تعمیر نمایشگر گلکسی Z Fold 3 یا Z Flip 3 همچنان پرهزینه اما ارزان‌تر از قبل است

در روز جاری اخباری برای هواداران و علاقه‌مندان به اسمارت‌فون‌های تا‌شو جدید کمپانی سامسونگ منتشر شده است. خبری خوب برای هواداران این گوشی‌های هوشمند این مسئله است که هزینه‌ جایگزینی نمایشگر معیوب گوشی‌های مذکور از هزینه‌ تعویض نمایشگر نسل گذشته ارزان‌تر خواهد بود.

اما خبری نه‌چندان خوب نیز برای کاربران این گوشی‌های هوشمند منتشر شد، این خبر حاکی از آن است که تعویض نمایشگر معیوب گوشی‌های هوشمند تاشو جدید همچنان بسیار پر‌هزینه خواهد بود.

جایگزینی صفحه‌نمایش بزرگ داخلی گوشی هوشمند سامسونگ گلکسی Z Fold 3 در حدود 480 دلار هزینه خواهد داشت. البته تعویض صفحه‌نمایش بیرونی این دستگاه ارزان‌تر بوده و تنها 150 دلار هزینه روی دست کاربر خواهد گذاشت. با توجه به قیمت‌گذاری رسمی شرکت سامسونگ، هزینه‌ی تعویض صفحه‌نمایش بیرونی و درونی اسمارت‌فون تاشو نسل قبل، یعنی Z Fold2، به ترتیب 550 دلار و 140 دلار بوده است.

گفتنی است که در خصوص گوشی هوشمند گلکسی Z FLIP 3 نیز هزینه‌ی جایگزینی صفحه‌نمایش داخلی معیوب آن 370 دلار بوده و بهای تعویض صفحه‌نمایش بیرونی کوچک این دستگاه 100 دلار خواهد بود. لازم به ذکر است که هزینه‌های مذکور برای گوشی هوشمند گلکسی Z Flip 5G، به ترتیب 500 دلار و 100 دلار بوده است.

باید توجه داشت که تعمیر صفحه‌نمایش داخلی و بیرونی گوشی‌های هوشمند گلکسی Z Fold 3 یا Z Flip 3 و تعویض آن‌ها با نسخه‌ی اورجینال هزینه‌های بالاتری خواهد داشت (600 دلار برای تعویض صفحه‌نمایش داخلی و 140 دلار برای تعویض صفحه‌نمایش بیرونی).

بنابراین امکان تعویض این نمایشگر‌ها با قطعات ارزان‌تر نیز وجود خواهد داشت. شایان ذکر است که کاربران می‌توانند با خرید سرویس پشتیبانی شرکت سامسونگ موسوم به Samsung Care+، گوشی هوشمند خود را گارانتی نمایند.

آن دسته از کاربرانی که این گوشی‌های هوشمند را پیش‌خرید کرده‌اند، اشتراک 12 ماهه رایگان این سرویس را به صورت خودکار دریافت نموده‌اند. گفتنی است که کاربران این اسمارت‌فون‌های تاشو، با توجه به هزینه‌های گزاف تعمیر و تعویض نمایشگر آن‌ها، می‌توانند اشتراک سرویس مذکور را تا 3 سال تمدید کنند.

هزینه‌ی ماهانه‌ سرویس فوق‌الذکر 13 دلار است. با خرید این سرویس هزینه‌ی برخی از تعمیرات برای کاربر هزینه‌ای در پی نداشته و هزینه‌ی جایگزینی صفحه‌نمایش این دستگاه‌ها نیز تا 250 دلار تخفیف خواهد داشت. علاقه‌مندان و کاربران گوشی‌های مذکور جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت Samsung Care+ مراجعه نمایند.

اگر کنجکاو هستید که بدانید چه عواملی باعث می‌شود که تعمیرات و تعویض نمایشگر معیوب گوشی‌های هوشمند تاشو سامسونگ بسیار پر‌هزینه و گران شود، می‌توانید ویدئوی منتشر شده در این خبر را تماشا کنید. با دیدن این ویدئو به این نتیجه خواهید رسید که تعویض صفحه‌نمایش این دو گوشی تاشو اصلا کار آسانی نیست.

نوشته تعمیر نمایشگر گلکسی Z Fold 3 یا Z Flip 3 همچنان پرهزینه اما ارزان‌تر از قبل است اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.