خبرسان: آقای خاص!

 

Khabarsun-part-8

هشت قسمت از اولین خبرسان گذشته، بنابراین در طی اقدامی کاملا جسورانه تغییراتی رو در خبرسان ایجاد کردیم که امیدواریم این بخش رو بهتر از قبل کنه. اولین تغییر مربوط به لوگو هست که همون‌طور که مشاهده می‌کنید از لوگوی قبلی خیلی فانتزی‌تره و امیدوارم قشنگ‌تر هم باشه، حالا نبود هم زیاد مشکلی نیست خود خبرسان اینقدر قشنگ هست که این نقص‌ها رو پوشش بده (کپسول اعتماد به نفس).

از این به بعد خبرسان به صورت روزانه گزارش نمیده بلکه دوتا بخش اصلی داره که یکی مربوط به آی‌تی و یکی دیگه هم بخش گوناگون هست که همونطور که از اسمش مشخصه مطالب متفرقه معرفی میشه؛ البته بخش “ترین‌ها” رو دیگه نداریم. خب دیگه بهتره بریم سر هشتمین قسمت از خبرسان:

khabarsun new logo

دنیای آی‌تی:

Galaxy S7

Galaxy S7

این هفته کلا در خدمت ا‌چ‌تی‌سی بودیم و کلی مطلب از این کمپانی رفتیم، اولین خبر که روز شنبه منتشر شد مربوط بود به باتری این اسمارت‌فون که به گفته اچ‌تی‌سی پرچم‌دار جدیدش یه باتری قوی داره، البته ا‌چ‌تی‌سی تا حالا خیلی از این نوع خبرها منتشر کرده که درست یا غلط بودنش هنوز مشخص نیست. روز شنبه فقط اچ‌تی‌سی نبود که اطلاعات لو می‌داد و سامسونگ هم یه چیزایی از نوت 6 رو لو داد، البته ظاهرا گلکسی S7 هم تونسته رکورد گلکسی S6 رو تو فروش بشکونه و جای اون رو بگیره، این موضوع نشون میده که دوقلوهای جدید سامسونگ هرچند خیلی شبیه به قبلی‌ها هستن اما گوشی خوبی هستن و چشم مردم دنبالشونه! البته اگه دلتون برا چینی‌ها و خصوصا هواوی تنگ شده می‌تونید مشخصات لو رفته از تبلت T2 10 Pro رو بخونید تا دلتون گشاد بشه.

Apple Watch

Apple Watch

امان از دست این خارجی‌ها، ظاهرا همشون عقلشون به چشمشونه، چون 60 درصد از اونایی که الان اپل‌واچ دارن گفتن نسخه دوم رو می‌خرن حتی اگه هیچ فرقی با نسخه فعلی نداشته باشه.

این هفته سونی سه مدل از گوشی‌های قدیمیش یعنی اکسپریا Z2، اکسپریا Z3 و اکسپریا Z3 کامپکت رو به مارشملو آپدیت کرده، البته برخی دوستان می‌گفتن این به‌روزرسانی رو دریافت نکردن که امیدوارم زودتر بتونن دریافت کنند. آی‌فون Se مثل همه گوشی‌های اپل موفق خواهد بود چرا که امسال 15 میلیون نسخه از اون به فروش میرسه.

شاید ندونید اما هندی‌ها علاوه بر فیلم، اسمارت‌فون‌های جالبی هم می‌سازن، گوشیای هندی مشخصات خیلی خفنی دارن اما از نظر قیمتی خیلی ارزون هستند البته چند وقت پیش خبر یه گوشی 4 دلاری هم ازشون شنیدیم که البته بعدا معلوم شد خالی می‌بندن.

هرچند گوشیای هوشمند تو این چندسال خیلی پیشرفت کردن اما باتری‌هاشون نتونستن زیاد رشد کنن و تقریبا هیچ اسمارت‌فونی نتونسته از نظر باتری عالی عمل کنه، البته نوکیا 1100 محترم رو فاکتور بگیرید؛ از این رو خرید پاور بانک برای هر شخصی میتونه مفید باشه برا همین یه راهنمای خرید پاور بانک داشتیم براتون.

اکسپریا C6

اکسپریا C6

فصل معرفی اسمارت‌فون‌های پرچم‌دار به اتمام رسیده و از این به بعد باید منتظر شایعات در مورد پرچم‌دارهای بعدی باشیم، از جمله این شایعات درز اطلاعات جدیدی از آی‌فون 7 هست که قراره ماه سپتامبر معرفی بشه. سونی هم مدتیه پرچم‌دار معرفی نکرده راستش اخیرا نگرانش شده بودم تا اینکه نسخه صورتی اکسپریا زد 5 رو رونمایی کرد که خیلی هم قشنگه! یه خبر دیگه هم از سونی داشتیم که تصویر منتشر شده از اکسپریا C6 رو نشون میداد.

