تعداد مشترکین FTTH در اسپانیا به ۱۰ میلیون پورت رسید

Spain-townscape.jpg
 
ایستنا: براساس آخرین گزارش رگولاتوری اسپانیا، اپراتورهای مخابراتی این کشور، در ماه نوامبر با اتصال129 هزار و 707 خانه دیگر به شبکه FTTH خود مجموع تعداد اتصالات فعال FTTH در این کشور را به بیش از ۱۰ میلیون پورت رساندند.
 
به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رگولاتوری اسپانیا اعلام کرد که ۱.۶ میلیون پورت از این میزان در ۱۲ ماه منتهی به نوامبر پیاده سازی شده اند، که بیش از ۱.۲ میلیون کاهش در خطوط DSL را به ۲.۶ میلیون کاهش داده است.
 
از نظر اپراتورها، بیش از ۴۲ % مشترکین   FTTHمتعلق به اپراتور تلفنیکا است، که در کل با اضافه شدن ۹۰۰ مشترک پهن باند ثابت در طول ماه گذشته مجموعابه رقمی در حدود ۵.۹۵ میلیون پورت رسیده است.
 
گروه مخابراتی Masmovil هم بر اساس این گزارش، بار دیگر در صدر رده‌بندی ماهانه قرار گرفت و با جذب ۵۳،۹۰۰ مشترک FTTH در ماه نوامبر به ۱.۴۳ میلیون مشترک رسیده است. این در حالی است که وودافون در با جذب هزار و 800 مشترک جدید در یک ماه به 3 میلیون و 180 هزار مشترک و اورنج تلکام با جذب 11 هزار مشترک جدید در یک ماه به مجموعا ۳.۹۵ میلیون مشترک فیبر رسیده اند.
 
Euskaltel، اپراتور منطقه‌ای اسپانیا هم در ماه نوامبر به دوران رشد خود بازگشت و با جذب حدود 3 هزار مشترک به مجموعا 624 هزار مشترک رسیده است.