تصمیم در خصوص استفاده از Face ID در آی‌فون X در لحظه آخر گرفته نشده است

پیش از رونمایی از آی‌فون‌های جدید، شایعات اولیه خبر از آن می‌دادند که اپل در تلاش برای استفاده از فناوری صفحه نمایش و حسگر اثر انگشت یکپارچه در محصولات جدید خود است؛ اما ظاهرا این برنامه با توجه به اینکه اپل نتوانست در زمان معین به فناوری آن دست یابد، با مشکل روبرو شد و در نتیجه شرکت تصمیم گرفت تا از Face ID استفاده نماید.

براساس گزارشی از John Gruber در Daring Fireball، تصمیم در خصوص استفاده از Face ID به عنوان ویژگی امنیتی گوشی‌های آی‌فون از حداقل یک سال پیش گرفته شده بود.

Face ID

این گزارش اشاره می‌کند که اپل تلاش‌هایی برای یکپارچه‌سازی صفحه نمایش و حسگر اثر انگشت کرده، اما این برنامه تنها یه نقشه جایگزین بوده است. ظاهرا شرکت از مدت‌ها پیش در خصوص استفاده از Face ID قانع شده بوده است. این ادعا توسط برخی افراد در داخل خود شرکت، از جمله مهندسانی که بر روی آی‌فون X کار می‌کرده‌اند، مورد تایید قرار گرفته است.

ظاهرا برخی شایعات که گفته بودند اپل تصمیمی برای استفاده از Touch ID در آی‌فون X ندارد، حقیقت داشته؛ اما استفاده نکردن دلیلی برای عدم کار بر روی این فناوری نیز نبوده است. در هر صورت، Face ID آینده ویژگی امنیتی محصولات اپل است؛ حال باید منتظر عرضه آی‌فون X باشیم تا در خصوص چگونگی عملکرد این قابلیت و البته آینده آن صحبت‌های بیشتری شود.

نوشته تصمیم در خصوص استفاده از Face ID در آی‌فون X در لحظه آخر گرفته نشده است اولین بار در پدیدار شد.