تصویر شماتیک از طراحی وان‌پلاس ۱۰ اولترا در فضای اینترنت منتشر شد

پس از ادغام وان‌پلاس در اوپو به‌عنوان یک برند فرعی، روند از بین رفتن هویت این شرکت چینی آغاز شد. در ادامه وان‌پلاس طی اقدامی شتاب‌زده از اسمارت‌فون وان‌پلاس 10 پرو رونمایی کرد؛ گجتی که به آسانی می‌توان آن‌را وان‌پلاس 9T پرو نامگذاری کرد. در این هندست، ویژگی‌های جدید فراوانی به چشم نمی‌خورد. در واقع وان‌پلاس 10 پرو با الگوی طراحی بازبینی شده، تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 و فناوری شارژ با سرعت 80 وات روانه بازار می‌شود.

با این‌حال به‌نظر می‌رسد که کمپانی چینی با عرضه اسمارت‌فون وان‌پلاس 10 اولترا طی 6 ماهه دوم سال جاری میلادی در صدد سر و سامان بخشیدن به کسب‌وکار خود است. اکنون به لطف تصاویر شماتیک لو رفته، طراحی احتمالی این هندست به معرض نمایش گذاشته شده است.

یک خبرچین آنلاین با شناسه TechInsiderBlog@ موفق به کشف تصاویر پتنت یکی از اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس شده است. این هندست به لحاظ ظاهری از شباهت بسیار زیادی با وان‌پلاس 10 پرو برخوردار است؛ اما در عین‌حال یکی از سنسورهای به‌کارگیری شده در ماژول دوربین پشتی از نوع پریسکوپی بوده و یک نمایشگر اضافی کوچک نیز روی پنل پشتی دستگاه تعبیه شده است.

در حال حاضر این طرح صرفا یک پتنت بوده و برای پیاده‌سازی آن در قالب یک محصول تجاری هیچ تضمینی وجود ندارد. با این‌حال چنین دستگاهی در صورت عرضه به بازار احتمالا وان‌پلاس 10 اولترا نامگذاری خواهد شد. در حال حاضر پیرامون اسمارت‌فون اولترا هیچ‌گونه جزئیاتی در دست نیست. به عبارت دیگر اکنون صرفا می‌دانیم که این هندست از تراشه اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 ساخت کمپانی TSMC بهره خواهد برد.

وان‌پلاس احتمالا در صدد تولید دوباره پرچم‌داران مقرون‌به‌صرفه با ویژگی‌های قدرتمند است

طی سالیان گذشته شرکت وان‌پلاس با عرضه اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار مقرون‌به‌صرفه به شهرت رسید. بدین‌ترتیب دستگاه‌های تولیدی وان‌پلاس حتی تحت‌عنوان “قاتلین پرچم‌داران بازار” نامگذاری شدند. قیمت‌گذاری اسمارت‌فون‌های وان‌پلاس در گذر زمان افزایش یافته و اکنون این شاخص با تولیدات پرچم‌دار سایر برندها برابری می‌کند. با این‌حال اکنون به‌نظر می‌رسد که وان‌پلاس در صدد بازگشت به ریشه‌های اصیل خود است.

یک وبلاگ معتبر چینی در حوزه فناوری با نام Digital Chat Station اخیرا اعلام کرد که وان‌پلاس روی طیف جدیدی از اسمارت‌فون‌ها کار می‌کند. کارآیی بالا، عملکرد گیمینگ‌محور و قیمت‌گذاری مقرون‌به‌صرفه ویژگی‌های اصلی این هندست‌ها به‌شمار می‌روند. گزارشات نشان می‌دهند که سری جدید هندست‌های وان‌پلاس با قیمت‌گذاری 315 تا 475 دلاری در بازار چین عرضه خواهند شد.

به‌عنوان یک قاعده کلی بایستی خاطرنشان کرد که قیمت‌گذاری اسمارت‌فون‌ها در بازارهای بین‌المللی نسبت به بازار چین گران‌تر است. با این‌حال بعید است که قیمت‌گذاری محصولات جدید به سطح سایر پرچم‌داران بازار برسد.

وبسایت Digital Chat Station گزارش می‌دهد که اسمارت‌فون‌های سری جدید بر پایه تراشه‌های پرچم‌دار فعالیت نموده و از نمایشگرهای تخت استفاده خواهند کرد. با این‌حال سایر جزئیات مربوط به این هندست‌ها از جمله مدل تراشه‌های مورد استفاده در آن‌ها کماکان در هاله‌ای از ابهام قرار دارند. البته تراشه‌های جدید اسنپ‌دراگون 8 نسل 1 کوالکام و Dimensity 9000 ساخت شرکت مدیاتک از جمله گزینه‌های محتمل به‌شمار می‌روند. همچنین تراشه‌های پرچم‌دار سال گذشته نظیر اسنپ‌دراگون 888 نیز نسبت به هزینه پرداختی جهت تهیه آن‌ها از کارآیی بسیار مطلوبی برخوردار هستند.

با این‌حال وان‌پلاس به منظور کاهش هزینه‌ تولید محصولات جدید خود، ملاحظاتی را در زمینه دوربین، قابلیت حفاظت در برابر رطوبت، پشتیبانی از شارژ بی‌سیم یا سایر قابلیت‌های جزئی اعمال خواهد کرد. متاسفانه در حال حاضر پیرامون پرچم‌داران مقرون‌به‌صرفه جدید وان‌پلاس جزئیات بیش‌تری در دست نیست. با این‌حال به‌زودی اطلاعات جدیدی در این زمینه منتشر خواهد شد.

نوشته تصویر شماتیک از طراحی وان‌پلاس 10 اولترا در فضای اینترنت منتشر شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.