توییتر تغییرات تیک آبی خود را به بعد از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا موکول می‌کند

تاخیر راه اندازی تیک آبی

طبق گزارش‌ها، توییتر در حال به تاخیر انداختن راه‌اندازی علامت‌های تأیید برای مشترکین است زیرا این شبکه اجتماعی تلاش می‌کند از تأثیر احتمالی انتخابات میان‌دوره‌ای روز سه‌شنبه دور بماند.

شرکت رسانه‌های اجتماعی متعلق به ایلان ماسک برنامه ریزی کرده بود که نسخه اصلاح شده سرویس اشتراک خود، توییتر آبی، را در روز دوشنبه عرضه کند. طبق یادداشت به‌روزرسانی اپلیکیشن، این شرکت آزمایش ویژگی‌های جدید را از روز شنبه آغاز کرده است.

توییتر بلافاصله به درخواست برای اظهار نظر پاسخ نداد.

اقدام گزارش شده برای به تعویق انداختن عرضه نشان‌های تیک آبی، درست چند روز قبل از انتخابات میان دوره‌ای ایالات متحده انجام می‌شود. نظرسنجی‌های انتخابات در 8 نوامبر بسته می‌شود. نیویورک تایمز گزارش می‌دهد که این اقدام با هدف محدود کردن پیامدهای احتمالی کاربران تأیید شده جعل هویت شخصیت‌های سیاسی یا دولتی انجام شده است. مانند پرزیدنت بایدن، یا خبرگزاری‌هایی که ادعای نتایج نادرستی دارند که ممکن است دیگران را از رای دادن منصرف کند.

جن ایسترلی، مدیر CISA، آژانس دولتی ایالات متحده که وظیفه نظارت بر امنیت انتخابات و حفاظت از زیرساخت‌های رأی گیری را بر عهده دارد، هفته گذشته گفت که آژانس «هیچ اطلاعات معتبر یا مشخصی در مورد تلاش‌ها برای ایجاد اختلال یا سازش پیدا نکرده است»، اما نسبت به خطرات ادامه‌دار هشدار داد. از طریق کمپین‌های اطلاعات نادرست که توسط بازیگران خارجی با هدف تضعیف اعتماد به سیستم انتخابات انجام می‌شود.

کارشناسان امنیتی مانند کریس کربس (Chris Krebs)، مدیر سابق CISA که توسط پرزیدنت ترامپ به دلیل رد ادعاهای دروغین تقلب در انتخابات برکنار شد، هشدار داد که قوانین راستی‌آزمایی جدید توییتر پیش از انتخابات میان‌دوره‌ای «خطر بزرگی» خواهد بود.

توییتر آبی اصلاح‌شده که در ایالات متحده ماهانه 7.99 دلار هزینه دارد، شامل طیف وسیعی از ویژگی‌های جدید از جمله علامت تیک آبی برای هر کسی است که مشترک می‌شود و همچنین تعداد آگهی‌های ارائه شده برای آن‌ها را در این پلتفرم کاهش می‌دهد.

ماسک روی تبدیل این سرویس اشتراک به یک منبع درآمد اصلی برای توییتر سرمایه گذاری کرده است که ماه گذشته آن را به مبلغ 44 میلیارد دلار خریداری کرد. ماسک ۱۳ میلیارد دلار برای این خرید را از بانک‌ها تامین مالی کرد و باید سالانه بیش از ۱ میلیارد دلار سود پرداخت کند.

این شرکت در اوایل این هفته شروع به کاهش هزینه‌ها کرد و تقریباً نیمی از نیروی کار خود یا حدود 3700 کارمند را اخراج کرد.

در یک سری توییت در اوایل این هفته، ماسک ادعا کرد که توییتر آبی اصلاح‌شده این شرکت «می‌تواند» پیشنهادات درآمد تبلیغاتی یوتیوب به سازندگان را شکست دهد و همچنین در حال کار بر روی اصلاح عملکرد جستجو در توییتر است.
او گفت که توییتر همچنین به زودی به کاربران اجازه می‌دهد تا متون طولانی را به توییت‌ها ضمیمه کنند. توییتر قصد دارد توییتر آبی اصلاح شده را در ماه‌های آینده برای مشترکین بسیاری از بازارهای مختلف عرضه کند. ماسک در پاسخ به یک توییت گفت که امیدوار است توییتر آبی در کمتر از یک ماه آینده برای کاربران هندی عرضه شود.

نوشته توییتر تغییرات تیک آبی خود را به بعد از انتخابات میان دوره‌ای آمریکا موکول می‌کند اولین بار در آی‌ تی‌ رسان منتشر شد.