تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۵۰ چگونه خواهند بود؟!

تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۵۰ چگونه خواهند بود؟!

حدود هشت سال است که با دنیای اندروید سر و کار داریم و عرضه و تقاضا در بازار تلفن‌های هوشمند باعث شده تا رقابت‌های سنگین و نفس‌گیری را بین تولیدکنندگان این گجت‌ها شاهد باشیم. تکنولوژی، موتور حرکتی تلفن‌های هوشمند رو به جلو بوده و هست. به نظر شما طی چند سال آینده، بر سر تلفن‌های هوشمند چه می‌آید؟ این گجت‌ها ظرف چند سال آینده، به چه شکلی در خواهند آمد؟

زمان می‌گذرد و در طول گذشت زمان، خیلی چیزها عوض می‌شوند. چه کسی تصور می‌کرد که دنیای تکنولوژی تا این میزان پیشرفت کند؟! ما به دنبال پردازنده‌های قوی هستیم تا کارهای روزانه خود را بهتر و با سرعت بیشتر پیش ببریم. چند وقت اخیر شاهد آمدن تکنولوژی جدیدی به نام واقعیت مجازی بوده‌ایم.

اما تلفن‌های هوشمند با وجود پیشرفت سریع تکنولوژی، در آینده‌ای نزدیک به چه صورت درخواهند آمد؟ بیایید کمی رویاپردازی کنیم و ببینیم در نهایت به چه می‌رسیم؟!

تلفن‌های هوشمندی که ما می‌شناختیم دیگر وجود خارجی ندارند!

به نظر می‌رسد که تلفن‌های هوشمند گذشته به صورت کامل از بین رفته‌اند و تکنولوژی‌های انقلابی متفاوتی روی آنها اعمال شده است. موبایل‌های امروزی جدای از برخی ویژگی‌های خاص که تولید کنندگان روی دیوایس‌های خود قرار می‌دهند، کاملا به یکدیگر شبیه هستند و می‌توانیم بگوییم که تقریبا به بن‌بست رسیده‌ایم!

بسیاری از شرکت‌های تولید کننده تلفن‌های هوشمند اقدام به ثبت پتنت‌های خاصی برای گجت‌های انعطاف‌پذیر کرده‌اند. اما چیزی که به نظر می‌رسد برای کاربران شگفت‌انگیز باشد، پروژه‌ای است که شرکت لنوو در حال کار بر روی آن است. تولید یک تلفن هوشمند انعطاف‌پذیر که در صورت نیاز، می‌توانید آن را به روی مچ بسته و به عنوان یک ساعت مچی استفاده نمایید. اگر مراحل طراحی و تولید این محصول به خوبی پیش رود، می‌تواند تبدیل به نازک‌ترین گجتی شود که تا به حال تولید شده است!

هوش مصنوعی در قلب همه گجت‌ها

جای هیچ شکی نیست که تکنولوژی هوش مصنوعی، نقش بسیار زیادی در زندگی روزمره ما ایفا می‌کند. گوگل با استفاده از دستیار هوشمند خود، سعی دارد تا آنجا که ممکن است وارد این عرصه شده و کنجکاوی کاربران را در این مورد تحریک کند. خوشبختانه سفارش غذا، خرید بلیط هواپیما و کارهایی اینچنینی امروزه با کمک دستیارهای هوشمند بسیار آسان شده است.

تلفن‌های امروزی بسته به تولیدکننده آن، رابط کاربری‌های مختلفی دارند. اما به نظر می‌رسد که هوش مصنوعی آنها نیز با یکدیگر متفاوت باشد. البته این موضوع برای گوگل راحت‌تر است. چرا که این شرکت، بزرگ‌ترین موتور جستجو را در دنیا در اختیار دارد. ولی رقابت با دیگر شرکت‌ها کمی سخت به نظر می‌رسد.

به طور خلاصه، باید بگوییم که هوش مصنوعی به زودی تمامی کارهایی که شما با دیوایس خود انجام می‌دهید را تحت کنترل خویش درخواهد آورد.

کنترل آسان تلفن‌های هوشمند

ما فکر می‌کنیم که در آینده‌ای نزدیک، این امکان به وجود خواهد آمد تا با داشتن یک قطعه کوچک که داخل گوش شما قرار می‌گیرد، به راحتی بتوانید تلفن هوشمندتان را به وسیله افکار خود کنترل کنید.

به کنترل درآوردن تلفن‌های هوشمند با افکار ایده‌ای جالب و البته خطرناک به نظر می‌آید. از یک سو، ما هیچگونه اطلاعاتی در مورد امواجی که از این اتفاق منتشر می‌شود نداریم و در مورد اثر آنها روی سلامت خود چیزی نمی‌توانیم بگوییم. از سمت دیگر، عدم فعالیت فیزیکی، ما را تبدیل به یک روبات خواهد کرد و فکر نمی‌کنم کسی مایل باشد تا اتفاقی اینچنینی برایش روی دهد.

نوشته تلفن‌های هوشمند در سال ۲۰۵۰ چگونه خواهند بود؟! اولین بار در پدیدار شد.