حمایت گسترده غول‌های بزرگ فناوری از زبان Rust

زبان برنامه نویسی Rust هم اکنون توسط بنیاد Rust پشتیبانی می‌شود که این مرکز به عنوان یک سازمان مستقل با هدف جذب هرچه بیشتر توسعه دهندگان نرم افزار، امکان پیشرفت این پلتفرم در آینده را فراهم می‌کند.
 
 
زبان Rust به عنوان گزینه ایمن‌تر برای جایگزینی با زبان‌های C و ++C توسط شرکت موزیلا مورد استفاده قرار می‌گیرد و طی سال‌های اخیر به سرعت به یکی از زبان‌های مورد علاقه برای توسعه سیستم‌ها تبدیل شده است و باوجود اینکه برای توسعه اپلیکیشن‌ها محبوبیت زیادی ندارد، ولی جایگاه خود را برای برنامه نویس‌ها پیدا کرده است.
گوگل از زبان برنامه نویسی Rust به عنوان یکی از اجرای اصلی پروژه سرور وب Apache HTTP استفاده می‌کند، مرکز توسعه خدمات ابری AWS آمازون سرمایه گذاری گسترده‌ای روی Rust انجام داده است و یکی از حامیان مالی آن محسوب می‌شود، و در حالی که مایکروسافت به دنبال جایگزین برخی از اجزای ویندوز مبتنی بر زبان‌های C و ++C می‌گردد، همچنان تلاش می‌کند بخش‌های زیادی از پلتفرم ابری Azure را با زبان Rust توسعه دهد.
 
 
زبان Rust تا سال 2015 میلادی تنها نسخه 1.0 آن روانه بازار شده بود و بنابراین می‌توان گفت نسبت به زبان‌های دیگر از جمله پایتون، جاوا و جاوااسکریپت زبان نسبتا جوان‌تری محسوب می‌شود.
این زبان برنامه نویسی هم اکنون به شرکت موزیلا امکان داده است مشکلات امنیتی مربوط به حافظه را در موتور رندر Gecko فایرفاکس که مبتنی بر زبان ++C نوشته شده است، برطرف کند. توسعه دهندگان تاکنون بیش از 160 هزار خط از کدهای نوشته شده با زبان ++C در مرورگر اینترنتی فایرفاکس را با 85 هزار خطر کد Rust جایگزین کرده‌اند. این زبان برای موتور مرورگر Servo موزیلا بسیار حیاتی است.