جلسه اضطراری کاخ سفید با شرکت‌های فناوری برای ارتقا امنیت سایبری

به دنبال برگزاری جلسه اخیر کاخ سفید پیرامون امنیت سایبری، «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا از جانب شرکت‌های بزرگ فناوری وعده دارد سرمایه‌ گذاری‌های بزرگ در بخش سایبری انجام می‌شود. برای نمونه در این خصوص هر یک از شرکت‌های مایکروسافت و گوگل میلیاردها دلار به سرمایه گذاری‌های خاص در بخش امنیت سایبری متعهد شدند.
 
این ملاقات در پی مجموعه‌ای از حوادث قابل ملاحظه امنیتی از جمله حمله باج‌افزاری به شرکت «کلونیال پایپلاین» که وظیفه‌ی حمل نفت و گاز در سراسر جنوب شرقی آمریکا را دارد انجام شد و در کنار آن حمله به شرکت زنجیره تامین نرم‌افزار «سولارویندز» و هک گسترده سرورهای نرم‌افزار «اکسچنج» مایکروسافت نگرانی‌ها را در این زمینه افزایش داد.
 
کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد «تلاش کل کشور» برای مقابله با تهدیدات امنیت سایبری ضروری است. مایکروسافت در این خصوص گفت طی پنج سال آینده سرمایه‌گذاری بالغ بر 20 میلیون دلار انجام می‌دهد تا امنیت سایبری را با طراحی ویژه توسعه دهد و راهکارهای امنیتی پیشرفته در اختیار سازمان‌ها بگذارد.
 
این شرکت همچنین اعلام کرد به شکل فوری 150 میلیون دلار خدمات فنی برای کمک به دولت‌های فدرال، ایالتی و محلی ارائه می‌دهد تا در زمینه‌ی ارتقا امنیت خود از این مبالغ استفاده کنند.
 
شرکت گوگل نیز توضیح داد ظرف پنج سال آینده 10 میلیارد دلار برای توسعه‌ی برنامه‌های اعتمادسازی، امنیت زنجیره تامین نرم‌افزار و افزایش امنیت نرم‌افزارهای منبع باز اختصاص می‌دهد. این شرکت همچنین گفت به 100 هزار آمریکایی کمک می‌کند تا گواهینامه‌های مهارت‌های دیجیتالی شناخته شده در صنعت فناوری را دریافت کنند.