جست‌وجوگر ویندوز به منابع خارجی هم متصل می‌شود

مایکروسافت اعلام کرد که منابع داده جدید را به نوار جست‌وجوی ویندوز اضافه می‌کند تا کاربران تجاری از این طریق بتوانند نتایج شخصی‌سازی شده مورد نظر خود را از طریق مایکروسافت و دیگر شرکت‌ها به راحتی دریافت کنند.
 
نوار جست‌وجوی ویندوز که در سمت چپ و پایین صفحه ویندوز واقع شده معمولا برای جست‌وجوی برنامه‌ها، فایل‌ها یا پوشه‌هایی که در دستگاه قرار گرفته‌اند مورد استفاده قرار می‌گیرد و همچنین برای پاسخ به سوالات کلی کاربران در حوزه وب به کار گرفته می‌شود.
 
با این وجود زمانی که کاربران با حساب کاربری Azure Active Directory وارد سرویس تشخیص هویت و مدیریت دسترسی خدمات ابری مایکروسافت (IAM) می‌شوند، می‌توانند از نوار مربوطه برای جست‌وجو در منابع دیگر از جمله مکالمات در اپلیکیشن تیمز یا داده‌های موجود در سایت‌های شِیرپوینت استفاده کنند.
 
علاوه بر این، مدیران سازمان‌ها با این قابلیت جدید می‌توانند به خدمات مختلف دیگر شرکت‌ها از جمله سلزفورس، مایکروسافت داینامیکس، SQL Server مایکروسافت و دیگر خدمات مشابه دسترسی داشته باشند. این اقدام به کارمندان در سازمان‌ها امکان می‌دهد از رایانه شخصی خود جست‌وجوی وسیع‌تر در منابع داده‌های شرکت داشته باشند.
 
مایکروسافت این خبر را در کنفرانس سالانه Build که با محوریت توسعه دهندگان نرم افزار برگزاری می‌شود منتشر کرد و امسال برای دومین سال متوالی این کنفرانس به صورت مجازی برگزار شد.