توسعه شبکه فیبرنوری در استان سمنان تا ۲.۵ هزار کیلومتر

 
 
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: ۲ هزار و ۵۸۰ کیلومتر شبکه فیبر نوری به منظور توسعه زیرساخت ارتباطات در استان اجرایی شد.
 
سید یاسر حسن پور روز چهارشنبه ابراز داشت: طول اجرای شبکه فیبر نوری در استان سمنان در سال ۹۶ در حدود ۲ هزار و ۲۶۸ کیلومتر بود که در پایان سال گذشته اجرای این طرح به ۲ هزار و ۵۸۰ کیلومتر رسید.
وی ادامه داد: اجرای طول شبکه فیبر نوری سال گذشته در مقایسه با مدت مشابه سال ۹۷، افزایش ۱۲ درصدی داشت.
وی بیان کرد: اجرای شبکه فیبر نوری از شاخص‌های توسعه زیرساخت ارتباطات است و استان سمنان در کنار شهرها ، اجرای شبکه فیبر نوری در روستاها را نیز مدنظر قرار داده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان تصریح کرد: در سال‌های اخیر ۳۰۰ کیلومتر فیبر نوری در روستاهای استان سمنان اجرا شد.
وی اضافه کرد: دولت تدبیر و امید در سال های گذشته به معنی واقعی برای توسعه زیرساختی حوزه ارتباطات استان سمنان تلاش کرده است، بیش از ۲۱۹ روستای در زمان حاضر دارای پوشش اینترنت است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: سال گذشته ۳۷۹ روستای استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شد.
وی ادامه داد: با اتصال روستاها به شبکه ملی اطلاعات ضمن بهره مندی از خدمات دولت الکترونیک و محتوای سالم، بومی و ایمن بسیاری از کارهای روزانه تسهیل و زمینه رونق کسب و کارهای روستایی مانند بازار صنایع دستی و بوم گردی در روستاها فراهم می‌شود.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: ۸۹ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی دسترسی پیدا کردند.
شبکه فیبر نوری،  دارای پهنای باند بسیار بالاتر از کابل‌های معمولی است و با استفاده از آن می‌توان داده‌هایی مانند تصویر و صوت را به راحتی با پهنای باند تا ۱۰ گیگابیت بر ثانیه و بالاتر انتقال داد.
تمام شهرهای استان سمنان تحت پوشش اینترنت نسل چهارم(۴G) است، ۹۵ درصد جاده‌های استان تحت پوشش آنتن دهی اپراتور همراه اول و ۷۰ درصد جاده‌ها تحت پوشش اپراتور ایرانسل است.
۲۱۹ روستای استان دارای پوشش اینترنت است و بیش از ۹۵ دفتر خدمات ارتباطی در مناطق روستایی ارائه خدمات می‌کنند.
۳۶۰ هزار و ۳۱۰ مشترک تلفن ثابت و ۱۲۰ سامانه پوشش اینترنت پرسرعت در استان سمنان وجود دارد.