تعمیر دستگاه کپی و مشکلات رایج آن

معمولا زمانی که افراد با نقص فنی دستگاه‌های کپی خود مواجه می‌شوند، دچار سردرگمی شده و نمی‌دانند که چگونه مشکل آن را برطرف کنند. اما، به لطف وجود مراکز تخصصی سخت‌افزار و وبسایت‌های آنلاین، فرایند تعمیر دستگاه کپی به یک تجربه شیرین برای کاربران تبدیل شده است. این مراکز با داشتن تکنسین‌های مجرب بلافاصله پس از ارسال درخواست از سوی مشتریان در محل حاضر شده و با در اختیار داشتن آرشیوی از قطعات و ابزارهای پیشرفته اقدام به تعمیر انواع دستگاه های کپی می‌کنند.

دلایل خرابی دستگاه کپی چیست؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث خرابی دستگاه کپی می‌شود. همانطور که می‌دانید دستگاه‌های کپی مارک‌های مختلفی دارند که هر کدام دارای اجزای خاصی هستند. به همین سبب، امکان تشخیص عیب در هر دستگاه کمی دشوار بوده و تنها از پس تکنسین‌های مجرب برمی‌آید. بنابراین، توصیه می‌شود هیچگاه خودتان اقدام به تعمیر دستگاه کپی نکنید و پروسه را تنها به کارشناسان حرفه‌ای بسپارید. ما در اینجا نمونه‌هایی از رایج‌ترین عیب‌های دستگاه های کپی را ذکر کرده‌ایم:

 تنظیمات اشتباه در بخش رنگ سیستم

این مسئله که موجب سیاه شدن برگه چاپ در دستگاه کپی می‌شود خیلی راحت قابل رفع است. در رفع مشکلات این چنینی سلامت کارتریج همواره حائز اهمیت است. بنابراین، پیشنهاد می‌شود برای جلوگیری از اختلالات کارتریج سرویس‌های دوره‌ای منظم دستگاه کپی را در دستور کار قرار دهید.

آلودگی‌های بخش هد و یا ناکارآمدی درام چاپگر

یکی دیگر از عیب‌های دردسرسازی که موجب ناراحتی افراد می‌شود، آلودگی‌های بخش هد و یا ناکارآمدی درام چاپگر است. این مشکل یکی از علت‌های اصلی سیاه شدن برگه چاپ در دستگاه کپی است که تنها راه حل آن پاکسازی با ابزارهای پیشرفته است.

نقص قطعاتی چون بلید، درام، کارتریج در بروز بهم ریختگی رنگ پس زمینه کاغذ

یکی دیگر از مشکلاتی که تعمیر دستگاه کپی را ضروری می‌کند، نقص قطعات اصلی دستگاه کپی است. هنگامی که قطعاتی نظیر بلید، درام و کارتریج دچار اختلال شوند تغییر رنگ شدیدی در کاغذ دیده خواهد شد. برای رفع این مشکل باید با تکنسین‌های حرفه‌ای تماس گرفت و فرایند تعمیر را به آنها سپرد.

کثیفی شیشه یا آینه دستگاه کپی

هنگامی که شیشه یا آینه دستگاه کپی کثیف باشد، نقاطی تیره در صفحات کاغذ کپی شده ظاهر می‌شود که می‌تواند باعث آزار مصرف‌کنندگان شود. بنابراین، توصیه می‌شود هر هفته شیشه دستگاه کپی را با مواد شوینده مخصوص تمیز کنید. البته، در برخی موارد تعداد این نقاط به حدی می‌رسد که حتی با تمیز کردن شیشه یا آینه دستگاه کپی نیز قادر به از بین بردن آنها نخواهیم بود. در این شرایط، باید درام دستگاه را بررسی کرد احتمالا زمان تعویض آن فرا رسیده است.

فرسودگی سینی کاغذ کش، فید و غلطک‌های داخل دستگاه

از دیگر عیب‌هایی که می‌تواند آزاردهنده باشد فرسودگی کاغذکش، فرسودگی فید دستگاه و خرابی غلطک‌های داخل دستگاه است. این نقص‌ها می‌توانند دلیل اصلی چروک شدن کاغذ در دستگاه کپی باشند. بنابراین، زمانی که کاغذهای کپی شده از قسمت خروجی دستگاه به صورت مچاله یا چروک شده بیرون آمدند، باید خیلی زود اقدام به تعویض قطعات نام برده کنید.

