حفاری بدون هماهنگی بلای جان فیبر‌های نوری مخابرات خوزستان

مدیر مخابرات منطقه خوزستان گفت: حفاری بدون هماهنگی در حد فاصل شوشتر و گتوند سبب قطع شبکه ارتباطی در گتوند شد.
 
 
رحیم فلاح زاده مدیر مخابرات منطقه استان خوزستان گفت: حوالی ساعت ۱۸ روز پنجشنبه ۱۵ اسفند ماه ۱۳۹۸ حفاری بدون هماهنگی دستگاه بیل میکانیکی باعث قطع کابل فیبر نوری مسیر شوشتر به گتوند و در نتیجه ایجاد اختلال در شبکه ارتباطی و قطع خطوط مشترکین تلفن‌های همراه و ثابت در شهرستان گتوند و روستا‌های تابعه آن شد.
 
او افزود: پس از اطلاع از بروز مشکل، تیم‌های عملیاتی و نگهداری شبکه به منظور بررسی موضوع و رفع اختلال ارتباطی به محل اعزام شدند.
 
به گفته فلاح زاده، با تلاش بی وقفه تیم‌های عملیاتی و نگهداری شبکه و با اصلاح و ترمیم نمودن کابل فیبر نوری شبکه ارتباطی دقایقی وصل شد و مجددا ارتباط تلفن‌های ثابت، همراه و اینترنت مشترکین شهر گتوند و روستا‌های اطراف آن با سایر نقاط استان و کشور برقرار گردید.
 
مدیر مخابرات منطقه استان خوزستان اظهار داشت: حفاری بدون هماهنگی و بدون اخذ مجوز بعضی از دستگاه‌های اجرایی در مسیر شهر‌های استان باعث قطعی و اختلال شبکه ارتباطی در شهرستان‌ها شده و مشکلاتی را برای شهروندان خصوصا کسبه و بازاریان ایجاد کرده است.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: انتظار می‌رود تمامی دستگاه‌های اجرایی و پیمانکاران جهت هر گونه حفاری با مخابرات منطقه هماهنگی و مجوز لازم را اخذ نمایند تا شاهد قطع ارتباط شهروندان نباشیم.
 
شهرستان گتوند بیش از ۲۰ هزار تلفن ثابت منصوبه دارد.