HTC 10

HTC 10

سه شنبه روزی بود که بالاخره چشم ما به جمال زیبای آقای خاص یعنی اچ‌تی‌سی 10 روشن شد، هر چند این گوشی روی کاغذ زیاد چنگی به دل نمی‌زنه اما اخیرا خبرهایی ازش منتشر شد که نشون میده گوشیه باحالیه! یکی از این خبرها این بود که موسسه DxOmark اعلام کرده HTC 10 با کنار زدن گلکسی S7 Edge، تونسته بهترین دوربین مورد استفاده در تلفن‌همراه رو داشته باشه. خبر دیگه‌ای که در مورد این گوشی داشتیم این بود که این اسمارت‌فون یه نسخه ارزون‌تر به اسم ا‌چ‌تی‌سی 10 لایف‌ استایل هم داره که فقط تو بعضی از کشورها عرضه میشه.

میزو پرو 6

میزو پرو 6

شش ماه پس از معرفی فبلت خفن میزو Pro 5، این کمپانی تصمیم گرفت نسخه جدید این فبلت رو معرفی کنه، البته پرو 6 با نمایشگر 5.2 اینچی خودش دیگه فبلت محسوب نمیشه اما یه ویژگی خوب داره و اونم قابلیت لمس سه‌بعدی هست، به این ترتیب میزو نشون داد علاوه بر کاهش سایز این ویژگی رو هم به احترام اقدامات اخیر اپل به گوشی‌هاش اضافه می‌کنه.

بازهم اچ‌تی‌سی 10!

بازهم اچ‌تی‌سی 10!

نسخه جدید iOS که با شماره 9.3 عرضه شده یه باگ داره که می‌تونه برا بعضی‌ها مفید باشه، از دیگر اقدامات مفید آی‌تی‌رسان در روز پنجشنبه نگاه نزدیک به ا‌چ‌تی‌سی 10 بود که می‌تونه اطلاعات بیش‌تری رو پیرامون این گوشی بهمون بده. اگه می‌خواید یه لپ‌تاپ با قیمت 1 تا 2 میلیون تومان و با ارزش خرید بالا رو بخرید می‌تونید این راهنمای خرید را هم مطالعه کنید.

 

گوناگون:

آیا عکس گرفتن در محیط‌های داخلی سخته؟! آیا زمانی که از خودتان در یک محیط تاریک عکس می‌گیرید شبیه دراکولا می‌شوید؟ پس این آموزش رو بخونید تا شبیه دراکولا نشید و عکس‌های داخل خونتون شبیه به غار نیوفته، یکی دیگه از خوبی‌های خوندن آموزش گفته شده اینه که مجبور نیستید تو یه محیط تاریک، جنگل رو آتش بزنید تا بتونید سلفی بگیرید، آخه عزیز مگه مجبوری تو جنگل سلفی بگیری؛ حالا برو 20 سال زندان و 60 میلیون دلار هم جریمه بده تا برا چندتا لایک جنگل رو نسوزونی.

gallery-1459466189-lockheed-l-133

لاکهید L-133 Starjet

22 فروردین ال‌جی موفق شد یک آپارتمان 48 طبقه رو روی یه لباس‌شویی بسازه، میگید نمیشه؟! پس این خبر رو بخونید. خب از جو الکی که سر اون خبر دادیم بیاید بیرون و برید این هواپیماهای باحال رو نگاه کنید که متاسفانه نتونستن فرصت پرواز پیدا کنند.

نگاه کردن به خورشید هر چند در نگاه اول جالب به نظر می‌رسه و هر شخصی دوست داره بتونه کروی بودن این ستاره رو با چشمش ببینه اما می‌تونه آسیب‌های زیادی به چشم ما بزنه، اما تا الان دلیل خاصی برای این اتفاق مشخص نشده بود تا اینکه چندی پیش محققان ارجمند زحمت کشیدن و چرایی این موضوع رو کشف کردن. بعد از اینکه چرایی آن موضوع را دریافتید بهتره این ویدیو  رو ببینید که از انفجار بمب هسته‌ای در زیر زمین گرفته شده تا خستگیتون از بین بره. هر چند این خبر خوراک بخش‌ بی‌خودترین هست اما دیگه ترین‌ها نداریم پس این‌جا میگم، ظاهرا یه برنامه ساختن که زمان تعویض روغن موتور دستگاه چمن‌زن رو یادآوری می‌کنه! به به، چه برنامه مفیدی! واقعا باید تندیس “هویج نارنجی” رو بگیره اما چون تموم شده نمی‌دیم بهش.

Beypazari2

ممکنه شما هم فکر کرده باشید که تندیس‌های ما الکی هستند، مثلا تندیس “هویج نارنجی” چیه و چه شکلیه؛ باید بگم که اینطور نیست و تندیس هویج نارنجی که دو هفته پیش به پلیس کونکوردی تقدیم شده بود تو میدون شهر نصب شده که تصویرشو می‌تونید در بالا ببینید.

نوشته خبرسان: آقای خاص! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.