حضور استارتاپ ها در حوزه خدمات و حل مشکلات جامعه

حضور استارتاپ ها در حوزه خدمات و حل مشکلات جامعه

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهور، حضور استارتاپ ها در حوزه خدمات را امری مهم دانست و در ادامه استارتاپ‌ را پایه‌گذار حوزه جدید ارائه خدمات معرفی کرد.

وی حوزه جدید ارائه خدمات را، توزیع محصولات غذایی دانست و اعلام نمود که حضور استارتاپ ها در حوزه خدمات گام بزرگی برای حل مشکلات جامعه خواهد بود.

سورنا ستاری در نشست مشترک با محمد شریعتمداری وزیر صنعت، معدن و تجارت، تاکید نمود که حضور استارتاپ ها در حوزه خدمات یک فرصت جدید از فعالیت‌ها را ایجاد کرده است.

ستاری ادامه داد در صورتی که وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت‌های دانش بنیان و فناور حمایت نماید، آنها در حوزه توزیع کالا، قادرند تا فعالیت‌های مهم را به خوبی انجام دهند و پلتفرمی برای تنظیم بازار باشند.

بررسی حضور استارتاپ ها در حوزه خدمات

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور حضور استارتاپ ها در حوزه خدمات و همچنین حضور شرکت‌های دانش بنیان در حوزه توزیع کالا را امری مهم دانست و اعلام نمود که دو مشکل شرکت‌های دانش بنیان و کسب و کارهای فناورانه، بوروکراسی اداری و سیستم تأمین مالی هستند.

ستاری تاکید نمود که لازم است تلاش‌ها و اقداماتی برای حل این مشکلات صورت گیرد و این مشکلات مورد توجه بیشتری قرار گیرند.

وی همچنین در ادامه اعلام نمود که در دو سال گذشته، سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در استارتاپ‎های خدماتی انجام شده است. به گفته ستاری، این مسئله نشان دهنده توسعه فعالیت‌های شرکت‌های فناور خدماتی است.

حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از استارتاپ‌ها

رییس بنیاد ملی نخبگان نیز به حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت از شرکت‌های فناور اشاره کرد و اعلام نمود که  دو مزیت استارتاپ‌ها و کسب و کارهای نوین، کاهش هزینه‌ها و ورود فناوری روز دنیا به صنایع است.

رییس بنیاد ملی نخبگان تاکید نمود که با حمایت وزارت صنعت، معدن و تجارت، در حوزه خودرو در کشور نیز می‌توان فعالیت‌های خوبی برای حل مشکلات زیست محیطی انجام داد.

ستاری در ادامه در مورد وضعیت شرکت‌های دانش بنیان و فناور در حوزه فناوری سخن گفت و اعلام نمود عملکرد شرکت‌هایی که در حوزه‌های بیوتکنولوژی و تجهیزات پزشکی فعالیت دارند، بسیار مناسب است.

ستاری ادامه داد که قطعا این شرکت‌های فناور به زمان بیشتری برای شکوفایی اقتصادی نیاز دارند، زیرا هنوز توانسته‌اند گام‌های بزرگی برای صادرات دارو به روسیه بردارند.

وی ادامه داد که انجام پروژه‌های بزرگی چون، تولید خودروی برقی و اینترنت اشیاء، که با محوریت بخش خصوصی است، در دستور کار معاونت علمی قرار دارد.

در پایان این نشست قرار بر این شد تا کمیته مشترکی بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و همچنین معاونت علمی و فناوری ریاست ‌جمهوری تشکیل شود و در آن برای رسیدن به نقشه راه و زبان مشترک و نظام‌مند کردن همکاری‌ها تصمیم گیری‌های لازم انجام گیرد.

 

بیشتر بخوانید:

کرم چاله چیست؟ توضیحی بر نظریه نسبیت عام انیشتین

پرفروش‌ترین بازی‌های کامپیوتری دوماهه اول سال ۲۰۱۷ از نگاه وبسایت GameSpot

روش حذف دائمی حساب کاربری فیس بوک (همراه با تصویر)

حذف ویروس اندرویدی

.

منبع: isna

مطلب حضور استارتاپ ها در حوزه خدمات و حل مشکلات جامعه برای اولین بار در وب سایت تکراتو - اخبار روز تکنولوژی نوشته شده است.