خدمات سئو سایت و بهینه سازی وب سایت حرفه ای با حامد مهدی زاده

سئو سایت یک استراتژی در مورد محتوای بسیار تخصصی است و به یک تجارت کمک می کند فرصتهایی را پیدا کند تا به سؤالاتی که مردم در مورد صنعت از طریق موتورهای جستجو دارند پاسخ دهد .

سئو و ترفندهای جدید هر ساله تغییر می کند . این تغییرات گاهی جزئی و گاهی قابل توجه هستند . برای اینکه همیشه در رتبه های بالای جستجو باقی بمانید باید از آخرین تغییرات سئو باخبر شوید

اگر اصول اولیه سئو سایت را در اختیار نداشته باشید ، سایت شما برای رتبه گرفتن در گوگل برای عبارات پررقابت به چالش خواهد افتاد .

آموزش رایگانی که در این پست به آنها اشاره می کنیم ، توسط یکی از قدیمی ترین متخصصین حرفه ای سئو آقای حامد مهدی زاده (hamedmahdizadeh.ir) تهیه شده که اصول پایه و ضروری یک استراتژی موفق سئو را شرح میدهد .

 پس برای خدمات سئو و بهینه سازی وب سایت حرفه ای یک استراتژی هدفمند تهیه کنید و برنامه ریزی کنید که دقیقاً مناسب شما باشد.

۱-ابزار گوگل سرچ کنسول و Bing Webmaster را نصب کنید .

گوگل سرچ کنسول یک ابزار اساسی و مهم است که توصیه های ارزشمندی درباره عملکرد سایت می دهد . علاوه بر این ، داده های مفید زیادی دراختیارتان قرار می دهد که می توانید از آنها برای رشد ارگانیک ترافیک سایت تان استفاده کنید .

ابزار Bing Webmaster هم یک پلتفرم مشابه است . این ابزارنه تنها به شما اجازه می دهد اطلاعاتی که بینگ در مورد سایت تان دارد را مشاهده کنید بلکه می توانید به کمک این ابزار به بینگ بگویید که از چه دستورالعمل هایی برای ایندکس کردن سایت تان استفاده کنید .

 

این دو ابزار به شما امکان مشاهده کلمات کلیدی و عباراتی که کاربران در موتورهای جستجو به دنبال آن هستند را می دهد . همچنین می توانید نقشه سایت ، مشاهده و شناسایی خطاهای خزش و موارد دیگر را مشاهده کنید .

اگر این دو ابزار را نصب نکرده اید .همین حالا نصب کنید .بدون شک بعدا از ما تشکر خواهید کرد !

 

۲- گوگل آنالیتیک را نصب کنید .

بدون داشتن اطلاعات صحیح ، نمی توانید تصمیمات صحیحی بگیرید . گوگل آنالیتیک یک ابزار تحلیل داده ی رایگان است که به شما امکان می دهد داده ها ، پیشنهادات گوگل درباره تعداد بازدیدکنندگان سایت تان و نحوه همکاری با آنان را مشاهده کنید .

۳-  یک افزونه سئو نصب کنید (اگر یک سایت وردپرسی دارید )

اگر از قالب وردپرس بعنوان CMS خود استفاده می کنید ( که در اینصورت خیلی خوش شانس هستید چون این در حال حاضر ۳۵% از سایت تان را قوی می کند ) باید یک پلاگین سئو بر روی آن نصب کنید تا عملکردها و مواردی که  برای بهینه سازی صحیح سایت تان نیاز دارید را به شما ارائه دهد . سه افزونه سئو پیشنهادی ما برای سایت های وردپرسی به این ترتیب هستند :

 

  • افزونه سئو وردپرس Yoast SEO

 

افزونه یواست بیشترین نصب فعال در سایتهای وردپرسی را دارد و تقریبا تمام سایتهای پربازدید ایران از این افزونه برای بهینه سازی سایت و نوشته ها استفاده میکنند. دارای دو نسخه رایگان و تجاری است که بیش از ۸۰ درصد قابلیتهای آن در نسخه رایگان در دسترس کاربران قرار میگیرد. از نظر فارسی و راست چین بودن به طور کامل در پنل تنظیمات افزونه و جعبه آنالیز محتوای مطالب، فارسی شده و مشکلی از بابت زبان وجود ندارد. بروزرسانی افزونه مطابق آخرین نکات سئو و الگوریتم گوگل صورت میگیرد، در نسخه تجاری هر دو هفته یک بار بروز خواهد شد اما در نسخه رایگان زمان بیشتری باید صبر کرد.

 

  • افزونه سئو وردپرس All in One SEO Pack

این پلاگین شاید قویترین افزونه سئو وردپرس نباشد اما تمام امکانات یواست را داراست و میتوان گفت انتخاب بین All in One SEO Pack و یواست بیشتر سلیقه ای است. اکثر وبمسترانی که تازه کار هستند به دلیل سهولت در استفاده از افزونه آل این وان سئو پک استفاده میکننداز نظر پشتیبانی و بروز بودن نیز بلافاصله پس از ایجاد تغییر در الگوریتم گوگل یا انتشار آپدیت جدید وردپرس، بروز میشود و مشکلی در استفاده از آن نیست. افزونه All in One SEO Pack نیز دارای نسخه رایگان و تجاری است.

