توئیتر با هدف شکایت از ایلان ماسک یک شرکت حقوقی را به خدمت می‌گیرد

در روز جمعه گذشته ایلان ماسک اعلام کرد که از قرارداد خریداری توئیتر کناره‌گیری می‌کند؛ اما این موضوع بدان معنا نیست که معامله مورد اشاره هم‌اکنون پایان یافته است. بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، توئیتر با هدف طرح شکایت از ایلان ماسک و وادار نمودن وی به انعقاد قرارداد خرید 44 میلیارد دلاری، یک شرکت حقوقی با نام Wachtell, Lipton, Rosen & Katz LLP را به خدمت گرفته است.

موضوع حائز اهمیت این است که ایلان ماسک پیش‌تر در ماه آوریل یک توافق‌نامه الزام‌آور قانونی را امضاء کرد که به موجب آن وی موظف است تا هر یک از سهام شرکت را با قیمت 54.20 دلار خریداری نماید. آقای ماسک با انعقاد این قرارداد از حق قانونی خود برای بررسی دقیق موضوع چشم‌پوشی کرد.

با این‌حال عطش ایلان ماسک برای خریداری توئیتر به سرعت فروکش کرد و وی در ماه مه مدعی شد که این معامله متوقف شده است. آقای ماسک با این اقدام به‌دنبال بررسی صحت و سقم ادعای توئیتر در رابطه با سهم حداکثر 5 درصدی ربات‌ها از میان کاربران فعال روزانه با قابلیت درآمدزایی برای کمپانی بود.

ایلان ماسک معتقد است که تعداد واقعی ربات‌ها بسیار بیش‌تر از این رقم بوده و توئیتر مانع از اجرای آزادانه تحقیقات توسط وی و تیمش شده است. در نتیجه پلتفرم رسانه اجتماعی چندین مورد از مفاد قرارداد را زیر پا گذاشته است. خبرگزاری بلومبرگ به نقل از چندین منبع داخلی ادعا کرده که توئیتر احتمالا سند شکایت خود را طی هفته جاری ارائه خواهد کرد.

موضوع جالب توجه اینکه شرکت Wachtell پیش‌تر به‌عنوان مشاور حقوقی در کنار ایلان ماسک فعالیت می‌کرد. پیش‌تر در جریان روند خصوصی‌سازی شرکت تسلا در سال 2018، موسسه حقوقی مذکور به آقای ماسک مشاوره داده بود. از سوی دیگر ایلان ماسک با موسسه حقوقی Quinn Emanuel Urquhart & Sullivan LLP قرارداد منعقد نموده است. این شرکت پیش‌تر در جریان پرونده شکایت ناشی از افترا در سال 2019 از ایلان ماسک دفاع کرده بود و آنها نهایتا در این جدال حقوقی پیروز شدند.

نوشته توئیتر با هدف شکایت از ایلان ماسک یک شرکت حقوقی را به خدمت می‌گیرد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل منتشر شد.