تمبرهای پیشگامان هنر انقلاب و دفاع مقدس در فروردین ۱۴۰۰ منتشر خواهد شد

در دومین جلسه از دوره جدید شورای تمبر و با تأیید همهٔ اعضا، چاپ و نشر سه گروه تمبر از پیشگامان فرهنگ و هنر ایران به تصویب رسید.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات، دومین جلسه شورای عالی تمبر با مدیریت جدید روز چهارشنبه ۶ اسفندماه و با حضور نمایندگان نهادهای عضو در شورای عالی در محل موزه ارتباطات برگزار شد.
بر اساس این گزارش، در ابتدای این جلسه مفاد آیین نامه جدید شورای عالی تمبر بررسی و بر ابلاغ و اجرای آن تاکید شد. همچنین اعضای شورا بر ساماندهی وضعیت نامطلوب درخواست ها و انتشار تمبرهای اختصاصی در سراسر کشور تاکید کردند و خواستار قاعده‌مند شدن نحوه درخواست و انتشار تمبرهای اختصاصی شدند.
 
در ادامه این جلسه سه گروه از تمبرهای پیشنهادی با عنوان پیشگامان فرهنگ و هنر معاصر ایران بررسی و تصویب شد. تمبرهای دو قطعه‌ای سیمین و جلال به عنوان پیشگامان داستان‌نویسی معاصر؛ تمبرهای شش قطعه‌ای پیشگامان هنر انقلاب اسلامی و دفاع مقدس با آثاری از ابوالفضل عالی، ایرج اسکندری، حبیب الله صادقی، ناصر پلنگی، کاظم چلیپا و مصطفی گودرزی؛ تمبرهای چهار قطعه‌ای پیشگامان هنر نقاشی‌خط با آثاری از سیدمحمد احصایی، حسین زنده رودی، فرامرز پیلارام و رضا مافی از تمبرهای تصویب شده در این جلسه بود.
از ویژگی‌های تمبرهای تصویب شده در نظر گرفتن شناسنامه تمبر در حاشیه بیرونی است تا مشترکان و مجموعه داران از مشخصات و پیشینه طرح هر تمبر نیز آگاهی یابند.
بر اساس این گزارش تمبرهای مصوب در مناسبت های مرتبط سال ۱۴۰۰ منتشر و رونمایی و سپس وارد چرخه توزیع و استفاده خواهند شد.