حفره دایروی‌شکل است. قسمت فوقانی دستگاه فاقد هرگونه دکمه یا کلید است؛ اما دکمه پاور و کلیدهای تنظیم میزان بلندی صدا در سمت راست بدنه گوشی قرار دارند. نهایتا درگاه USB-C در مرکز قسمت تحتانی گوشی قرار گرفته و شبکه اسپیکر نیز در بخش جانبی آن مستقر شده است.

در توصیف موقعیت قرارگیری نمایشگر ثانویه بایستی خاطرنشان کرد که در طراحی نخست، موقعیت نمایشگر نسبت به دوربین کاملا متقارن است. بنابراین نمایشگر ثانویه در مرکز پنل پشتی گوشی مستقر شده و توسط 4 حسگر دوربین احاطه می‌شود؛ در حالی‌که در 2 طراحی دیگر ماژول دوربین چهارگانه در گوشه فوقانی سمت چپ پنل پشتی گوشی مستقر شده و نمایشگر ثانویه در قسمت فوقانی و تحتانی ماژول دوربین قرار دارد.

این الگوی طراحی احتمالا هرگز جنبه تجاری پیدا نخواهد کرد؛ با این‌حال یقینا جالب‌توجه به‌نظر می‌رسد. در این میان برخی کاربران احتمالا ترجیح می‌دهند تا پتنت نمایشگر دایروی سری میت به مرحله تولید برسد.

نوشته تصاویر پتنت اسمارت‌فون هواوی با نمایشگر ثانویه در کنار ماژول دوربین منتشر شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.