تعلل دستگاه های اجرایی در اجرای مصوبات کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی

ICTna- دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات کشور از تعلل دستگاه های اجرایی در اجرای مصوبات کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی خبر داد.
 
e-government.jpg
به گزارش آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، رضا باقری اصل در این باره گفت: از زمان تصویب قانون مدنی که الزام به تعیین محل اقامت قانونی شده بود، تا پاییز 1398 سرویسی برای احراز و اعلام محل اقامت در کشور وجود نداشت.
 
او افزود: پس از تصویب در کارگروه تعامل پذیری دولت الکترونیکی کشور، این سرویس ایجاد و به بهره برداری رسیده و الزام استفاده از آن برای همه دستگاه های اجرایی در روزنامه رسمی کشور ابلاغ شده است اما این درحالی است که دستگاه های اجرایی گشور در استفاده از این سرویس تعلل می کنند.
 
باقری اصل اظهار داشت: هفته جاری به وزارت آموزش و پرورش الزام شده است که برای ثبت نام از این سرویس استفاده کنند.
 
در این ابلاغیه وزارت آموزش و پرورش به ثبت نام الکترونیکی مدارس، ارائه گواهی ارزش تحصیلی دانش آموزان به صورت الکترونیکی، پذیرش و جایگزینی استعلام الکترونیکی هویت و مکان اقامت و حذف دریافت مستندات کاغذی معادل در ثبت نام دانش آموزان موظف شده است.
 
گفتنی است اوایل خرداد ماه جاری، طی دستور ویژه رییس جمهوری به چند دستگاه اجرایی مقرر شد ظرف مدت یک ماه چندین خدمت از خدمات دولت به صورت غیر حضوری و الکترونیکی در اختیار مردم قرار گیرد.