تمرکز اصلی مایکروسافت روی خدمات چندگانه ابری Azure

مایکروسافت هفته گذشته در جریان برگزاری کنفرانس سالانه Build بیش از هزار محصول و سرویس جدید را معرفی کرد.
 
همانطور که «ساتیا نادلا» مدیر عامل مایکروسافت در سخنرانی خود توضیح داد، معرفی این محصولات از تلاش فناوری برای پشتیبانی از کاربران جهانی در جریان همه‌گیری ویروس کرونا در سال 2020 رونمایی می‌کند و سرمایه‌‌گذاری‌های صورت گرفته در تسریع تحولات دیجیتال به خصوص در جریان به کارگیری خدمات پردازش ابری، هوش مصنوعی و کلان داده‌ها را نمایان می‌سازد.
 
کنفرانس Build که رویداد سالانه مایکروسافت برای توسعه‌دهندگان محسوب می‌شود و بر نوسازی فناوری اطلاعات و توسعه اپلیکیشن‌های سازمانی تمرکز دارد، داده‌ها و هوش مصنوعی را به کار می‌گیرد تا نحوه فعالیت‌های کاری، یادگیری و برقراری ارتباط بین کارمندان را تقویت کند.
 
رویداد سال جاری همچنین تمرکز زیاد بر ایده «سازندگان» داشت و مایکروسافت بر این اساس امیدوار است با ارائه راهکارهای بدون کد، کم کد یا با کدهای از پیش تعیین شده از توسعه‌دهندگان نرم‌افزاری پشتیبانی کند.
 
این اتفاق امکان می‌دهد تا اعضای بیشتری از یک سازمان به صورت همزمان ارزش‌های مربوطه را به گروه انتقال دهند و در این راستا توسعه به یک عملکرد تیمی تبدیل شود تا رمزگذاران و متخصصان تجاری در آن سهیم شوند.
 
با وجود قابلیت‌های جدید زیادی که طی این رویداد سه روز به بازار عرضه شد، پوشش گسترده تمام محصولات جدید معرفی شده دشوار است. ولی به دنبال به روزرسانی‌های صورت گرفته در خدمات Azure می‌توان پیش‌بینی کرد که مایکروسافت و اکوسیستم خدمات ابری آن در آینده چطور به نتیجه خواهند رسید.