خبرسان: من چشم بادامی نیستم!

 

Khabarsun-part-7

به هفتمین قسمت از خبرسان خوش‌ اومدید، همونطور که میدونید این هفته اولین هفته کاری سال 95 شروع شد و سایت بالاخره یه نفس راحتی کشید، البته این هفته ذاتا هفته پرخبری بود خصوصا اینکه هواوی قرار بود پرچم‌دارش رو معرفی کنه، هر روز کلی خبر و شایعه جدید در مورد این اسمارت‌فون منتشر شد. البته این مراسم رونمایی بالاخره در چهارشنبه انجام شد و چشم ما به جمال یک دوچشم دیگر روشن شد که البته این‌بار تابه‌تا نیستند اما یکیشون همه چیزو سیاه و سفید می‌بینه تا به این ترتیب اعلام کنه مثل سایر هم‌وطناش چشم بادامی نیست!

KhabarSUN-LOGO

اخبار هفته:

شنبه:

nokia-a1-large

نوکیا A1

اولین خبر این هفته از ردموند رسید، کنفرانس بیلد 2016 مایکروسافت انجام شد و این کمپانی پس از معرفی محصولات و خدمات جدیدش، چندتا آمار هم منتشر کرد تا یه قدرت‌نمایی کرده باشه، از جمله این آمار، تعداد کاربران 1.2 میلیاردی آفیس بود که واقعا حیرت انگیزه!

بالاخره یک رندر از گوشی اندرویدی نوکیا به اسم A1 منتشر شد که خب هرچند چندان قدرتمندانه نیست اما حامل خبر خوبی برای شروع دوباره نوکیاست. همونطور که هفته گذشته براتون گفتم معمولا بعد از معرفی یک آیفون جدید، بقیه کمپانی‌ها هم ترغیب میشن محصولات اون شکلی درست کنند، به عنوان نمونه اچ‌تی‌سی قراره یه نسخه حتی قدرتمندتر از پرچم‌دارش اما کوچک‌تر رو در ماه سپتامبر با اسم HTC 10 Mini معرفی کنه.

هواوی P9 هم این هفته کلا نقل محافل خبری بود، روز شنبه فهمیدیم که لنز این اسمارت‌فون رو کمپانی معروف Leica می‌سازه و قراره شاهد یک دوربین خیلی حرفه‌ای روی این گوشی باشیم. از جمله دیگر آمارهای قدرت‌نمایی مایکروسافت اعلام این بود که ویندوز 10 توسط 270 میلیون کاربر استفاده میشه!

یکشنبه:

میزو V3

Vivo V3

معمولا انجام دادن اصولی هرکاری کاملا به نفع ما خواهد بود، از این رو اگه می‌خواید اصول استفاده از فناوری رو بدونید می‌تونید این مطلب رو بخونید؛ و البته اگه قراره به جای این کار یه عکس جذاب از خودتون بگیرید و کلی باحال بشید این آموزش رو از دست ندید.

از سال‌ها پیش تولید گوشی خمیده و انعطاف‌پذیر یکی از دغدغه‌های غول‌های فناوری بوده، سامسونگ هم که یکی از بزرگترین تولیدکنندگان اسمارت‌فون شناخته میشه قراره یه اسمارت‌فون انعطاف پذیر و تاشو رو معرفی کنه!

اپل به تازگی یک پتنت رو ثبت کرده که می‌تونه بند ساعت هوشمندش رو ماژولار کنه و امکانات بیش‌تری رو برای این ساعت به ارمغان بیاره. شاید اسم کمپانی چینی Vivo رو شنیده باشید (شاید هم نشنیده باشید که اون مشکل خودتونه!)، این شرکت قراره دوتا گوشی قدرتمند V3 و V3 Max رو معرفی کنه که ظاهرا قیمت‌های خوبی هم دارند، باشه تا بعضی از کمپانی‌هایی که اسم میوه میزارن رو خودشون یاد بگیرن و این قدر گرون فروش نباشن!

دوشنبه:

هواوی P9

هواوی P9

خبرهای این روز با سوگلی هواوی شروع شد و یه تصویر از این گوشی خیلی قشنگ رو دیدیم؛ ظاهرا منفجر شدن گوشی به همه کمپانی‌ها سرایت کرده و این دفعه یکی از گوشی‌های ال‌جی تو جیب یه بنده خدایی آتیش گرفته! البته هنوز دلیل چنین اتفاق نادری مشخص نشده یا مثلا نمیدونم چرا نباید یکی تو ایران چنین اتفاقی براش بیوفته، خب قشنگ معلومه گوشیو دست‌کاری میکنن، والا، حالا اگه گذاشتن یه هفته با اعصاب آروم خبرسان رو بنویسم، خب نکن برادر من چه کاریه آخه، اسم کمپانی رو هم خراب می‌کنی!

همونطور که میدونید سامسونگ امسال یه دوقلو به دنیا آورد که بی‌نهایت شبیه به دوقلوهای سال قبلشه! اصلا مو نمیزنن فقط یکم بزرگ‌تر هستند و چشماشون در اون اندازه بیرون نزه، به همین دلیل یه مطلب رفتیم براتون تا بدونید چرا سامسونگ تو معرفی این گوشی درجا زده!

سه‌شنبه:

ال‌جی G5

ال‌جی G5

یه ازخدا بی‌خبری چند روز پیش تو یوتیوب یه ویدیو منتشر کرد که می‌گفت ال‌جی دروغ گفته و G5 پلاستیکیه! ال‌جی هم که رو پرچم‌دارش غیرتیه یه اطلاعیه منتشر کرد که اون بتونه هست زدیم تا رنگ تمیز دربیاد، تازه اگه گوشی تصادف کرد و فرورفتگی پیدا کرد می‌تونید ببرید صافکاری تا بدون رنگ براتون دربیاره!

