تولید آزمایشی آی‌فون ۱۴ اپل آغاز شد

بر اساس اعلام وبسایت 9to5Mac اکنون نخستین مرحله از فرآیند تولید سری آی‌فون 14 شرکت اپل آغاز شده است. بر اساس گزارش وبسایت UDN، طراحی آی‌فون 14 هم‌اکنون در مرحله تولید آزمایشی قرار دارد. در این مرحله به منظور جمع‌آوری داده‌ها تعداد محدودی دستگاه تولید می‌شود و داده‌های گردآوری شده بعدها برای کمک به تولید انبوه آی‌فون مورد استفاده قرار می‌گیرند.

هدف از تولید آزمایشی این است که مشکلات احتمالی در طراحی آی‌فون آشکار شده و مشخص شود که آیا برای بهبود محصول، فرصت‌های دیگری نیز وجود دارد یا خیر. تولیدکنندگان از طریق مرحله تولید آزمایشی، داده‌های مهمی نظیر تعداد دستگاه‌های قابل تولید در هر ساعت را گردآوری نموده و بر اساس این داده‌ها قادر به تعریف یک روش کنترل کیفیت مناسب خواهند بود.

با این‌حال بخش جالب ماجرا اینکه شرکت Luxshare به‌عنوان یکی از مونتاژ کنندگان سری آی‌فون 13 پرو اپل در سال گذشته هنوز سفارش مربوط به خدمات تولید طی سال جاری را دریافت نکرده است. بر همین اساس کارشناسان معتقدند که امسال شرکت Luxshare در تولید مدل آی‌فون 14 پرو مشارکت نداشته و احتمالا تنها برای تولید مدل پایه آی‌فون 14 با اپل همکاری خواهد کرد. این موضوع برای Luxshare مایه تاسف خواهد بود؛ زیرا بیش‌ترین میزان سودآوری از محل تولید مدل‌های پرو آی‌فون ناشی می‌شود.

شرکت اپل معمولا سفارش تولید آی‌فون‌‌های جدید خود را در حد فاصل اواسط تا اواخر ماه فوریه به کمپانی‌های سازنده ارائه می‌دهد. شرکت‌های تولیدکننده پس از دریافت سفارش، فهرستی از هزینه مواد اولیه مورد استفاده برای تولید را ارائه نموده و دستگاه‌های تست را به منظور کنترل کیفیت تنظیم می‌کنند. سال گذشته Luxshare نخستین سفارش مونتاژ آی‌فون 13 پرو را دریافت کرد و در نتیجه موفق به تولید حدودا 3 درصد از سفارشات اپل طی سال 2021 شد.

نوشته تولید آزمایشی آی‌فون 14 اپل آغاز شد اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.