تلویزیون ۷۰ اینچی شیائومی با رزولوشن ۴K و قیمت مناسب وارد بازار شد

شیائومی تلویزیون 70 اینچی جدید خود با نام Mi TV ES70 مجهز به رزولوشن 4K را در بازار چین عرضه کرد. این تلویزیون از نور پس‌زمینه چند پارتیشنی پشتیبانی نموده و دارای رزولوشن 3840x2160p با نسبت ابعاد نمایشگر به بدنه 97.8 درصدی است. همچنین این تلویزیون از دقت رنگ همتراز با نمایشگرهای حرفه‌ای برخوردار بوده و دارای قابلیت پوشش‌دهی 94 درصدی فضای رنگی DCI-P3 است. این تلویزیون از قابلیت نمایش 1.07 میلیارد رنگ و فریم مکمل حرکتی MEMC پشتیبانی می‌کند.

فناوری نور پس‌زمینه مولتی پارتیشن یکی از ویژگی‌های شاخص تلویزیون Xiaomi TV ES70 به‌شمار می‌رود. این تلویزیون از قابلیت تنظیم روشنایی در 4096 سطح متفاوت پشتیبانی نموده و حداکثر میزان روشنایی آن برابر با 700 نیت است.

الگوریتم سوپر رزولوشن تعبیه شده در این محصول به تجزیه و تحلیل آنی تصاویر کمک کرده و میزان نویز را کاهش می‌دهد. این تلویزیون حتی هنگام نمایش فیلم‌هایی با رزولوشن پایین نیز فوق‌العاده عمل کرده و در چنین سناریوهایی می‌تواند به رزولوشن 4K دست پیدا کند.

این تلویزیون مجهز به پردازنده 4 هسته‌ای MediaTek MT9638 A55 به‌همراه 2 گیگابایت رم و 32 گیگابایت حافظه داخلی است. از جنبه امکانات ارتباطی نیز Xiaomi TV ES70 از اتصال وای‌فای 2 بانده با فرکانس‌های 2.4 و 5 گیگاهرتز و رمزگشایی دوگانه دالبی و DTS پشتیبانی می‌کند.

این محصول از طراحی کانال هوایی دوگانه بهره گرفته و مجهز به 2 سیستم صوتی قدرتمند 12.5 واتی است. همچنین تلویزیون جدید شیائومی از قابلیت کنترل صوتی از راه دور با استفاده از دستیار Xiao AI برخوردار است.

این محصول از قابلیت اتصال به اکوسیستم هوشمند شیائومی برخوردار بوده و به منظور انعکاس تصویر با دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل‌های اندروید، iOS، ویندوز و مک سازگاری دارد. تلویزیون Xiaomi TV ES70 مجهز به سه پورت HDMI، دو درگاه USB، یک ورودی AV، یک پورت شبکه و یک رابط آنتن است. این تلویزیون با قیمت‌گذاری خرده فروشی 4499 یوان (تقریبا 621 دلار) در بازار چین قابل دسترس است.

نوشته تلویزیون 70 اینچی شیائومی با رزولوشن 4K و قیمت مناسب وارد بازار شد اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.