اگه می‌خواید گوشی بخرید و از نظر مالی هم مشکلی ندارید می‌تونید این 5تا گوشیو تو رنج 1.5 تا 2 میلیون تومن بخرید، اگه هم از این پول‌ها ندارید و تو فکر عضویت در طالبان هستید تا یه پول درست‌وحسابی گیرتون بیاد بدونید که گوگل با شما مخالفه و برنامه رسمی طالبان رو از گوگل‌پلی حذف کرده!

اچ‌تی‌سی هم در ادامه فخرفروشی با گوشی هنوز معرفی نشده‌اش، گفته HTC 10 صدای خیلی خفنی خواهد داشت (البته با این لحن نگفته اما منظورش همین بوده!). سامسونگ هم از گلکسی S7 در ایران رونمایی کرد، البته همه خبرهای این روز و این هفته یه جا و خبر افشای اسناد پاناما که تقریبا تو همه دنیا مثل یه بمب صداکر یه جا، ظاهرا چند ده‌تا از سردمداران کشورها … ( بگذریم، یهو ترور میشم خبرسان بی نویسنده میمونه)؛ خب داشتم می‌گفتم متخصصان وب‌سایت iFixIT، آی‌پد پرو 9.7 اینچی رو کالبد شکافی کردن و به نکات زیبایی در موردش پی بردند. البته نکته زیباتر در مورد آی‌فون SE هست که ظاهرا هزینه ساختش فقط 160 دلار هست اما داره 399 دلار فروخته میشه!

چهارشنبه:

اچ‌پی Spectre

اچ‌پی Spectre

کمپانی معروف اچ‌پی از باریک‌ترین لپ‌تاپ جهان رونمایی کرد، این لپ‌تاپ Spectre نام داره و ضخامتش تقریبا یک سانته، البته رونمایی از این محصول به نوعی رونمایی از لوگو جدید این کمپانی هم محسوب میشه.

اوپو از یک اسمارت‌فون سلفی محور با نام F1 Plus رونمایی کرد، این اسمارت‌فون مجهز به دوربین سلفی 16 مگاپیکسلی هست و می‌تونه سلفی‌های خوبی رو ثبت کنه، مایکروسافت هم قراره از سه تا سرفیس جدید رونمایی کنه که این دفعه تبلت نیستند و گوشی هستند. ظاهرا دستیار صوتی سیری هم یه باگ خیلی جدی داره و در حالت قفل صفحه اطلاعات صاحب گوشی رو لو میده.

در روز چهارشنبه دوتا کمپانی چینی دیگه از پرچم‌داراشون رونمایی کردن که یکی از اون‌ها میزو بود که از M3 Note رونمایی کرد و یکی دیگه هم هواوی بود که از چندتا گوشی از جمله هواوی P9، P9 Plus و هم‌چنین P9 Lite رونمایی کرد. دوتای اولی دوربین دوگانه دارن که البته مثل ال‌جی نیستند که یکیشون کوچیک و یکیشون بزرگ باشه و هر دوتاشون یه اندازه هستند، اما ظاهرا یکی از چشم‌ها دچار کوررنگی هست و فقط یه رنگ رو می‌تونه بگیره. البته مراسم هواوی یه مهمون دیگه هم داشت که یه دستبند هوشمند بود که میتونه کارهای مختلفی رو انجام بده.

huawei-p9-launch-london-15

پنج‌شنبه:

گلکسی S7

گلکسی S7

روز پنجشنبه با خبر کالبدشکافی ال‌جی G5 در خدمت شما بودیم، ابن کالبد شکافی نشون میده ال‌جی در این گوشی هم تعمیرپذیری آسون رو مدنظر قرار داده. این روزها تب عکاسی با تلفن‌همراه خیلی داغه و اکثر کاربران تمایل دارن گوشی‌هایی داشته باشند که از نظر دوربین سطح خوبی داشته باشه، از همین جهت یه راهنمای خرید برای گوشی‌های با دوربین خوب براتون تدارک دیدیم. هرچند سامسونگ تو گلکسی S7 نتونست مثل سال قبل سروصدا به پا کنه اما این دو اسمارت‌فون جدید می‌تونن سود این کمپانی رو افزایش بدند.

ترین‌های هفته:

توچشم‌ترین هفته:

تو چشم‌ترین این هفته اسمارت‌فون دو چشم هواوی یعنی P9 هست که بعد از کلی شایعه بالاخره معرفی شد، این محصول و هم‌چنین کمپانی هواوی موفق شدند برای اولین بار مفتخر به دریافت تندیس “چشم شهلا” خبرسان بشند که این موفقیت عظیم رو به “رن ژنگفی” بنیان‌گذار هواوی تبریک می‌گیم.

بی‌خودترین هفته:

تندیس بی‌خودترین هفته تقدیم می‌شود به آن دسته محققیانی که با تلاش فراوان توانستند برای اسمارت‌فون‌ها سنسور جاذبه سنج بسازند که می‌تونه خطر وقوع آتشفشان رو اعلام کنه! آخه محققین بی‌کار و علاف آخه مگه چند نفر میرن بالای قله آتشفشانی که بخواد این محصول براشون کاربردی باشه! دومین تندیس “زرشک زرشکی” رو هم به همه این محققان تقدیم می‌کنیم.

نوشته خبرسان: من چشم بادامی نیستم! اولین بار در - آی‌تی‌رسان پدیدار شد.