تلاش اپراتورها برای جبران خسارات قطعی اینترنت

 
یک هفته قطع اینترنت و محدودیت دسترسی کاربران به سرویس‌های جهانی و بعد هم اتصال مجدد اینترنت ثابت کاربران تجاری و خانگی از ابتدای هفته جاری باعث شده حالا برخی اپراتورهای اینترنتی با اعلام برنامه‌های مشخص در تلاش برای جبران ضررهای کاربران خود باشند.
 
در اولین گام مدیرعامل شرکت مخابرات ایران خبر داد که به محض اتصال مجدد اینترنت ۱۰ روز به مدت اعتبار قرارداد اینترنت مشترکان اینترنت خطوط ثابت  ADSL مخابرات اضافه خواهد شد.
 
امروز (۴ آذر) هم شرکت ارتباطات مبین‌نت اعلام کرده که به‌منظور صیانت از حقوق مشترکان خود در مدت زمان بروز قطعی، به تمام مشترکان این شرکت که در زمان بروز اختلال دارای طرح فعال بوده‌اند، ۷ روز اعتبار زمانی اضافه می‌کند. مبین‌نت همچنین اعلام کرد اگر مشترکانی در روزهای قطعی اینترنت ضمن تمام شدن اعتبار زمانی، حجم موجود در حساب خود را نیز نتوانسته‌اند استفاده کنند، حجم از دست‌ رفته برایشان جبران خواهد شد. این شرکت تصریح کرد مشترکان برای استفاده از این اعتبار می‌توانند تا روز دهم آبان‌ماه با ورود به حساب کاربری خود در سامانه My.mobinnet.ir نسبت به ثبت تیکت اقدام کنند. این شرکت اعلام کرده که تمام مشترکان برای استفاده از این اعتبار زمانی باید طرح فعال داشته باشند و این اعتبار به طرح‌های منقضی تعلق نخواهد گرفت.
 
در همین زمینه هم گروه فناوری ارتباطات و اطلاعات شاتل هم‌زمان با برطرف شدن اختلال‌های سراسری، با اختصاص ۳ روز اشتراک رایگان نماوا (سرویس آنلاین تماشای فیلم و سریال) و ۱۰ اشتراک رایگان اینترنت، از صبوری کاربران خود در زمان قطعی سرویس اینترنت قدردانی کرد.
 
به گزارش روابط عمومی شاتل، این هدیه برای تمام کاربران شاتل که به دنبال اختلالات سراسری در روزهای گذشته با قطعی سرویس روبه‌رو شده‌اند از طریق کد هدیه‌ای که در قالب یک پیامک به دست‌شان رسیده، قابل استفاده خواهد بود.
 
پیش از این و در زمان قطع اینترنت وزیر ارتباطات در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا گفته بود که به اپراتورها ابلاغ شده مدت زمان قطعی اینترنت را به زمان بسته ها اضافه کنند. او در مورد کاربرانی که بسته‌های یک هفته‌ای خرید کرده‌اند و در این یک هفته قادر به استفاده از بسته خود نبودند هم اعلام کرد که مدت زمان قطعی اینترنت به بسته آنها اضافه می شود.