تغییر قوانین موجود دررابطه با مسئولیت اپراتورهای شبکه وای فای (Wi-Fi) در آلمان

هیئت دولت آلمان موافقت کرده است که قوانینی را که اپراتورهای شبکه‌های وای فای (Wi-Fi) خصوصی را مسئول بارگیری‌های غیرقانونی و سایر موارد نقض قانون توسط کاربران می‌داند را کنار بگذارد که این موضوع سبب هموار شدن راه برای ایجاد هات اسپات‌های (hotspot) بیشتر در کافه‌ها، رستوران‌ها و هتل‌ها می‌شود.
 
هیکو ماس، وزیر دادگستری در روز چهارشنبه در توییتر خود نوشت “راه برای وای فای رایگان سرانجام روشن شد.” وی افزود که تصمیم برای کنار گذاشتن قوانین “یک گامِ به‌تأخیرافتاده و مهم است.” به گزارش نشریه الکترونیک ترند، این تغییر امکان دسترسی به وب‌سایت‌ها را بدون رمزگذاری یا موانع تکنیکی دیگر را برای اپراتور‌های وای فای تسهیل می‌کند. چنین برنامه‌ریزی‌شده است که این موضوع امسال اجرایی شود.
 
بیشتر هات اسپاتها نا امن هستند. داده‌های کاربر خیلی روشن به اشتراک گذاشته می‌شوند چرا که همهٔ کاربران از طریق هات اسپات به اینترنت دسترسی دارند برخی هات اسپات‌ها به کاربران اعتبار اختصاص می‌دهند. این انتقال اطلاعات را امن نمی‌کند و پکت اسنیفر (packet sniffer)ها را از نمایش عمومی جریان اطلاعات باز نمی‌دارد. برخی مکان‌ها VPN را به عنوان یک حق انتخاب ارائه می‌دهند مثل وای فای گوگل؛ این روش هم بسیار هزینه بردار است.
 
دیگران مثل T-Mobile یک امکان دانلود دارند که پشتیبانی wpa را خاص تی-موبایل ارائه می‌کنند. این با سیاست‌های شرکت در Cisco، IBM، hp گوگل و سایر شرکت‌هایی که راه‌حل‌های داخلی خود را دارند چندان مطابقت نمی‌کنند.
 
هات اسپات مسموم یک هات اسپات رایگان عمومی است که دزدان هویت یا سایر کاربران موذی به منظور دزدیدن اطلاعات خاصی که یک کاربر ارسال می‌کند در سیستم قرار می‌دهند. با استفاده از VPN می‌توان از آن جلوگیری کرد.