جدیدترین گزارش مالی بلک‌بری پیشرفت این کمپانی را نشان ‌می‌دهد

جدیدترین گزارش مالی بلک‌بری پیشرفت این کمپانی را نشان ‌می‌دهد

بلک‌بری که هم اکنون در حال تبدیل شدن از یک شرکت سخت افزاری به یک شرکت نرم افزاری است آخرین گزارش عملکرد خود در سه ماهه منتهی به 28 فوریه 2017 را منتشر و اعلام کرد که نشان از بهبود وضعیت برای این کمپانی کانادایی دارد.

همان طور که می‌دانید بلک‌بری در سال‌های گذشته و با رشد و توسعه‌ انواع گوشی‌های هوشمند توسط کمپانی‌هایی نظیر اپل و سامسونگ با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده است. در کنار کاهش فروش گوشی‌های هوشمند این کمپانی، عدم پشتیبانی از محصولات بلک‌بری نیز توسط شماری از کمپانی‌ها باعث شده تا وضعیت برای کانادایی‌ها روز به روز بدتر شود. برای مثال می‌توان به توقف پشتیبانی از گوشی‌های بلک‌بری توسط فیس‌بوک اشاره کرد.

با مشاهده‌ کاهش فروش محصولات سخت‌افزاری، بلک‌بری با تغییر سیاست‌های خود به سمت توسعه‌ انواع سرویس‌های نرم‌افزاری رفت؛ هرچند تولید گوشی را نیز از دور زیر نظر داشت. براساس اطلاعات ارایه شده بلک‌بری انتظار دارد تا بخش نرم‌افزار این کمپانی بیش از 30 درصد پیشرفت را شاهد باشد.

براساس اطلاعات ارایه شده که در برخی موارد بسیار بهتر از پیش‌بینی‌های انجام شده  است بلک‌بری به ازای هر سهم خود تنها 0.03 دلار از دست داده است که بسیار پایین‌تر از پیش‌بینی‌های انجام شده مبنی بر از دست دادن 0.09 در ازای هر سهم است. البته کل درآمد گزارش شده توسط بلک‌بری در مقایسه با پیش‌بینی کارشناسان نشان از کاهش دارد. بلک‌بری از کسب درآمد 487 میلیون دلاری خبر داده است؛ در حالی که کارشناسان و تحلیل‌گران انتظار داشتند تا این کمپانی درآمدی 563 میلیون دلاری را کسب کند. بلک‌بری توانست در این بازه زمانی درآمدی 193 میلیون دلاری را از بخش‌های نرم افزاری و سرویس‌های خود به دست آورد.

این یعنی رشد 12 درصدی درآمدهای این شرکت و ثبت عملکردی فراتر از پیش بینی تحلیل‌گران وال استریت که می‌تواند نشانه‌ای از بازگشت هر چند دیر هنگام این شرکت با سابقه به روند سوددهی باشد. بلک‌بری اخیرا کسب و کار تولید گوشی‌های هوشمند خود را به شرکت TCL واگذار کرد و از این پس تمامی مسئولیت طراحی، ساخت، بازاریابی و فروش اسمارت فون‌های بلک‌بری بر عهده شرکت TCL خواهد بود.

بلک بری که اخیرا در زمینه ارائه خدمات نرم افزاری مربوط به فناوری اینترنت اشیا (IoT) نیز ورود پیدا کرده است در این بازه زمانی سه ماهه چیزی بالغ بر 3500 سفارش را از کمپانی‌های بزرگ دنیا دریافت کرده که با موفقیت توانسته به این درخواست‌ها پاسخ دهد.

آمار و ارقام ارایه شده توسط جان چن، مدیر عامل این کمپانی نشان می‌دهد که علی رغم ثبت زیان خالص 47 میلیون دلاری در این بازه زمانی سه ماهه، باز هم می‌توان عملکرد این شرکت را مثبت ارزیابی کرد؛ چرا که میزان این ضرر در مقایسه با سه ماهه پایانی سال گذشته برابر با 238 میلیون دلار عنوان شده بود. از این رو ارزش هر سهم این شرکت در بازار بورس رشدی 4 درصدی را به خود دید که همین مسئله رضایت مدیران این شرکت را به دنبال داشت.

چن در ادامه اضافه کرد: به جرات می‌توان گفت که ما در بخش نرم‌افزار‌های اینترپرایز موفق عمل کرده و سهمی را به برای خود دست و پا کرده‌ایم. ما در سه‌ ماهه‌ چهارم درآمد خود از بخش نرم‌افزار و فروش گواهی نرم‌افزاری را به بیش از دو برابر افزایش داده و هم‌چنین رکورد کسب درآمد در این حوزه را به بیش از 500 میلیون دلار رساندیم. ما در تلاش هستیم تا در سال مالی 2017 بیش از پیش به توسعه‌‌ بخش نرم‌افزار ادامه داده و سوددهی این بخش از کمپانی را افزایش دهیم.

نوشته جدیدترین گزارش مالی بلک‌بری پیشرفت این کمپانی را نشان ‌می‌دهد اولین بار در پدیدار شد.