ثروت خالص مدیرعامل شرکت اپل از مرز ۱ میلیارد دلار فراتر رفت

گزارشات مالی شرکت اپل نشان می‌دهند که میزان مبلغ پرداخت شده به تیم کوک؛ مدیرعامل کمپانی طی سال 2021 با احتساب پاداش سهام برابر با 98734394 دلار بوده و این موضوع ارزش خالص دارایی‌های وی را به بیش از 1 میلیارد دلار رسانده است.

بر اساس محتوای سند مالی جامع اپل، سال 2021 دهمین سال فعالیت تیم کوک به‌عنوان مدیرعامل کمپانی بوده است. این موضوع بدان معناست که تیم کوک شرایط لازم برای بهره‌مندی از برنامه تشویقی ارائه شده توسط خود در زمان قبول مسئولیت از استیو جابز طی سال 2011 را احراز نموده است. این طرح با واحدهای سهام محدود شده مرتبط بوده و رقم دریافتی تیم کوک نیز تابعی از عملکرد کلی شرکت اپل است. وی حداکثر سهام ممکن یعنی 560 هزار واحد سهم با ارزشی برابر با 89.2 میلیون دلار را کسب کرد.

در سال 2021 تعداد 5 میلیون واحد سهم با ارزش تقریبی 750 میلیون دلار به تیم کوک واگذار شد. این رقم در گزارش درآمدهای وی لحاظ نشده است. بنابراین به‌طور کلی ارزش خالص دارایی‌های آقای کوک طی سال 2021 به بیش از 1 میلیارد دلار می‌رسد.

دستمزد پایه تیم کوک معادل 3 میلیون دلار است؛ در حالی‌که دستمزد لوکا ماستری؛ مدیر مالی، کیت آدامز؛ مشاور عمومی، دیر اوبراین؛ مدیر واحد خرده فروشی و مشتریان و جف ویلیامز؛ مدیر ارشد اجرایی کمپانی هر کدام برابر با 1 میلیون دلار است. بعلاوه هر کدام از این افراد از پاداش‌های مختلف سهام و سایر درآمدهای نامعین بهره‌مند شده و درآمد هر یک از آن‌ها به حدودا 27 میلیون دلار می‌رسد.

بر اساس محتوای اسناد بایگانی شده اپل، کمپانی برای پرداخت حقوق بازنشستگی، ارائه مزایای بهداشتی یا خدمات بیمه تکمیلی به مدیران اجرایی خود هیچ‌گونه تعهدی ندارد.

نوشته ثروت خالص مدیرعامل شرکت اپل از مرز 1 میلیارد دلار فراتر رفت اولین بار در اخبار فناوری و موبایل پدیدار شد.