تعطیلی کارگران شرکت فاکسکان به‌دلیل نگرانی گسترده در خصوص شیوع ویروس کرونا

شیوع ویروس کرونا در چین، مشکلات فراوانی را در سراسر این کشور به‌دنبال داشته و بر زنجیره تامین شرکت‌های بزرگ حوزه فناوری به‌صورت غیرمستقیم تاثیر گذاشته است. این پدیده حتی برخی شرکت‌های بزرگ را وادار کرده تا به منظور مقابله با مشکلات ویروس کرونا از حضور در کنگره جهانی موبایل امسال صرف‌نظر نمایند.

بر اساس یک یادداشت به‌دست آمده توسط نشریه بلومبرگ، کمپانی تولیدکننده آ‌ی‌فون‌های اپل موسوم به فاکسکان به کارمندان خود دستور داده تا پس از پایان تعطیلات طولانی سال نو چینی از بازگشت به محل کار خودداری نمایند. این تعطیلات احتمالا در روز 10 فوریه به پایان خواهند رسید. بر اساس برآوردهای پیشین انتظار می‌رفت که شرکت فاکسکان در روز 9 فوریه بازگشایی شود؛ اما اکنون فاکسکان برای کارکنان خود پیامی به شرح زیر ارسال نموده است:

“به منظور حفظ سلامت و ایمنی کلیه افراد و رعایت مقررات دولت برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا از شما درخواست می‌کنیم تا به شهر شنژن بازنگردید. ما شما را از وضعیت شهر مطلع خواهیم کرد. در این مدت کمپانی نسبت به رعایت کلیه حقوق کاری و منافع مرتبط با آن متعهد خواهد بود. برای اطلاع از زمان بازگشت به شهر شنژن لطفا کمی بیش‌تر منتظر بمانید.”

اگرچه بخش عمده تولید محصولات اپل در خارج از شنژن و در شهر شنگژو انجام می‌شود؛ اما دفتر مرکزی شرکت فاکسکان در کشور چین مشخصا در شهر شنژن مستقر شده است و هزاران نفر از کارمندان این دفتر در شنژن زندگی نمی‌کنند. هنوز مشخص نیست که بیانیه فوق تنها مربوط به کارکنان شعبه شنژن فاکسکان است یا کارمندان سایر مناطق را نیز شامل می‌شود.

بر اساس اظهارات نشریه بلومبرگ، کارکنان فاکسکان که از خارج ایالت به شهر ژنگژو بازمی‌گردند؛ برای مدت 14 روز در قرنطینه خواهند بود. چرا که علائم ابتلای انسان به ویروس کرونا پس از مدت 14 روز نمایان خواهند شد. همچنین شیوع ویروس کرونا کماکان فعالیت کمپانی‌های بزرگ آمریکایی فعال در کشور چین را مختل نموده است.

نوشته تعطیلی کارگران شرکت فاکسکان به‌دلیل نگرانی گسترده در خصوص شیوع ویروس کرونا اولین بار در اخبار تکنولوژی و فناوری پدیدار شد.