 

  • افزونه سئو وردپرس The SEO Framework

افزونه The SEO Framework قدرت کمتری نسبت به افزونه هایی که در بالا معرفی کردیم ،  دارد اما سازندگان این افزونه با آپدیت های سریع که میدهند ، به خوبی روی افزونه کار میکنند .با این وجود ، امکانات کامل دو افزونه فوق را ندارد.

 

۴- نقشه سایت (Sitmap) نصب کنید .

هدف از نقشه سایت کمک به موتورهای جستجو برای تصمیم گیری درباره نوع خزش در بین صفحات سایت تان است .

نقشه سایت در حقیقت لیستی از url ها است که محتوای اصلی سایت تان را مشخص می کند تا مطمئن شوید که سایت تان به درستی درحال خزش و نمایه شدن است .

طبق گفته ی گوگل :

نقشه سایت به ربات های خزنده می گوید کدام فایل ها از نظر شما مهم هستند و نیز اطلاعات ارزشمندی درباره این فایل ها در اختیارشان قرار می دهید .

 

قالب های زیادی برای نقشه سایت وجود دارد که گوگل آنها را پشتیبانی می کند . اما بهترین قالب XML است .

معمولا نقشه سایت تان را در https://www.domain.com/sitemap.xml پیدا خواهید کرد .

اگر سایت وردپرسی دارید و از افزونه های بالا استفاده می کنید ، متوجه می شوید که نقشه سایت تان از نظر عملکرد استاندارد است یا خیر .

در غیر اینصورت ، می توانید به کمک یکی از ابزارهای ساخت نقشه سایت ، یک ساید مپ XML تولید کنید .

پس از تهیه نقشه سایت ، این موضوع را به ابزارهای سرچ کنسول گوگل و بینگ وب مستر اطلاع دهید . همچنین نقشه سایت تان را حتما در فایل robots.txt رفرنس دهید .

۵- یک فایل robots.txt بسازید .

فایل robots.txt به موتورهای جستجو صفحات و فایل هایی که خزنده ها می توانند (یا نمی توانند) از سایت تان درخواست بدهند را نشان می دهد .این فایل معمولا ، برای اجتناب از خزش در قسمتهای خاصی از سایت تان مورد استفاده قرار می گیرد . و بعنوان روشی برای  عدم نمایش سایت توسط گوگل بکار نمی رود .

فایل robots.txt سایت تان را می توانید در آدرس https://www.domain.com/robots.txt پیدا کنید . البته قبل از آن چک کنید تا مطمئن شوید آن فایل را قبلا نداشته اید .

اگر همچین فایلی نداشتید .حتما آن را ایجاد کنید (حتی اگر فعلا نیازی ندارید مانع ازخزش سایت تان  شوید)

برای ایجاد و ویرایش این فایل چند افزونه سئو وردپرسی وجود دارد. اما اگر از CMS متفاوتی استفاده می کنید ، احتمالا مجبور شوید بصورت دستی و با کمک ویرایشگر متن ، فایل robots.txt را بسازید و ان را در ریشه (root) دامنه تان بارگذاری کنید .

۶- گوگل سرچ کنسول را برای عملکردهای دستی بررسی کنید .

برخی مواقع اقداماتی که بصورت دستی بر روی سایت مان اعمال می کنیم ، تاثیر منفی روی سایت مان می گذارد مانند لینک های غیرطبیعی(داخلی و خارجی ) ، اسپم های ایجاد شده توسط کاربر  ، محتوای ضعیف و..

بیشتر سایت ها تحت تاثیر این اقدامات دستی قرار نمیگیرند .اما می توانید این موارد را در تَب manual actions گوگل سرچ کنسول بررسی کنید .معمولا بطور خودکار این موارد به شما اطلاع داده می شود . اما اگر روی یک سایت جدید کار می کنید ، این موضوع باید یکی از اولین چیزهایی باشد که بررسی می کنید .

۷- مطمئن شوید که گوگل بخوبی سایت تان را ایندکس می کند .

برای اطمینان از اینکه گوگل سایت شما را ایندکس کرده است یا خیر ، می توانید مراحل زیر را انجام دهید:

 

۱-به Google Search Console بروید

۲- به ابزار بازرسی URL بروید  (URL inspection tool)

۳- URL که میخواهید گوگل برای شما ایندکس کند را در قسمت سرچ وارد کنید

۴- منتظر بمانید که گوگل URL شما را چک کند

۵-بر روی گزینه ی Request indexing کلیک کنید

 

با این روش می توانید درزمان انتشار یک صفحه از وب ، مطمئن شوید که سایت تان ایندکس شده است یا خیر .

 

مواردی که در بالا بیان شد جز اصول اولیه و ضروری است که هر استراتژی سئو به آنها نیاز دارد . مطمئن باشید با اجرا کردن این اصول ، راه را برای رتبه بندی و ترافیک ارگانیک سایت تان هموار خواهید کرد .

منبع : hamedmahdizadeh.ir/seo

نوشته خدمات سئو سایت و بهینه سازی وب سایت حرفه ای با حامد مهدی زاده اولین بار در گويا آی‌ تی پدیدار شد.