خدمات سامانه «تهران من» برای مبارزه با کرونا

شهرداری تهران در سامانه «تهران من» خدماتی را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در شهر در نظر گرفته است. کاربران می‌توانند با مراجعه به این سامانه و با انتخاب موضوع کرونا به خدماتی که شهرداری برای این کار در سامانه قرار داده دسترسی داشته باشند.
 
شهرداری تهران این سه دست خدمات جدید را در سامانه ثبت درخواست‌های مردمی ۱۳۷، در اپلیکیشن و سایت «تهران من» برای مبارزه با گسترش ویروس کرونا در اختیار کاربران قرار داده است. در گام اول، شهروندان تهرانی اعم از پزشکان، پرستاران و نیروهای امدادی می‌توانند به عنوان ثبت‌نام برای کمک به شهر و همشهریان خود ثبت‌نام کنند.
 
در گام دوم، شهروندان می‌توانند اقلام بهداشتی و ضدعفونی کننده را برای کمک به سایر شهروندان در این اپلیکیشن اعلام کنند تا شهرداری تهران نسبت به جمع آوری و توزیع آنها در سریع‌ترین زمان ممکن اقدام کند.
 
در گام سوم، شهروندان می‌توانند برگزاری هرگونه تجمعات، همایش‌ها، بازارهای محلی و باز بودن مجموعه‌های ورزشی و غیره را به شهرداری تهران اطلاع دهند تا اقدامات مقتضی در این باره از سوی شهرداری صورت گیرد.
 
همچنین شهروندان می‌توانند تمام این اقدامات را در تماس با سرشماره ۱۳۷ و با شماره‌گیری کد ۶ به بخش ویژه مرتبط با مقابله با کرونا متصل شوند و موارد فوق را به صورت تلفنی نیز اعلام کنند.
 
همانطور که پیش از این گزارش شده بود سازمان فاوای شهرداری تهران نسخه جدیدی از اپلیکیشن «تهران من» را رونمایی کرده که خدمات غیرحضوری بسیاری را برای تسهیل پرداخت‌های شهری، انواع قبوض و امکان خرید آنلاین بلیط تک سفره مترو و شارژ کارت بلیت مترو و اتوبوس ارائه می‌کند. همچنین در این سامانه، خدمات ویژه شهری در حوزه حمل و نقل، پارک حاشیه‌ای و خدمات غیرحضوری در حوزه شهرسازی که شهروندان را از حضور در دفاتر و شهرداری‌های نواحی و مناطق بی‌نیاز می‌کند در دسترس شهروندان قرار گرفته است.