تصویری از نمونه اولیه گوشی هواوی P20 منتشر شد

انتشار اخبار و شایعات پیرامون پرچمدار بهاره هواوی هم‌چنان ادامه داشته و در جدیدترین مورد تصاویری از نمونه‌های اولیه گوشی هواوی P20 در فضای مجازی منتشر شده است.

متاسفانه در این تصاویر گوشی هواوی P20 درون قاب محافظ قرار داشته و به همین دلیل نمی‌توان اطلاعات زیادی از آن به‌دست آورد. به‌علاوه، حتی اگر این تصاویر نمونه‌های واقعی نسخه پروتوتایپ این اسمارت‌فون را نشان دهند می‌توان گفت که هنگام پیاده‌‌سازی طرح اصلی و تولید محصول نهایی تغییراتی هرچند کوچک در این طراحی اعمال خواهد شد. به هر حال، این تصاویر با آن‌چه تاکنون در مورد پرچمدار هواوی شنیده بودیم تفاوت‌هایی جزئی دارد.

برخلاف شایعات گذشته که از احتمال تجهیز گوشی هواوی P20 به دوربین اصلی سه‌گانه سخن به میان آوردند، به نظر می‌رسد که این شایعات بی‌اساس بوده چرا که در این تصاویر پروتوتایپ نشانه‌ای در وجود چنین چینش دوربینی ندیدیم. در این تصاویر همان دوربین دوگانه استاندارد با چینش افقی را می‌بینیم که پیش از این در پرچمداران هواوی دیده بودیم. هم‌چنین برای دوربین سلفی نیز تنها از یک سنسور استفاده شده است. هر دو دوربین اصلی و سلفی به یک فلاش LED مجهز شده‌اند.

در قاب جلویی سنسوری بین دوربین سلفی و فلاش LED وجود دارد که احتمالا همان حسگر تعبیه شده برای سیستم تشخیص چهره است. نکته جالب توجه، قرارگیری دوربین سلفی، فلاش LED و حسگر تشخیص چهره میان برشی در بالای نمایشگر است. این نوع طراحی مشابه دیگر دستگاه‌ها مانند آی‌فون X است که برای اختصاص اکثریت پنل جلویی به نمایشگر از چنین سبک طراحی بهره می‌برند. دکمه‌های فیزیکی تنظیم صدا و پاور نیز در لبه سمت راست دیده می‌شوند.

شایان ذکر است که طبق شایعات قبلی، احتمال معرفی سری جدید P در سه نسخه مختلف وجود دارد؛ گوشی‌هایی که با نام‌های هواوی P20، هواوی P20 پلاس و هواوی P20 لایت بر سر زبان‌ها افتادند. تقریبا تمام شایعاتی که تاکنون شنیدیم ممکن است درست باشند اما نه برای همه مدل‌ها. ممکن است هر کدام از این اخبار درباره هر یک از این نمونه‌ها درست باشند. با این‌که در آینده باز هم این شایعات به گوش خواهند رسید اما زمان زیادی تا پایان انتشار این اخبار و رونمایی از سوگولی‌های هواوی باقی نمانده است.

انتظار داریم که هواوی علاوه بر حضور فعال در کنگره جهانی موبایل یا همان MWC در شهر بارسلون که دهه اول اسفند ماه برگزار می‌شود، رویدادی مجزا نیز اوایل فروردین ماه در شهر پاریس تدارک دیده باشد. در هر یک از این رویدادها شاهد معرفی یک یا دو مدل از اعضای جدید سری P خواهیم بود تا بر پایان شایعات و اخبار تایید نشده مهر تایید زده شود.

نوشته تصویری از نمونه اولیه گوشی هواوی P20 منتشر شد اولین بار در پدیدار شد.