تصویری که همه چیز را فاش کرد؛ سامسونگ گلکسی S23 با طراحی جدید عرضه می‌شود

اکنون به تدریج به روزهای پایانی سال 2022 نزدیک می‌شویم و این موضوع به معنای افزایش سرعت افشای اطلاعات و طرح شایعات پیرامون گوشی‌های سری گلکسی S23 سامسونگ است. وبسایت SamMobile اخیرا پوستری را منتشر کرده که طراحی احتمالی اسمارت‌فون‌های گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس همراه با زمان رونمایی از آنها را به معرض نمایش گذاشته است.

تاکنون شایعات فراوانی در خصوص این دستگاه‌ها منتشر شده و بر همین اساس می‌توان تصویری احتمالی از طراحی آنها را ارائه داد. بر اساس شایعات پیشین، گوشی‌های سری گلکسی S23 با اعضای خانواده گلکسی S22 عرضه شده طی سال جاری میلادی تفاوت چندانی نخواهند داشت. همچنین اکنون می‌دانیم که اکثر این دستگاه‌ها در عوض به‌کارگیری پردازنده‌های بومی اگزینوس از تراشه‌های اسنپ‌دراگون استفاده می‌کنند. صرفنظر از این موارد، بسیاری از جزئیات مربوط به این گوشی‌ها کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند.

پوستر لو رفته توسط وبسایت SamMobile احتمالا طراحی گوشی‌های سری گلکسی S23 را مورد تائید قرار می‌دهد. با توجه به اطلاعات لو رفته تا به این لحظه می‌توان اطمینان داشت که گلکسی S23 اولترا از ظاهری مشابه با گلکسی S22 اولترا برخوردار خواهد بود. با این‌حال در رابطه با اعضای کوچک‌تر خانواده اطلاعات چندانی در دست نیست. گلکسی S23 و گلکسی S23 پلاس به اندازه مدل اولترا هیجان‌انگیز نبوده و اعمال تغییرات اساسی در طراحی این مدل‌ها حقیقتا امری بعید به‌نظر می‌رسید.

با این‌حال بر اساس پوستر اخیرا لو رفته به‌نظر می‌رسد که 2 دستگاه کوچک‌تر سری گلکسی S23 احتمالا تغییرات قابل‌توجهی را تجربه خواهند کرد. پوستر لو رفته متعلق به شرکتی موسوم به KT است که یکی از بزرگ‌ترین عرضه‌کنندگان گوشی در کره به‌شمار می‌رود. این پوستر ظاهرا نشان‌دهنده مدل‌های کوچک‌تر خانواده گلکسی S23 است؛ اما با توجه به ماهیت آن توصیه می‌شود تا نسبت به صحت و سقم موضوع با دیده تردید نگاه کنید.

در این تصویر، پنل پشتی گوشی‌ها به معرض نمایش گذاشته شده است. این تصویر نشان‌دهنده یک تغییر عمده در برجستگی ماژول دوربین یا به عبارت دیگر حذف آن است. گوشی‌های سری گلکسی S22 مجهز به یک ماژول دوربین برجسته بودند. این ماژول تا لبه جانبی فریم گوشی امتداد پیدا می‌کرد. با این‌حال اکنون به‌نظر می‌رسد که گوشی‌های سری گلکسی S23 از طراحی دوربین گلکسی S22 اولترا استفاده خواهند کرد. بدین‌ترتیب هر یک از لنزهای دوربین به‌صورت مجزا روی پنل شیشه‌ای پشتی دستگاه‌ها تعبیه خواهند شد. این موضوع موجب تقویت ظاهر مینیمالیستی در پرچم‌داران آینده سامسونگ خواهد شد.

همچنین پوستر لو رفته احتمالا زمان آغاز پیش‌سفارش گوشی‌های سری گلکسی S22 را مورد تائید قرار می‌دهد. این پوستر شامل جزئیاتی پیرامون زمان آغاز برنامه پیش‌فروش و دوره ثبت‌نام مشتریان است. مشتریان شرکت KT از روز 23 دسامبر (2 دی ماه) قادر به پیش ثبت‌نام برای این اسمارت‌فون‌ها خواهند بود. البته پیش ثبت‌نام به‌معنای پیش‌خرید نیست. در واقع چنین اقدامی به سامسونگ امکان می‌دهد تا از علاقه مشتری به یک محصول مطلع شده و احتمالا در صف پیش‌خرید، جایگاه بهتری را برای وی در نظر بگیرد.

بر اساس اطلاعات مندرج در پوستر به‌نظر می‌رسد که پیش‌سفارش گلکسی S23 از روز 5 ژانویه 2023 (15 دی ماه) آغاز خواهد شد. چنان‌چه این موضوع صحت داشته باشد؛ در این‌صورت می‌توان استدلال کرد که رویداد Galaxy Unpacked آینده سامسونگ در روز 15 دی ماه برگزار خواهد شد. با توجه به ماهیت داده‌های لو رفته بایستی منتظر تائید آنها از سوی منابع معتبرتر باشیم. تمامی اطلاعات مورد اشاره از این لحظه تا موعد رونمایی رسمی از سری گلکسی S23 می‌توانند دستخوش تغییر شوند.

نوشته تصویری که همه چیز را فاش کرد؛ سامسونگ گلکسی S23 با طراحی جدید عرضه می‌شود اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.