ثبت پتنت اپل‌واچ با طراحی گرد توسط اپل

Apple-Watch-circular ثبت پتنت اپل‌واچ با طراحی گرد توسط اپل

چندین سال قبل و پیش از عرضه اپل‌واچ، جهت تولید اسمارت‌واچ‌های دایروی رقابت سختی میان اکثر تولیدکنندگان وجود داشت. این موضوع منجر به طرح شایعاتی شد که احتمالا اپل مسیر متفاوتی را انتخاب نموده و در عوض، یک اسمارت‌واچ دایروی را به بازار عرضه می‌کند. اما همان‌طور که اکنون همگی می‌دانیم، به وضوح این مسئله اتفاق نیفتاد و احتمالا اهمیت چندانی نیز نداشت.

بر اساس برخی اظهارات، یک پتنت اخیرا کشف شده اعلام می‌کند که احتمالا اپل برای عرضه یک اسمارت‌واچ دایروی برنامه‌ریزی کرده یا حداقل در خصوص ایده تولید چنین دستگاهی به کنکاش پرداخته است.

apple_watch_series_3-640x472 ثبت پتنت اپل‌واچ با طراحی گرد توسط اپل

بر اساس توضیحات ارایه شده از پتنت اپل، “نمایشگر احتمالا دارای آرایه‌ای از پیکسل‌ها خواهد بود. این آرایه ممکن است شکلی مانند دایره یا هر شکل دیگری با لبه منحنی داشته باشد.” با این‌حال پتنت مذکور هیچ‌گونه توضیحی در مورد امکان تبدیل شدن آن به یک محصول واقعی ارایه نمی‌کند. در صورتی‌که چنین اتفاقی رخ دهد، اپل نخستین کمپانی تولیدکننده یک اسمارت‌واچ دایروی نخواهد بود. پیش‌تر موتورولا با عرضه ساعت هوشمند موتو ۳۶۰ خود، اپل را به این سمت‌وسو سوق داد و کمپانی‌های دیگری نظیر سامسونگ نیز از این رویه تبعیت کردند.

Apple-Watch-circular ثبت پتنت اپل‌واچ با طراحی گرد توسط اپل

بر اساس پیش‌بینی‌های برخی شایعات، اپل سبک طراحی فعلی اپل‌واچ‌های خود را حفظ خواهد کرد؛ با این تفاوت که در مدل‌های ۲۰۱۸ اندازه نمایشگر اندکی افزایش پیدا می‌کند. بایستی منتظر بمانیم و ببینیم که نهایتا کدام سناریو به حقیقت خواهد پیوست. اما شما در این زمینه چطور فکر می‌کنید؟ آیا شما اپل‌واچ دایروی را ترجیح می‌دهید؟

نوشته ثبت پتنت اپل‌واچ با طراحی گرد توسط اپل اولین بار در وب‌سایت فناوری پدیدار شد.