تقلب در طراحی هوآوی نکسوس ۶P!

 

همان‌طور که می‌دانید، یکی از تازه‌ترین نکسوس های گوگل، چند روز پیش توسط هوآوی و با نام 6P معرفی شد. دستگاهی زیبا همراه با بدنه‌ای تمام فلزی و طراحی جالب پشت آن با نواری سیاه رنگ جهت دوربین و سایر امکانات ارتباطی که توانست در همان نگاه اول مشتریان زیادی کسب کند.

در حالی که به نظر می‌رسد همه هواداران نکسوس و هوآوی از این محصول راضی هستند، کمپانی رقیب یعنی ZTE از این رویداد به هیچ وجه خوشحال نیست.ZTE-Grand-S-vs-Huawei-Nexus-6P-640x327 بر اساس مطالب و پست‌های اخیر مسئول بازاریابی کمپانی زد‌تی‌ای، آقای کیان هائو در وب‌سایت چینی Weibo، وی اشاره کرده است که چه گونه هوآوی طراحی این نکسوس را از روی طراحی این کمپانی برداشته است. برای اینکه این موضوع واضح تر باشد، دستگاه ZTE Athena از سال 2013 توسط این کمپانی طراحی و سپس این محصول در جهان با نام اصلی ZTE Grand S شناخته شده است.

همان‌طور که در عکس بالا می‌بینید، ادعای این کمپانی مبنی بر تقلب هوآوی در طراحی آخرین نکسوس از Grand S تا حدی درست به نظر می‌رسد (محصول سمت چپ ZTE بوده و سمت راست نکسوس هوآوی).

البته به نظر می‌رسد که ادعای ZTE برای شکایت از هوآوی خیلی محکم نباشد و حداقل از سخنانی که نماینده این شرکت بیان کرده، نمی‌توان پیگیری این موضوع را متصور دانست. بنابراین شک داریم که زدتی‌ای بخواهد هوآوی را برای این موضوع به دادگاه بکشاند! اما نظر شما چیست؟ آیا این کمپانی چینی می‌تواند از این موضوع برای اذیت کردن هم‌وطن خود استفاده درستی کند؟

نوشته تقلب در طراحی هوآوی نکسوس 6P! اولین بار در -آی‌تی‌رسان پدیدار شد.