مشکل گیر کردن کاغذ در دستگاه فتوکپی

این مشکل خیلی نگران کننده نیست و نیازی به تعمیر دستگاه کپی ندارد. گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی ممکن است برای همه پیش آمده باشد که علت اصلی آن جنس یا وزن کاغذ است. کاغذهای سبک معمولا مستعد گیر کردن در دستگاه‌های فتوکپی هستند. به همین سبب بهتر است هنگام خرید کاغذ به علامت first print side روی آن توجه کنید تا قسمت مناسب کاغذ را برای بارگزاری در دستگاه بشناسید. در صورتی که کاغذها از قسمت‌های مناسب‌تر خود وارد دستگاه شوند، نتیجه مطلوب‌تری از خود بر جای خواهند گذاشت.

در صورتی که هیچکدام از روش‌های فوق کارساز نبودند، احتمالا تنظیمات دستگاه کپی با وضعیت قرار دادن کاغذ درون دستگاه شیفت نشده‌ است.

از جای در آمدن کارتریج

یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای دارندگان دستگاه‌های کپی پیش می‌آید، خارج شدن کارتریج دستگاه از جای اصلی خود است. این مسئله می‌تواند دستگاه کپی را به طور کامل از کار بیاندازد. بنابراین، در صورت بروز این مشکل فورا کارتریج دستگاه را بررسی کرده و اقدام به رفع مشکل کنید.

تعمیر فتوکپی شارپ

دستگاه‌های کپی شارپ معمولا یک سری عیب ‌های رایج دارند که در ادامه علت و نحوه تعمیر آن را به شما توضیح می ‌دهیم.

  • مشکلات تونر و کارتریج
  • کپی‌های خیلی روشن و یا خیلی تیره
  • گیر کردن کاغذ در دستگاه کپی

تعمیر این نوع از دستگاه های کپی همانند سایر دستگاه‌ها بوده و بخاطر آن که مشکلی هنگام سرویس دستگاه پیش نیاید، بهتر است فرایند به دست تکنسین‌های زبده سپرده شود.

تعمیر کپی توشیبا

دستگاه‌های کپی توشیبا نیز همانند دستگاه‌های شارپ معمولا یک سری عیب‌های رایج دارند که در ادامه علت و نحوه تعمیر آن را به شما توضیح می‌دهیم.

  • پارگی اتصالات
  • سیاه شدن برگه در فتوکپی توشیبا
  • خرابی فیوزینگ دستگاه کپی توشیبا

تعمیر این نوع از دستگاه کپی نیز مانند دیگر دستگاه‌های کپی بوده و بخاطر آن که مشکلی هنگام سرویس دستگاه پیش نیاید، بهتر است فرایند به دست تکنسین‌های حرفه‌ای سپرده شود.

قیمت تعمیرات دستگاه کپی

هزینه تعمیر دستگاه کپی بستگی به عوامل مختلفی دارد که برخی از آنها عبارت‌اند از:

  • تعویض پیکاپ دستگاه فتوکپی
  • بازیابی موتور الکتریکی دستگاه کپی
  • عیب‌یابی هیتر، ترمیستور و ترموستات کپی
  • تعویض قطعات در صورت نیاز
  • شارژ کارتریج دستگاه کپی
  • و …

بهتر است برای اطلاع از نرخ تعمیر دستگاه کپی با کارشناسان مربوطه صحبت کنید و عیب اصلی دستگاه را به آنها بگویید. این گونه آنها به راحتی قادر خواهند بود تا با یک حساب سرانگشتی مبلغ تعمیر دستگاه را به شما بگویند.

سخن پایانی

در این مطلب شما را با نحوه تعمیر دستگاه کپی و عیب‌های رایج آن آشنا کردیم. خوشبختانه این روزها به لطف پیشرفت تکنولوژی شرایط خدمات‌رسانی تغییر کرده و تکنسین‌ها برای تعمیر دستگاه‌های کپی و پرینتر به محل اعزام می‌شوند که این مسئله هم از لحاظ وقت و هم از لحاظ هزینه برای کاربران مقرون به صرفه خواهد بود. آوندپرینتر با داشتن کارشناسان و ابزارهای پیشرفته در کنار شماست تا هرگاه دستگاه های کپی شما با اختلال مواجه شد بلافاصله خود را به محل رسانده و مشکل شما را برطرف نماید.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و آی‌تی‌رسان در تهیه آن نقشی نداشته است

نوشته تعمیر دستگاه کپی و مشکلات رایج آن اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.